Błędna aktualizacja oprogramowania sprzętowego sprawia, że wiele soundbarów Samsunga nie nadaje się do użytku. Problem wydaje się być powszechny i dotyczy kilku modeli, w tym flagowego soundbara Samsunga HW-Q990D, a także takich modeli jak HW-Q930D, Q800D, S801D i Q700D.
Forum Samsung Community i subreddit /r/Soundbars są zalewane raportami o zamurowanych soundbarach Samsung. Winowajcą wydaje się być najnowsza aktualizacja oprogramowania układowego oznaczona v1020.7, która została wydana 10 marca. Z tego, co możemy wywnioskować z tych raportów, aktualizacja over-the-air (OTA) nie instaluje się poprawnie, najwyraźniej zawodząc w połowie i powodując odłączenie subwoofera i tylnych głośników od soundbara. Po nieudanej aktualizacji użytkownicy twierdzą, że mogą włączyć soundbar, ale nie przejdzie on poza ekran eARC telewizora, nie wygeneruje żadnego dźwięku ani nie połączy się z Wi-Fi, skutecznie blokując system. Co gorsza, użytkownicy stwierdzają, że nie mogą nawet przywrócić ustawień fabrycznych, co jest typowym rozwiązaniem problemów związanych z oprogramowaniem.
Podczas gdy soundbary HW-Q990D i HW-Q930D odnotowują najwięcej skarg, nie wydaje się to być odosobnionym przypadkiem, a właściciele Q910D, Q800D, S801D i Q700D również zgłaszają podobne problemy.
Jak zatrzymać automatyczne aktualizacje soundbara Samsung?
Jeśli posiadają Państwo soundbar Samsunga, najlepszą rzeczą, jaką mogą Państwo teraz zrobić, jest wyłączenie automatycznych aktualizacji, aby zapobiec instalacji wadliwego oprogramowania układowego. Aby to zrobić, należy otworzyć aplikację SmartThings na smartfonie, kliknąć opcję menu od dołu, a następnie nacisnąć ikonę koła zębatego u góry i wyłączyć opcję "Automatycznie aktualizuj urządzenia i usługi". Co ciekawe, niektórzy użytkownicy zgłosili sukces ręcznego flashowania aktualizacji przez USB. Nie jest to jednak gwarantowane rozwiązanie, a wyłączenie automatycznych aktualizacji pozostaje najbezpieczniejszym sposobem działania.
Poprawka sprzętowa wydaje się być jedynym rozwiązaniem
Samsung nie wydał jeszcze oficjalnego oświadczenia w sprawie błędu v1020.7. Odpowiadają jednak indywidualnym klientom za pośrednictwem swoich kanałów wsparcia. Raporty wskazują, że Samsung mówi niektórym użytkownikom, aby wysłali swoje soundbary do naprawy. Inni mają więcej szczęścia, a Samsung organizuje wizyty inżynierów w celu zdiagnozowania problemu w domu. Ale nie jest to spójne - niektórym użytkownikom mówi się, że muszą wysłać całą konfigurację (soundbar, subwoofer i tylne głośniki) do producenta.
Istnieją oznaki, że Samsung jest świadomy problemu i podejmuje działania - przynajmniej w niektórych regionach. Jeden z użytkowników w Tajlandii zgłosił, że po tym, jak jego soundbar Q990D został zablokowany przez aktualizację, Samsung wysłał techników którzy przybyli z zastępczą płytką drukowaną (PCB) w ręku. Nie zawracali sobie głowy żadnym rozwiązywaniem problemów z oprogramowaniem i po prostu wymienili wadliwą płytkę i przywrócili soundbar do pierwotnego stanu w zaledwie 10 minut. Użytkownikowi zalecono wyłączenie automatycznych aktualizacji i odczekanie co najmniej miesiąca przed kolejną próbą aktualizacji.
Jeśli jednak Państwa urządzenie nie jest już objęte gwarancją, mogą być Państwo zmuszeni do zapłacenia rachunku za naprawę. Jeden z użytkowników Reddit, /r/Skudnu, posiadający starszy model Q90R, zgłosił, że otrzymanie rachunku za naprawę w wysokości 300 euro za wymianę PCB. Auć.
Aktualizacja oprogramowania v1020.7 wyraźnie powoduje poważne kłopoty dla właścicieli soundbarów Samsung. Dopóki Samsung nie zaoferuje stałego rozwiązania lub oficjalnego oświadczenia, najlepszym rozwiązaniem jest wyłączenie automatycznych aktualizacji i odłączenie urządzenia od Wi-Fi. Jeśli Państwa soundbar jest już dotknięty usterką, prosimy skontaktować się z pomocą techniczną Samsunga, ale proszę być przygotowanym na potencjalne koszty naprawy, zwłaszcza jeśli nie są Państwo objęci gwarancją.
Źródło(a)
Społeczność Samsung, Reddit (1), (2), (3), AVS Forum