Blackmagic Design zaprezentował cyfrową kamerę filmową PYXIS 12K dla filmowców, studiów i twórców, którzy chcą uzyskać 16-stopniową jakość obrazu HDR z pełnoklatkowego sensora 35 mm zamontowanego w wysoce konfigurowalnym korpusie.
Sensor 35 mm ma rozstaw pikseli wynoszący 2,9 mikrona, co pozwala uzyskać natywną czułość ISO 800 z 16-stopniowym zakresem dynamicznym. Użytkownicy mogą nagrywać w rozdzielczościach 4K, 8K, 9K i 12K w różnych proporcjach obrazu. Przy najlepszych ustawieniach, kamera może rejestrować filmy w formacie 2,4:1 12K (12 288 x 5 112) przy 60 klatkach na sekundę. Nagrania HDR są zapisywane przy użyciu 12-bitowego kodeka Blackmagic RAW na kartach CFexpress lub dyskach zewnętrznych, wraz z 8-bitowymi plikami proxy H.264.
Kamera może strumieniować na żywo za pośrednictwem podłączonych telefonów 4G/5G i połączeń Ethernet przy użyciu RTMP i SRT do serwisów Facebook, X i YouTube. W przypadku produkcji z wykorzystaniem wielu kamer, wiele kamer PYXIS można zsynchronizować za pomocą wewnętrznego generatora kodu czasowego i sterować nimi zdalnie za pośrednictwem połączeń Bluetooth z tabletami Android lub Apple. Proxy wideo na żywo mogą być automatycznie wysyłane do Davinci Cloud w celu synchronizacji ze zdalnymi pojemnikami edycyjnymi Davinci Resolve, aby umożliwić montażystom natychmiastowe rozpoczęcie pracy z ujęciami.
Kamera wyposażona jest w 4-calowy ekran dotykowy HDR o jasności 1500 nitów do monitorowania ujęć. Programowalne przyciski funkcyjne i wymienne boczne płyty montażowe pozwalają filmowcom dostosować kamerę do swoich potrzeb. Opcjonalny wizjer URSA Cine, PYXIS Pro Handle i PYXIS Pro Grip mogą być dołączone, aby przekształcić kamerę w kamkorder do użytku w terenie i na urządzeniach mobilnych.
Kamera PYXIS 12K będzie dostępna w lipcu w sugerowanej cenie detalicznej 4 995 USD. Do kamery dołączone jest w pełni funkcjonalne oprogramowanie do edycji wideo Davinci Resolve(sprzedawane tutaj na Amazon).
Źródło(a)
Blackmagic Design ogłasza
Nowa kamera Blackmagic PYXIS 12K
Zaawansowana cyfrowa kamera filmowa o wszechstronnej konstrukcji z rewolucyjnym pełnoklatkowym sensorem 12K RGBW w mocowaniu EF, PL lub L, Blackmagic RAW i globalną synchronizacją multimediów z Blackmagic Cloud!
NAB 2025, Las Vegas, USA - piątek, 4 kwietnia 2025 r. - Blackmagic Design zaprezentował dziś Blackmagic PYXIS 12K, nową cyfrową kamerę filmową wyposażoną w rewolucyjny sensor 12K RGBW we wszechstronnej konstrukcji kamery PYXIS! Ten nowy model posiada ten sam sensor co URSA Cine 12K LF z ogromnym 16-stopniowym zakresem dynamicznym wraz z podwójnymi nagrywarkami CFexpress, 10G Ethernet i globalną synchronizacją Blackmagic Cloud, a wszystko to w konfigurowalnym korpusie. Blackmagic PYXIS 12K jest dostępny w trzech modelach, a klienci mogą wybierać między mocowaniami obiektywów L-Mount, PL lub Locking EF.
Blackmagic PYXIS 12K będzie dostępny w lipcu u sprzedawców Blackmagic Design na całym świecie w cenie 4 995 USD.
Blackmagic PYXIS 12K zostanie zademonstrowany na stoisku Blackmagic Design NAB 2025 #SL216.
Dzięki wielu punktom montażowym i bocznym płytom akcesoriów, łatwo jest skonfigurować Blackmagic PYXIS w kamerę, której potrzebują klienci! Kompaktowy korpus PYXIS jest wykonany z precyzyjnie obrabianego CNC aluminium lotniczego, co oznacza, że jest lekki, a jednocześnie bardzo wytrzymały. Można ją łatwo zamontować na różnych statywach kamerowych, takich jak dźwigi, gimbale lub drony! Oprócz wielu mocowań gwintowych 1/4″ i 3/8″ na górze i na dole korpusu, Blackmagic PYXIS posiada szereg płyt bocznych, które dodatkowo rozszerzają możliwości montażu akcesoriów, takich jak uchwyty, mikrofony, a nawet dyski SSD. Wszystko to oznacza, że klienci mogą zbudować idealną kamerę do każdej produkcji, która jest zarówno wytrzymała, jak i niezawodna!
Modele Blackmagic PYXIS wyposażone są w duży, pełnoklatkowy sensor o natywnej rozdzielczości 6048 x 4032 lub 12288 x 8040. To prawie trzy razy więcej niż w przypadku matrycy Super 35 i pozwala użytkownikom na filmowanie z płytką głębią ostrości lub korzystanie z obiektywów anamorficznych bez przycinania, aby uzyskać prawdziwie kinowy wygląd. Niezależnie od tego, czy użytkownicy nagrywają w jasnym świetle, czy prawie w ogóle bez światła, ogromny zakres dynamiczny z czujnikiem o wysokiej wydajności zapewnia oszałamiające obrazy o niskim poziomie szumów w każdych warunkach oświetleniowych. Ponadto PYXIS pozwala klientom nagrywać do 112 fps na PYXIS 12K. Ten niesamowity sensor w połączeniu z technologią kolorów Blackmagic zapewnia klientom taką samą jakość jak najdroższe cyfrowe kamery kinowe.
Wykorzystanie całej powierzchni sensora daje klientom unikalny obraz 3:2 z otwartą bramą, który pozwala także na kadrowanie ujęć w postprodukcji. Duży sensor pozwala również klientom na pracę w prawdziwym anamorficznym formacie 6:5 bez przycinania, dzięki czemu panoramiczne obrazy kinowe są bardziej szczegółowe i mają wyższą rozdzielczość niż było to możliwe wcześniej. Klienci mogą nawet korzystać z klasycznego okna o rozmiarze Super 35 na matrycy, aby stworzyć natychmiastową wersję "zbliżenia" swojego ujęcia, która idealnie pasuje do otwartego materiału filmowego.
Klienci mogą wybierać między obiektywami L-Mount, EF lub PL, dzięki czemu Blackmagic PYXIS jest kompatybilny z największą gamą obiektywów kinowych i fotograficznych na świecie. Model L-Mount współpracuje z najnowszymi pełnoklatkowymi obiektywami Leica, Panasonic i Sigma, ale może również obsługiwać adaptery obiektywów, umożliwiając klientom korzystanie z szerokiej gamy nowych i zabytkowych obiektywów. Model EF pozwala klientom korzystać z wysokiej jakości obiektywów fotograficznych, które już posiadają z lustrzanek cyfrowych, a nawet kamer Blackmagic Pocket Cinema Cameras. Z kolei model PL umożliwia klientom pracę z profesjonalnymi obiektywami kinowymi Zeiss, ARRI, Cooke i innymi bez konieczności stosowania adaptera.
Modele Blackmagic PYXIS mogą nagrywać we wszystkich standardowych rozdzielczościach i częstotliwościach klatek od HD do DCI 4K, 6K, 8K, a nawet 12K. Blackmagic PYXIS 12K posiada wieloskalowy sensor, który pozwala klientom nagrywać w 12K, 8K lub 4K przy pełnym rozmiarze sensora. Można nagrywać z prędkością do 40 klatek na sekundę przy otwartej bramie 12288 x 8040 3:2 lub 60 klatek na sekundę przy 12288 x 5112 2,4:1 i 112 klatek na sekundę przy 4096 x 2160 4K. W przypadku modelu 6K klienci mogą nagrywać do 36 klatek na sekundę przy 6048 x 4032 3:2 open gate lub 60 klatek na sekundę przy 4096 x 2160 4K DCI.
Wbudowany wyświetlacz LCD w Blackmagic PYXIS jest czymś więcej niż tylko prostym wyświetlaczem stanu. Jest to 4-calowy ekran dotykowy HDR o wysokiej rozdzielczości, który doskonale nadaje się również do monitorowania i przeglądania ujęć na planie. Jego rozdzielczość Full HD oznacza, że klienci mogą kadrować i ustawiać ostrość swoich ujęć bez konieczności noszenia ze sobą nieporęcznego zewnętrznego monitora.
Blackmagic PYXIS Monitor to wszechstronny 5-calowy monitor dotykowy HDR z pełną kontrolą kamery, który można zamontować niemal wszędzie. Zapewnia te same elementy sterujące i nakładki, co wbudowany wyświetlacz LCD PYXIS, więc jest idealny do użycia, gdy rig lub akcesoria blokują wewnętrzny wyświetlacz. Wiele punktów montażowych sprawia, że można go łatwo przymocować do dowolnego statywu kamery i używać jako dużego wizjera ułatwiającego ustawianie ostrości i kadrowanie. Można też użyć go jako stacji pomocniczej, aby ekipa mogła kadrować i monitorować ujęcia z dowolnej pozycji na planie. Ponadto jasny wyświetlacz 1500 nitów i zdejmowana osłona przeciwsłoneczna zapewniają widoczność nawet w świetle słonecznym.
Blackmagic PYXIS obsługuje opcjonalny wizjer Blackmagic URSA Cine EVF, dzięki czemu filmowanie w plenerze i z ręki jest dokładne i łatwe. Klienci otrzymują zintegrowany wysokiej jakości kolorowy wyświetlacz OLED 1920 x 1080 z wbudowanym czujnikiem zbliżeniowym, 4-elementową szklaną dioptrią zapewniającą niesamowitą dokładność z szeroką regulacją ostrości.
Innowacyjne płytki boczne jeszcze bardziej zwiększają możliwości montażu kamery. Standardowa płytka dołączona do Blackmagic PYXIS jest wykonana z tego samego aluminium lotniczego co korpus kamery i posiada 2 mocowania gwintowe 1/4″ oraz jedno mocowanie gwintowe 3/8″, dzięki czemu klienci mogą dodawać mikrofony, uchwyty lub inne akcesoria. Klienci mogą też dołączyć dołączoną płytkę SSD, która oferuje wygodną lokalizację do bezpiecznego podłączenia dysku USB-C do nagrywania, a nawet telefonu komórkowego do przesyłania strumieniowego na żywo.
Blackmagic PYXIS nagrywa w formacie Blackmagic RAW, aby zachować kontrolę nad szczegółami, ekspozycją i kolorem podczas postprodukcji. Nagrywa również proxy HD H.264 w czasie rzeczywistym, ułatwiając udostępnianie multimediów na całym świecie w ciągu kilku minut. Oznacza to, że ich obrazy zawsze zachowują bezprecedensową rozdzielczość i jakość dla koloru, kluczowania, kompozycji, reframingu, stabilizacji i śledzenia w HD, 4K, 6K, 8K, a nawet ogromnym 12K.
Blackmagic PYXIS posiada dwie wbudowane nagrywarki kart CFexpress oraz port rozszerzeń USB-C do nagrywania bezpośrednio na zewnętrzne dyski flash lub SSD. Nośniki CFexpress są trwalsze i szybsze niż nawet starsze nośniki, dzięki czemu idealnie nadają się do nagrywania 12-bitowych plików Blackmagic RAW w pełnej rozdzielczości. Ponadto, dzięki dwóm gniazdom CFexpress, klienci mogą kontynuować nagrywanie, ponieważ mogą wymieniać pełne karty bez zatrzymywania.
Blackmagic PYXIS nagrywa proxy HD w H.264 oprócz oryginalnego nośnika kamery. Mały plik proxy można przesłać do Blackmagic Cloud w ciągu kilku sekund, nawet podczas nagrywania przez kamerę, dzięki czemu ich multimedia są dostępne w studio w czasie rzeczywistym. Możliwość przesyłania multimediów bezpośrednio do pojemnika na multimedia DaVinci Resolve podczas pracy montażystów jest rewolucyjna i nigdy wcześniej nie była możliwa. Każdy montażysta pracujący w dowolnym miejscu na świecie otrzyma ujęcia.
Podczas przesyłania do Blackmagic Cloud klienci mogą korzystać z telefonu Apple lub Android, aby uzyskać połączenie z Internetem za pośrednictwem danych mobilnych. Wystarczy podłączyć telefon do portu USB-C, a Blackmagic PYXIS skonfiguruje się do mobilnej transmisji danych. Klienci mogą również łączyć się przewodowo przez Ethernet, korzystając z portu Ethernet kamery. Pozwala to klientom na przesyłanie multimediów podczas nagrywania, dzięki czemu zespoły postprodukcyjne w dowolnym miejscu na świecie mogą rozpocząć pracę w czasie rzeczywistym.
Blackmagic PYXIS oferuje szeroką gamę połączeń audio, monitorowania, zasilania i innych. Kamera zawiera wyjście 12G-SDI do monitorowania z obsługą wyjścia HDR i Ultra HD. Oznacza to, że klienci mogą podłączyć wyświetlacz SDI do monitorowania obrazu na planie, z lub bez nakładek, które pokazują krytyczne informacje i stan kamery. SDI pozwala na znacznie dłuższe przebiegi kabli niż HDMI, co ułatwia dotarcie do monitorów znajdujących się dalej na planie.
Blackmagic PYXIS posiada wbudowany sprzętowy silnik strumieniowania, który obsługuje strumieniowanie RTMP i SRT do YouTube, Facebook, X i innych. Aby uzyskać dostęp do Internetu, klienci mają dwie opcje, jedną do połączenia przez Ethernet lub mogą podłączyć telefon 4G lub 5G do mobilnej transmisji danych. Ponieważ strumieniowanie jest wbudowane w kamerę, klienci mogą zobaczyć status strumienia i szybkość transmisji danych w wizjerze i na wyświetlaczu LCD.
"Od czasu wprowadzenia Blackmagic PYXIS 6K ciężko pracowaliśmy, aby nasz niesamowity sensor RGBW z URSA Cine był dostępny dla jeszcze większej liczby klientów" - powiedział Grant Petty, dyrektor generalny Blackmagic Design. "Przeprojektowaliśmy elektronikę i przetwarzanie, aby móc obsługiwać ogromny sensor i uważamy, że klienci pokochają nagrywanie niesamowitych wielkoformatowych obrazów w 4K, 8K, a teraz 12K. Jesteśmy naprawdę podekscytowani, że możemy zaoferować ten sensor w elastycznej konstrukcji PYXIS, która jest tak popularna wśród naszych klientów!"
Cechy Blackmagic PYXIS 12K
36 x 24 mm pełnoklatkowy sensor RGBW 12K 12288 x 8040.
Otwarta bramka 3:2, pełna wysokość 6:5 anamorficzna i 9K Super 35 do tworzenia treści kinowych.
Wieloskalowy przetwornik RGBW do rejestracji obrazu 12K, 8K lub 4K przy pełnym rozmiarze przetwornika.
Wybór modeli z mocowaniem L-Mount, PL lub blokowanym mocowaniem obiektywu EF.
Nagrywanie w pełnej rozdzielczości do 40 klatek na sekundę lub 112 klatek na sekundę w rozdzielczości 8K.
Wbudowany ekran LCD 4″ HDR 1500 nitów.
Nagrywanie Blackmagic RAW i proxy H.264.
Niezwykle szybkie nagrywanie na dwie karty CFexpress.
10G Ethernet lub mobilna transmisja danych do zdalnego strumieniowania.
Opcjonalny wizjer Blackmagic URSA Cine EVF.
Opcjonalny monitor Blackmagic PYXIS.
Wyposażony w 12G-SDI do monitorowania z nakładką stanu.
Profesjonalne wejście mini XLR z 48-woltowym zasilaniem phantom.
Kompletne rozwiązanie streamingowe dla YouTube, Facebook, X i innych.
Akumulatory serii BP-U o dużej pojemności.
Dostępność i cena
Blackmagic PYXIS 12K będzie dostępny w lipcu w cenie 4 995 USD, bez lokalnych ceł i podatków, u sprzedawców Blackmagic Design na całym świecie.
Zdjęcia prasowe
Zdjęcia produktowe Blackmagic PYXIS 12K, a także wszystkich innych produktów Blackmagic Design, są dostępne na stronie www.blackmagicdesign.com/media/images.
O Blackmagic Design
Blackmagic Design tworzy najwyższej jakości produkty do edycji wideo, cyfrowe kamery filmowe, korektory kolorów, konwertery wideo, monitoring wideo, routery, przełączniki do produkcji na żywo, rejestratory dyskowe, monitory falowe i skanery filmowe w czasie rzeczywistym dla branży filmów fabularnych, postprodukcji i transmisji telewizyjnych. Karty przechwytujące DeckLink firmy Blackmagic Design zapoczątkowały rewolucję w jakości i przystępności cenowej w postprodukcji, podczas gdy nagrodzone nagrodą Emmy™ produkty do korekcji kolorów DaVinci zdominowały przemysł telewizyjny i filmowy od 1984 roku. Blackmagic Design kontynuuje przełomowe innowacje, w tym produkty 6G-SDI i 12G-SDI oraz stereoskopowe przepływy pracy 3D i Ultra HD. Założona przez wiodących na świecie montażystów i inżynierów postprodukcji, firma Blackmagic Design posiada biura w USA, Wielkiej Brytanii, Japonii, Singapurze i Australii. Aby uzyskać więcej informacji, prosimy odwiedzić stronę www.blackmagicdesign.com.