Brak zestawienia wypadków z udziałem autopilota i FSD w nowych danych Tesli, które pokazują, że są one 10 razy bezpieczniejsze niż średnia w USA
Tesla opublikowała nową porcję danych pokazujących liczbę wypadków na milion mil przejechanych przez jej systemy autonomicznej jazdy.
Podczas jazdy na Autopilocie lub FSD samochody Tesli mają jeden wypadek na 7,63 miliona mil, w porównaniu ze średnią dla kierowców w USA wynoszącą jeden wypadek na 670 000 mil.
To o 16% lepszy wynik dla Tesli w porównaniu z poprzednim rekordem mil przejechanych na Autopilocie bez wypadku, mówi Elon Musk:
Chociaż żaden samochód nie jest w stanie zapobiec wszystkim wypadkom, każdego dnia pracujemy nad tym, aby prawdopodobieństwo ich wystąpienia było znacznie mniejsze. Aktywne funkcje bezpieczeństwa są standardem we wszystkich pojazdach Tesla wyprodukowanych po wrześniu 2014 r., zapewniając dodatkową warstwę bezpieczeństwa poza fizyczną strukturą każdego samochodu. Ponieważ każda Tesla jest połączona, jesteśmy w stanie wykorzystać miliardy kilometrów rzeczywistych danych z naszej globalnej floty - z których ponad 9 miliardów zostało przejechanych z włączonym Autopilotem - aby zrozumieć różne sposoby, w jakie zdarzają się wypadki. Następnie opracowujemy funkcje, które mogą pomóc kierowcom Tesli w łagodzeniu lub unikaniu wypadków. Dzięki bezprzewodowym aktualizacjom oprogramowania jesteśmy w stanie wprowadzać funkcje bezpieczeństwa i ulepszenia długo po dostarczeniu samochodu, a także wydawać zaktualizowane wersje istniejących funkcji bezpieczeństwa, które uwzględniają najbardziej aktualne dane rzeczywiste zebrane przez naszą flotę.
Producent samochodów nie podzielił jednak danych dotyczących wypadków z udziałem autonomicznej jazdy na kilometry przejechane na Autopilocie, który jest używany głównie do jazdy po autostradach, oraz na kilometry przejechane na FSD w złożonym ruchu miejskim.
Mimo to, firma przedstawiła porównanie z własnymi samochodami bez włączonego Autopilota, a system najwyraźniej sprawia, że Tesle są 7 razy bezpieczniejsze w prowadzeniu, gdy jest włączony.
Takie dane znacznie przyczynią się do przekonania organów regulacyjnych do zatwierdzenia wykorzystania nadchodzących autonomicznych samochodów Robotaxi i Usługi CyberCab z istniejącymi Teslami do użytku na drogach publicznych.
Mimo to byłoby interesujące zobaczyć zestawienie rekordów bezpieczeństwa Autopilota z wypadkami z najnowszymi pojazdami napędzanymi sztuczną inteligencją FSD V12 ale Tesla prawdopodobnie będzie musiała zebrać więcej danych, aby dokonać takiego porównania.
Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon