Wydawcy stosują różne podejścia do marketingu bardzo oczekiwanych gier. Rockstar Games zachowało niemal ciszę radiową od czasu ujawnienia pierwszego zwiastuna pierwszego zwiastuna GTA 6 w grudniu 2023 roku. Ponieważ fani uciekają się do często niewiarygodnych przecieków, aby uzyskać wskazówki, wciąż czekają na drugi zwiastun. Były deweloper Rockstar Games Obbe Vermeij zasugerował na X że firma może nie wydać kolejnego filmu przed datą premiery Datą premiery GTA 6 .
Vermeij był dyrektorem technicznym Rockstar Games, odchodząc po debiucie GTA 4 w 2008 roku. Mając pewien wgląd w praktyki firmy, uważa, że brak wiadomości o GTA 6 jest zamierzony. Zamiast regularnych aktualizacji, preferowaną strategią marketingową jest budowanie oczekiwania fanów. Ten plan może być katastrofalny dla mniejszych wydawców pracujących nad tytułami, które nie są tak rozpoznawalne. Jednak popularność GTA 5 i GTA IP gwarantuje, że gracze będą nadal skupiać się na sequelu.
Podczas marcowego wywiadu dla Bloomberg TVdyrektor generalny Take-Two Interactive, Strauss Zelnick, ujawnił podobny plan gry. Zapytany o ogłoszenie daty premiery GTA 6, Zelnick zasugerował, że Take-Two jest zadowolone z tego, że szum wokół gry narasta. Gracze mogą zobaczyć zwiastun GTA 6 2 dopiero bliżej daty premiery.
Reakcje na post Vermeija w mediach społecznościowych są podzielone. Niektórzy gracze uważają, że to genialne posunięcie, aby zmusić odbiorców do czekania na oficjalne wiadomości o GTA 6. Inni czytelnicy chcą zaplanować swoje budżety, a nawet kalendarze na ewentualną premierę. Konkurencyjni wydawcy są również niewątpliwie sfrustrowani brakiem informacji. Producenci gier są zdesperowani, aby uniknąć debiutu swoich tytułów, gdy tytuł Rockstar Games w końcu się pojawi.
Istnieją oznaki, że drugi zwiastun GTA 6 może pojawić się w pewnym momencie. Take-Two Interactive będzie gospodarzem rozmowy o zarobkach 15 maja. Obiecując aktualizację funkcji sieciowych grytom Henderson zasugerował, że działania marketingowe Take-Two mogą wkrótce wzrosnąć.