Black Myth: Wukong - Nasze testy porównawcze nowej gry na silniku Unreal Engine 5
Wymagający spektakl
Opublikowany wcześniej benchmark pokazuje imponującą grafikę, a także ogromny głód sprzętu do gry fabularnej.Klaus Hinum (tłumaczenie DeepL / Ninh Duy) Published 🇺🇸 🇩🇪 ...
Tech
Black Myth: Wukong to wyczekiwana gra oparta na silniku Unreal Engine 5, która zachwyca szczegółową grafiką i licznymi efektami. Studio Game Science udostępniło na Steamie narzędzie do benchmarku, które pozwoli Państwu zapoznać się z grafiką i oczywiście sprawdzić, czy posiadany komputer jest wystarczająco szybki, by płynnie grać w Wukong.
Benchmark przedstawia powtarzalną sekwencję lotu z kamerą przez dżunglę i prawdopodobnie ma na celu pokazanie typowego obciążenia podczas gry. Na końcu można zobaczyć szczegółowe podsumowanie liczby klatek na sekundę. Ponieważ gra jest - zgodnie z opublikowanymi scenami rozgrywki - pełną akcji grą RPG z dużą ilością bitew, należy dążyć do uzyskania liczby klatek na sekundę na poziomie co najmniej 60 klatek na sekundę.
Silnik
Używany silnik Unreal Engine 5 obsługuje wszystkie obecne funkcje PC, takie jak ray tracing (tylko Nvidia) i skalowanie w górę za pomocą Nvidia DLSS, AMD FSR, Intel XeSS i Unreal Engine TSR. Obsługiwane jest również generowanie klatek. Podczas zmiany ustawień narzędzie benchmarkowe nie wymaga ponownego uruchomienia - jedynie ustawienia ray tracingu nie są obecnie poprawnie stosowane bez ponownego uruchomienia. Co więcej, występuje błąd podczas wybierania rozdzielczości o innych proporcjach obrazu (np. 16:9 na monitorze 16:10). Aby to zrobić, należy wcześniej ustawić rozdzielczość w zamierzonym współczynniku proporcji w systemie Windows.
Pomimo tego, że shadery są kompilowane podczas pierwszego uruchomienia narzędzia benchmarku, nadal zauważyliśmy pewne zacięcia w pierwszym lub dwóch uruchomieniach podczas naszych testów.
Wybrane ustawienia
Ponieważ skalowania nie można wyłączyć osobno, zdecydowaliśmy się na ustawienie TSR z suwakiem ustawionym na "100", ponieważ skalowanie powinno być technicznie wyłączone w tym przypadku. W ustawieniach wykorzystaliśmy predefiniowane presety "niski", "średni", "wysoki" i "kinowy". Ustawienie "bardzo wysokie" było tylko nieznacznie szybsze niż "kinowe", dlatego też go nie użyliśmy.
Benchmark
Jak już wspomnieliśmy, wykorzystaliśmy zintegrowany benchmark narzędzia - jest tylko jedna sekwencja i można wybrać tylko przebieg w pętli. W wyświetlanych wynikach brakuje jedynie często ostatnio spotykanego podziału na CPU i GPU.
Wyniki
Pierwsze benchmarki szybko pokazały, że Black Myth: Wukong jest bardzo wymagającą grą. Korzystając z popularnej i stosunkowo mocnej karty graficznej RTX 3060 na laptopie, benchmark działał tylko prawie płynnie w rozdzielczości 1920 x 1080 przy ustawieniach "średnich". Przy 41 klatkach na sekundę pole manewru jest jednak niewielkie i prawdopodobnie nie są Państwo zbyt dobrze przygotowani do walki. Dlatego też zaleca się korzystanie z najniższego poziomu detali w tym scenariuszu.
Do uzyskania wysokich detali wymagana jest wysokiej klasy karta graficzna do laptopa, taka jak GeForce RTX 4080. Rozdzielczości wyższe niż 1920 x 1080 są jednak możliwe tylko przy obniżonym poziomie detali.
Oznacza to, że zawsze zalecane jest korzystanie z technologii skalowania w górę, a mianowicie DLSS z układami GPU Nvidia, a opcjonalnie także Frame Generation. DLSS pomógł RTX 3080 Mobile osiągnąć o 50% więcej klatek podczas naszego testu.
Śledzenie promieni Nvidii kosztowało około 30% w teście; RTX 4080 w Razer Blade poradził sobie z wizualnie płynnymi 58 klatkami na sekundę z DLSS, Frame Generation i ray tracingiem. Frame Generation przyczyniło się w tym przypadku do około 10 klatek na sekundę.
Proszę zauważyć
Ponieważ testy gier są bardzo czasochłonne i często ograniczone limitami instalacji i aktywacji, w momencie publikacji artykułu możemy udostępnić tylko niektóre testy porównawcze. Dodatkowe karty graficzne zostaną dodane później.