Bluesky twierdzi, że nie będzie szkolić sztucznej inteligencji na treściach użytkowników
Bluesky, alternatywa dla mediów społecznościowych X (dawniej Twitter), ogłosiła na stronie https://bsky.app/profile/did:plc:z72i7hdynmk6r22z27h6tvur/post/3layuzbto2c2x?ref_src=embed&ref_url=https%253A%252F%252Fwww.theverge.com%252F2024%252F11%252F15%252F24297442%252Fbluesky-no-intention-train-generative-ai-posts że nie będzie szkolić swojego modelu sztucznej inteligencji na treściach użytkowników. Oświadczenie to zostało ogłoszone tego samego dnia, w którym weszły w życie zaktualizowane warunki korzystania z serwisu X.
W zeszłym miesiącu X ogłosił kilka zmian do swoich ogólnych warunków. Nowe warunki pozwalają platformie na przekazywanie danych klientów stronom trzecim, które mogą wykorzystywać je do ukierunkowanych reklam i szkolenia modeli sztucznej inteligencji.
Zaktualizowane warunki X obejmowały wysokie grzywny dla zewnętrznych eksploratorów danych - zautomatyzowanych narzędzi zbierających dane użytkowników. Platforma stwierdziła, że jeśli konto zostanie przyłapane na przeglądaniu 1 miliona postów w ciągu 24 godzin, zostanie ukarane grzywną w wysokości 15 000 USD.
Bluesky powiedział, że "nie wykorzysta żadnej z Państwa treści do trenowania generatywnej sztucznej inteligencji i nie ma zamiaru tego robić" Nie powstrzymuje to zewnętrznych crawlerów (narzędzi indeksujących strony internetowe) przed gromadzeniem danych.
"Tak jak pliki robots.txt nie zawsze uniemożliwiają zewnętrznym firmom indeksowanie tych witryn, tak samo jest w tym przypadku. To powiedziawszy, chcielibyśmy zrobić, co w naszej mocy, aby zewnętrzne organizacje szanowały zgodę użytkowników i aktywnie dyskutujemy w zespole, jak to osiągnąć" Powiedziała Emily Liu, rzeczniczka Bluesky, https://www.theverge.com/2024/11/15/24297442/bluesky-no-intention-train-generative-ai-posts The Verge.