Bluesky dodaje zakładkę wideo do profili, gdy liczba użytkowników eksploduje
W miarę jak exodus z X trwa, liczba użytkowników Liczba użytkowników Bluesky przekroczyła niedawno 25 milionów użytkowników. Wraz z większą liczbą plakatów pojawia się zapotrzebowanie na funkcje dostępne już na innych platformach mediów społecznościowych. Zdecentralizowana aplikacja oferuje teraz dedykowaną zakładkę wideo, która gromadzi media udostępnione przez użytkownika. Oficjalne konto Bluesky
Bluesky po raz pierwszy dodał możliwość przesyłania filmów we wrześniu 2024 roku. Na początku tego miesiąca, krótka amerykańska Przerwa w działaniu TikTok skłoniła sieć do wprowadzenia pionowego kanału wideo. Zakładka wideo to kolejna oznaka ewoluującej platformy mediów społecznościowych, która zachęca do bardziej wpływowych postów.
Kiedy sieć mediów społecznościowych ogłasza nowe możliwości, użytkownicy często korzystają z okazji, aby poprosić o inne funkcje. Wciąż na wczesnym etapie, Bluesky nie otworzył publicznych rejestracji aż do lutego 2024 roku. Użytkownicy regularnie proszą o możliwość edytowania postów, do czego X wymaga subskrypcji premium. Chociaż nie ma ETA w zakresie edycji, Bluesky ułatwił blokowanie użytkowników po wysłaniu obraźliwych DM. Aktualizacja 1.97 zawiera również bardziej wszechstronne tłumaczenia.
Bluesky został wymyślony przez byłego dyrektora generalnego Twittera Jacka Dorseya w 2019 roku. Nic dziwnego, że jego interfejs wydaje się znajomy dla plakatów X. Jednak protokół AT o otwartym kodzie źródłowym Bluesky pozwala użytkownikom personalizować kanały za pomocą inteligentnych filtrów. Nawet jeśli tekst i zdjęcia nadal dominują na platformie, filmy szybko stają się integralną częścią sugerowanych treści.
X, już borykający się z trudnościami ekonomicznymi, traci coraz więcej przychodów, ponieważ Elon Musk coraz bardziej angażuje się w politykę. Bluesky ma wielu innych konkurentów, takich jak Meta's Threads, ale jego przyszłość wygląda jaśniej niż kiedykolwiek wcześniej.