W grze Cralon gracze wcielają się w tytułowego bohatera, Cralona Odważnego, który wyrusza na polowanie na demona terroryzującego pobliską wioskę. Jednak podążając jego tropem, wpada do starożytnego szybu kopalnianego, który stanowi prawdziwą scenerię gry.
Aby znaleźć drogę powrotną na powierzchnię, gracze muszą pokonać mroczny labirynt pełen niebezpieczeństw i tajemnic. Rozgałęziający się system jaskiń obejmuje zróżnicowane biomy, w tym podziemne lasy, bagna i cmentarze. Oprócz walki wręcz i na dystans, do gry wkracza dynamiczny system skradania, wykorzystujący źródła światła do określenia widoczności, podobnie jak wserii Thief.
Kopalnia jest domem dla różnych stworzeń i nie wszystkie są wrogo nastawione do Cralona. W pełni udźwiękowione dialogi z wieloma opcjami wyboru mają na celu zapewnienie graczom większej swobody w podejściu do gry. Chociaż nie ogłoszono jeszcze daty premiery, zwiastun ujawniający oferuje już wgląd w rozgrywkę:
Cralon to debiutancki tytuł studia Pithead, założonego w lipcu 2024 roku przez weteranów gatunku, Jennifer i Björna Pankratzów. Oboje byli głównymi deweloperami w Piranha Bytes, studiu stojącym za serią Gothic , a ich wpływ jest widoczny już w zwiastunie. Kilka słów wypowiedzianych przez głównego bohatera natychmiast przywołuje na myśl charakterystyczny styl tych kultowych gier RPG. Jednak w przeciwieństwie do Gothic, Cralon przyjmuje perspektywę pierwszej osoby.
Czerpiąc inspirację z takich klasyków jak Ultima Underworld 1 i 2, twórcy chcą połączyć trójwymiarową grę typu dungeon crawling z elementami RPG i przygodowymi. Po zamknięciu Piranha Bytes w czerwcu 2024 roku, Cralon może stanowić obiecującą alternatywę dla rozczarowanych fanów.
Źródło(a)
YouTube / Pithead Studio
Źródło obrazu: Steam