Notebookcheck Logo
Teaser

Black Myth: Wukong - Nasze testy porównawcze nowej gry na silniku Unreal Engine 5

Wymagający spektakl

Opublikowany wcześniej benchmark pokazuje imponującą grafikę, a także ogromny głód sprzętu do gry fabularnej.
Klaus Hinum (tłumaczenie DeepL / Ninh Duy) Published 🇺🇸 🇩🇪 ...
Gaming Laptop / Notebook Desktop Gamecheck

Tech

Black Myth: Wukong to wyczekiwana gra oparta na silniku Unreal Engine 5, która zachwyca szczegółową grafiką i licznymi efektami. Studio Game Science udostępniło na Steamie narzędzie do benchmarku, które pozwoli Państwu zapoznać się z grafiką i oczywiście sprawdzić, czy posiadany komputer jest wystarczająco szybki, by płynnie grać w Wukong.

Benchmark przedstawia powtarzalną sekwencję lotu z kamerą przez dżunglę i prawdopodobnie ma na celu pokazanie typowego obciążenia podczas gry. Na końcu można zobaczyć szczegółowe podsumowanie liczby klatek na sekundę. Ponieważ gra jest - zgodnie z opublikowanymi scenami rozgrywki - pełną akcji grą RPG z dużą ilością bitew, należy dążyć do uzyskania liczby klatek na sekundę na poziomie co najmniej 60 klatek na sekundę.

Silnik

Używany silnik Unreal Engine 5 obsługuje wszystkie obecne funkcje PC, takie jak ray tracing (tylko Nvidia) i skalowanie w górę za pomocą Nvidia DLSS, AMD FSR, Intel XeSS i Unreal Engine TSR. Obsługiwane jest również generowanie klatek. Podczas zmiany ustawień narzędzie benchmarkowe nie wymaga ponownego uruchomienia - jedynie ustawienia ray tracingu nie są obecnie poprawnie stosowane bez ponownego uruchomienia. Co więcej, występuje błąd podczas wybierania rozdzielczości o innych proporcjach obrazu (np. 16:9 na monitorze 16:10). Aby to zrobić, należy wcześniej ustawić rozdzielczość w zamierzonym współczynniku proporcji w systemie Windows.

Pomimo tego, że shadery są kompilowane podczas pierwszego uruchomienia narzędzia benchmarku, nadal zauważyliśmy pewne zacięcia w pierwszym lub dwóch uruchomieniach podczas naszych testów.

Wybrane ustawienia

Ponieważ skalowania nie można wyłączyć osobno, zdecydowaliśmy się na ustawienie TSR z suwakiem ustawionym na "100", ponieważ skalowanie powinno być technicznie wyłączone w tym przypadku. W ustawieniach wykorzystaliśmy predefiniowane presety "niski", "średni", "wysoki" i "kinowy". Ustawienie "bardzo wysokie" było tylko nieznacznie szybsze niż "kinowe", dlatego też go nie użyliśmy.

Ustawienia wyświetlacza
Ustawienia wyświetlacza
Ustawienia grafiki 1
Ustawienia grafiki 1
Ustawienia grafiki 2
Ustawienia grafiki 2
Ustawienia grafiki 3
Ustawienia grafiki 3

Benchmark

Jak już wspomnieliśmy, wykorzystaliśmy zintegrowany benchmark narzędzia - jest tylko jedna sekwencja i można wybrać tylko przebieg w pętli. W wyświetlanych wynikach brakuje jedynie często ostatnio spotykanego podziału na CPU i GPU.

Wyniki karty graficznej RTX 2080S dla komputerów stacjonarnych w kinowej rozdzielczości QHD
Wyniki karty graficznej RTX 2080S dla komputerów stacjonarnych w kinowej rozdzielczości QHD
Wyniki karty graficznej RTX 2080S dla komputerów stacjonarnych przy użyciu QHD cinematic z DLSS
Wyniki karty graficznej RTX 2080S dla komputerów stacjonarnych przy użyciu QHD cinematic z DLSS

Wyniki

Pierwsze benchmarki szybko pokazały, że Black Myth: Wukong jest bardzo wymagającą grą. Korzystając z popularnej i stosunkowo mocnej karty graficznej RTX 3060 na laptopie, benchmark działał tylko prawie płynnie w rozdzielczości 1920 x 1080 przy ustawieniach "średnich". Przy 41 klatkach na sekundę pole manewru jest jednak niewielkie i prawdopodobnie nie są Państwo zbyt dobrze przygotowani do walki. Dlatego też zaleca się korzystanie z najniższego poziomu detali w tym scenariuszu.

Do uzyskania wysokich detali wymagana jest wysokiej klasy karta graficzna do laptopa, taka jak GeForce RTX 4080. Rozdzielczości wyższe niż 1920 x 1080 są jednak możliwe tylko przy obniżonym poziomie detali.

Oznacza to, że zawsze zalecane jest korzystanie z technologii skalowania w górę, a mianowicie DLSS z układami GPU Nvidia, a opcjonalnie także Frame Generation. DLSS pomógł RTX 3080 Mobile osiągnąć o 50% więcej klatek podczas naszego testu.

Śledzenie promieni Nvidii kosztowało około 30% w teście; RTX 4080 w Razer Blade poradził sobie z wizualnie płynnymi 58 klatkami na sekundę z DLSS, Frame Generation i ray tracingiem. Frame Generation przyczyniło się w tym przypadku do około 10 klatek na sekundę.

Proszę zauważyć

Ponieważ testy gier są bardzo czasochłonne i często ograniczone limitami instalacji i aktywacji, w momencie publikacji artykułu możemy udostępnić tylko niektóre testy porównawcze. Dodatkowe karty graficzne zostaną dodane później.

Overview

Pokaż zawężenia
Lp.Pełna nazwa< PrevNext >Black Myth: Wukong
 Black Myth: Wukong (2024)
niskie
1920x1080
low TSR 100
średnie
1920x1080
medium TSR 100
wysokie
1920x1080
high TSR 100
ultra
1920x1080
cinematic TSR 100
QHD DLSS
2560x1440
cinematic DLSS 68
QHD
2560x1440
cinematic TSR 100
4K DLSS
3840x2160
cinematic DLSS 68
4K
3840x2160
cinematic TSR 100
NVIDIA GeForce RTX 4090
211.5n4
161n4
128n4
82n4
91n4
65.5n4
68.5n4
42n4
AMD Radeon RX 7900 XTX
212
155
119
68
53
32
NVIDIA GeForce RTX 4070 Ti SUPER
45
26
NVIDIA GeForce RTX 4090 Laptop GPU
153
117
80n2
40
44
40n2
43n2
24
NVIDIA GeForce RTX 3090
132
101
79
47
53
36
38
22
NVIDIA GeForce RTX 4080 Laptop GPU
110
89
71
42
47
31
33
18
NVIDIA Titan RTX
99
75
58
32
35
25
25
15
NVIDIA GeForce RTX 4070 Laptop GPU
89.8
68.5
54.1
34.7
39.2
25.7
26.2
12.6n2
NVIDIA GeForce RTX 3080 Laptop GPU
76.5n2
58n3
44n3
24n3
27n3
18n3
19n2
11n2
NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti
92
69
52
29
32
21
22
13
NVIDIA GeForce RTX 4060 Laptop GPU
62
48
27
30
19
NVIDIA GeForce RTX 2080 Super (Desktop)
62
47
26
28
20
AMD Radeon RX 6600 XT
55
41
21
15
NVIDIA GeForce RTX 3070 Laptop GPU
80
60
46
24
27
18
19
10
AMD Radeon RX 7600M XT
87
62
47
25
18
6
NVIDIA Titan X Pascal
65
46
34
18
13
8
NVIDIA GeForce RTX 2070 Super (Desktop)
73
55
41
22
24
16
17
8
NVIDIA GeForce RTX 3060 Laptop GPU
41
32
18
15
NVIDIA GeForce RTX 2060 Super (Desktop)
64
48
37
19
16
14
15
7
Lp.Pełna nazwa< PrevNext >Black Myth: Wukong
niskie średnie wysokie ultra QHD DLSS QHD 4K DLSS 4K
Intel Arc A770M
56
42
32
19
15
NVIDIA GeForce GTX 1660 Super (Desktop)
47
34
25
13
12
Intel Arc A730M
44
34
26
15
9
4
NVIDIA GeForce GTX 1660 (Desktop)
42
30
22
11
NVIDIA GeForce GTX 1650 Super (Desktop)
37
22
15
5
NVIDIA GeForce GTX 1650 Ti Mobile
30
21
15
Intel Arc 8-Core iGPU
20
16
12
7
Intel Arc Graphics 140V
20
AMD Radeon 780M
24.5n2
21
16
9
NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti (Desktop)
13
NVIDIA GeForce GTX 1050 (Desktop)
8
5
AMD Radeon 760M
20
15
Intel Iris Xe Graphics G7 96EUs
10
Intel UHD Graphics Xe 750 32EUs (Rocket Lake)
5
4
3
AMD Radeon RX Vega 6 (Ryzen 4000/5000)
10
AMD Radeon 610M
6
(-) * im niższa wartość tym lepiej / n123 Number of benchmarks for this median value / * lokata szacunkowa

 

Legenda
5przycina – na tych ustawieniach dana gra prawdopodobnie nie pójdzie płynnie na laptopie z określoną kartą grafiki; przynajmniej jeden wynik był niższy niż 25fps
może przycinać (informacja interpolowana) – na wolniejszej karcie grafiki gra została sklasyfikowana jako przycinająca, więc przyjmujemy, że i na tej nie będzie działać płynnie, choć nie został przeprowadzony pomiar testowy
30płynna – na tych ustawieniach gra będzie płynna, gdyż nie odnotowano wyniku gorszego niż 25fps
40płynna – na tych ustawieniach gra będzie płynna, gdyż nie odnotowano wyniku gorszego niż 35fps
60płynna – na tych ustawieniach gra będzie płynna, gdyż nie odnotowano wyniku gorszego niż 58fps
może być płynna – wolniejsza karta grafiki została sklasyfikowana jako odpowiednio szybka, a zatem i dla tej można założyć, że gra będzie płynna, choć nie został przeprowadzony pomiar testowy
?wątpliwa – w tym przypadku są dwie możliwości: a) najniższa wartość z pomiaru testowego jest co prawda poniżej granicy, dla której przyjmujemy płynność, ale wartość średnia jest powyżej tejże; b) wartość z pomiaru testowego jest co prawda poniżej granicy, ale wolniejsza (sąsiadująca w rankingu) karta grafiki została sklasyfikowana jako zapewniająca płynność
wątpliwość zapożyczona – kolejna (lokująca się niżej) w rankingu karta grafiki została sklasyfikowana jako wątpliwa, stąd i ta została uznana za taką, choć brak jest dla niej danych z pomiarów testowych
Wartość liczbowa podana w polu to średnia wartość kl/s. Po najechaniu kursorem na tę wartość można zobaczyć wyniki wszystkich benchmarków, które się na nią składają.
Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Laptopy > Black Myth: Wukong - Nasze testy porównawcze nowej gry na silniku Unreal Engine 5
Klaus Hinum, 2024-08-18 (Update: 2024-08-18)