Raport finansowy Ubisoft https://www.ubisoft.com/en-us/company/about-us/investors za trzeci kwartał roku obrotowego 2024-2025 ujawnia spadek przychodów o 31,4% i spadek rezerwacji netto o 52% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Straty te są prawdopodobnie spowodowane kilkoma rozczarowującymi premierami w 2024 roku, w tym Skull & Bones i Star Wars Outlaws, które nie spełniły oczekiwań. Strzelanka arenowa XDefiant została również przerwana po zaledwie sześciu miesiącach.
Pomimo tych niepowodzeń finansowych, Ubisoft trzyma się swojej strategii. Jak stwierdził dyrektor generalny Yves Guillemot podczas telekonferencji https://www.ubisoft.com/en-us/company/about-us/investors (około minuty 15:50), firma będzie nadal koncentrować się na przygodach akcji w otwartym świecie i grach jako usłudze - tytułach, które otrzymują regularne aktualizacje treści. Obejmuje to franczyzy takie jak Rainbow Six: Siege i The Crew. Kolejna duża gra z otwartym światem, Assassin's Creed Shadows, ma zostać wydana 20 marca 2025 roku. Według znawcy branży, Jasona Schreiera, przyszłość Ubisoftu może w dużej mierze zależeć od jego sukcesu.
Społeczność oszołomiona
Społeczność Reddit https://www.reddit.com/r/gaming/comments/1ipcseh/ubisoft_revenues_decline_314_to_990m/ jest w dużej mierze zaskoczona naleganiem Ubisoft na trzymanie się obecnej strategii. Wielu uważa, że tak zwana formuła Ubisoft jest dokładnie tym, co spowodowało obecne zmagania firmy. Formuła ta odnosi się do powtarzalnego podejścia do projektowania gier, charakteryzującego się rozległymi otwartymi światami wypełnionymi zadaniami, zdobywaniem baz i odblokowywaniem map poprzez wspinanie się na wieże. Franczyzy takie jak Assassin's Creed, Far Cry i The Division są zgodne z tym wzorcem. Krytycy twierdzą, że Ubisoft powtarza te same pomysły zamiast wprowadzać innowacje. Mechanika pay-to-win, która pozwala graczom kupować korzyści w grze, jest kolejnym częstym punktem krytyki.
Wielu Redditorów uważa, że Ubisoft nie ma przyszłości jako niezależny wydawca. W dyskusjach często przywoływany jest słynny cytat z Far Cry 3 o szaleństwie: "Szaleństwo to robienie w kółko tego samego i oczekiwanie innych rezultatów" Podczas gdy niektórzy mają nadzieję na powrót klasycznych serii, takich jak Splinter Cell, Prince of Persia czy Rayman, inni twierdzą, że tylko całkowita przebudowa, a nawet przejęcie, może uratować firmę.