Jak ogłosiła firma BYD 1MW Która ma sprawić, że ładowanie samochodu elektrycznego będzie tak szybkie, jak tankowanie pojazdu na gaz, największy na świecie producent akumulatorów CATL podchodzi do problemu w inny sposób.
Stawia on na stacje wymiany akumulatorów do pojazdów elektrycznych, w których wymiana akumulatora na nowy zajmuje mniej niż 5 minut. CATL pomoże zbudować największą na świecie sieć stacji wymiany we współpracy z pionierem w dziedzinie wymiany baterii, firmą NIO Power, w którą zainwestuje 346 milionów dolarów.
W grudniu CATL ogłosił swoje pakiety zasilające #20 i #25, których nazewnictwo jest stylizowane na liczbę oktanową paliwa na stacjach benzynowych, ponieważ tak szybko można je zmienić. Standaryzowane dla stacji wymiany baterii, pakiety #20 są dostępne w wersjach 42 kWh LFP i 52 kWh niklu, podczas gdy bateria #25 oferuje modele 56 kWh LFP i 70 kWh niklu.
Z drugiej strony, samochody NIO mogą teraz podjechać na stację, wymienić akumulator na w pełni naładowany w ciągu około 3 minut i kontynuować podróż. CATL jest głównym dostawcą pakietów dla swoich stacji i współpracuje z NIO nad zaoferowaniem 15 lat gwarancji na baterie do pojazdów elektrycznych, w porównaniu z obecnymi 12 latami udzielanymi na pakiety stacji wymiany.
Tak długa gwarancja na baterie do pojazdów elektrycznych może być przełomem w branży i dobrodziejstwem dla rynku używanych pojazdów elektrycznych. Obecny standard branżowy 8 lat ponieważ w ciągu najbliższych kilku lat miliony pojazdów elektrycznych przestaną być objęte gwarancją, co może zasadniczo zdziesiątkować rynek używanych samochodów elektrycznych lub ich wartość odsprzedaży.
Obie firmy nie tylko pracują nad 15-letnim standardem gwarancji na baterie EV, ale także będą wymagać 85% pozostałej pojemności po tym okresie, w przeciwieństwie do 70%, które Tesla daje obecnie po wygaśnięciu 8-letniej gwarancji na baterie.
W ten sposób partnerstwo CATL-NIO nad największą na świecie siecią stacji wymiany akumulatorów ma na celu złagodzenie dwóch głównych obaw potencjalnego nabywcy pojazdu elektrycznego - wartości odsprzedaży i szybkości ładowania - i będzie pracować nad ustanowieniem standardów wymiany akumulatorów, które przyspieszą ekspansję sieci.
NIO obsługuje już tysiące stacji wymiany w Chinach i za granicą, a CATL zapewni interoperacyjność z własną siecią, która będzie działać równolegle.
Największa globalna sieć wymiany baterii EV"ustanowi pełną pętlę cyklu życia, która obejmuje badania i rozwój baterii, usługi wymiany, zarządzanie aktywami, ponowne wykorzystanie i recykling materiałów, pomagając obniżyć koszty i poprawić wydajność w całym łańcuchu wartości", mówi CATL.
Zapowiadając swoje wymienne akumulatory #20 i #25, firma wspomniała również, że jej celem jest stworzenie sieci 30 000 stacji wymiany akumulatorów. Partnerstwo z pionierem takim jak NIO pomoże w "wykorzystaniu ich mocnych stron w zakresie technologii, zarządzania, platform i wpływu marki" - radzi największy na świecie producent baterii.
Proszę kupić adapter Lectron Tesla Supercharger NACS do CCS na Amazon