Notebookcheck Logo

CATL opracowuje dożywotnią baterię EV z NIO, aby zwiększyć gwarancję i wartość odsprzedaży samochodów elektrycznych

Baterie CATL EV mogą przekroczyć 12-letnią gwarancję (zdjęcie: NIO)
Baterie CATL EV mogą przekroczyć 12-letnią gwarancję (zdjęcie: NIO)
NIO chce wyjść poza 12-letnią żywotność swoich wymiennych akumulatorów do pojazdów elektrycznych i podpisało partnerstwo z największym na świecie producentem akumulatorów CATL. Typowa gwarancja dla pojazdów elektrycznych wynosi obecnie 8 lat.
E-Mobility

Największy na świecie producent akumulatorów CATL i NIO, jedna z najbardziej innowacyjnych firm produkujących samochody elektryczne, nawiązały współpracę w celu stworzenia akumulatorów EV o długiej żywotności, które wytrzymają cały cykl życia pojazdu.

NIO posiada sieć stacji wymiany akumulatorów których 70-kWh, 75-kWh i 100-kWh pakiety CATL są oceniane na 12 lat retencji pojemności, ale obie firmy chcą opracować baterie, które będą działać jeszcze dłużej. Nie dalej jak wczoraj, NIO ogłosiło, że wykonało już 40 milionów Wymian akumulatorów EV które zajmują mniej niż 3 minuty.

Przedłużenie gwarancji na akumulator EV

Obecnie typowy akumulator do samochodu elektrycznego jest objęty 8-letnią gwarancją, ale niepotwierdzone dowody wskazują, że nowoczesne baterie chemiczne mogą prawdopodobnie wytrzymać 15 lat zanim ich pojemność spadnie poniżej 80%.

Powszechna 8-letnia gwarancja na akumulatory do pojazdów elektrycznych wpływa jednak na wartość odsprzedaży samochodów elektrycznych, w tym pojazdów Tesla, ponieważ miliony z nich wyjdą z gwarancji w latach 2025-2032. Trzeba przyznać, że ceny zamiennych zestawów akumulatorów spadają wraz z szerszym spadkiem cen materiałów akumulatorowych i pojawieniem się nowych technologii.

Mimo to NIO i CATL chcą opracować akumulatory do pojazdów elektrycznych, które wytrzymają cały okres eksploatacji pojazdu i utrzymają wyższą wartość odsprzedaży, aby przyciągnąć więcej nabywców, którzy często wymieniają degradację baterii jako przeszkodę przed zakupem.

Technologia akumulatorów EV o długiej żywotności

CATL wykorzysta już opracowaną przez siebie technologię wolniejszego zmniejszania pojemności poprzez samonaprawiającą się warstwę stałego elektrolitu, podczas gdy NIO wniesie swój wkład w postaci wiedzy specjalistycznej w zakresie syntezy materiałów i montażu systemów, a także walidacji i testowania w rzeczywistych warunkach.

Dział badawczo-rozwojowy NIO udowodnił już swoją skuteczność, współpracując ze startupem akumulatorowym WeLion w celu opracowania akumulatora o pojemności 150 kWh z 95% stałym elektrolitem. Akumulator półprzewodnikowy zostanie umieszczony w wydajnych pojazdach elektrycznych NIO, a ostatnio był w stanie napędzać sedana ET7 przez ponad 600 mil 600 mil na jednym ładowaniu na autostradzie test zasięgu.

CATL początkowo wzbraniał się przed współpracą z NIO w zakresie rozwoju baterii półprzewodnikowych, powołując się na koszty i czas badań i rozwoju, ale kiedy zobaczył, że NIO udało się tego dokonać, zmienił zdanie. Strategia NIO w zakresie akumulatorów EV o długiej żywotności najwyraźniej również okazała się na tyle przekonująca, że dyrektorzy CATL usiedli dziś i podpisali umowę partnerską.

CATL będzie teraz rozwijać i wyposażać przyszłe samochody NIO w dożywotnie zestawy akumulatorów, zdając sobie sprawę z przewagi konkurencyjnej, jaką przyniesie to NIO, ale także własnym klientom, w tym Tesli, która kupuje ogniwa LFP do Modelu 3.

Proszę kupić ładowarkę ChargePoint Home Flex 50A EV na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 03 > CATL opracowuje dożywotnią baterię EV z NIO, aby zwiększyć gwarancję i wartość odsprzedaży samochodów elektrycznych
Daniel Zlatev, 2024-03-15 (Update: 2024-03-15)