Biden lekceważy Teslę za mandat dotyczący emisji, ponieważ nowe pojazdy elektryczne są czystsze niż samochody na gaz po przejechaniu zaledwie 25 000 mil
Producenci samochodów napędzanych gazem zwyciężyli nad Tesla w tworzeniu nowych norm emisji spalin, które właśnie zaprezentowała administracja prezydenta Bidena.
Zamiast wniosku Tesli o de facto zakaz pojazdów gazowych już w 2030 r., Biały Dom faktycznie poluzował swoje początkowe cele w zakresie przepisów dotyczących emisji.
Wprowadzając swoje normy emisji rząd nakazał sprzedaż 67% lekkich pojazdów elektrycznych w 2032 roku. Tesla poprosiła o podniesienie tego wymogu do 69% i skuteczne położenie kresu pojazdom gazowym już w 2030 roku. Argumentowała to tym, że już w 2026 r. co najmniej 28% sprzedaży wszystkich nowych pojazdów będzie miało napęd elektryczny.
Twierdzenie to wydaje się teraz raczej słabe, a administracja Bidena faktycznie wzięła pod uwagę przeciwny pogląd, czyli Alliance for Automotive Innovation (AAI). Sojusz ten zrzesza producentów samochodów, takich jak GM czy Toyota, i domagał się, aby do 2030 r. nie więcej niż 50% sprzedaży nowych pojazdów było pojazdami elektrycznymi, hybrydami typu plug-in lub ogniwami paliwowymi.
Ostatecznie tylko 31-44% sprzedaży nowych pojazdów lekkich musiałoby być elektryczne w 2030 r., co jest celem znacznie bardziej osiągalnym dla starszych producentów samochodów, którzy powoli zwiększają swoje portfolio ekologicznych pojazdów.
Samochody elektryczne są czystsze niż pojazdy na gaz
W rzeczywistości, pomimo tego, że podczas produkcji zanieczyszczają więcej niż pojazdy napędzane gazem, samochody elektryczne okazały się znacznie czystsze w dłuższej perspektywie. W przypadku rynku amerykańskiego przebieg ten wynosi tylko około 25 000 mil, po czym samochód elektryczny staje się bardziej ekologiczny niż jego odpowiedniki ICE, a to nawet nie uwzględnia emisji z rafinerii ani dystrybucji gazu i oleju napędowego do stacji.
W nowym badaniu BNEF wzięto pod uwagę wszystko, co wiąże się z produkcją i eksploatacją nowoczesnych pojazdów, i uzyskano różne liczby dla każdego regionu. W Chinach, gdzie duża część energii elektrycznej pochodzi z węgla, samochody elektryczne zanieczyszczają tylko o 25% mniej niż pojazdy spalinowe w całym cyklu życia.
Jednak w Stanach Zjednoczonych samochód elektryczny emitowałby mniej niż połowę całkowitej emisji, którą emitują jego gazowe odpowiedniki po przejechaniu 150 000 mil i stałby się czystszy po nieco ponad dwóch latach użytkowania.
Proszę kupić ładowarkę ChargePoint Home Flex 50A EV na Amazon