Notebookcheck Logo

CATL prezentuje nową superhybrydową baterię, która może przejechać 173 mile w zaledwie 10 minut, przy maksymalnym zasięgu 250 mil

CATL zamierza zasilić przyszłość pojazdów PHEV za pomocą akumulatora Freevoy. (Źródło zdjęcia: CATL)
CATL zamierza zasilić przyszłość pojazdów PHEV za pomocą akumulatora Freevoy. (Źródło zdjęcia: CATL)
Freevoy firmy CATL wydaje się na nowo definiować to, czego można oczekiwać od hybrydy. Dzięki deklarowanemu zasięgowi przekraczającemu zasięg wielu pełnoprawnych pojazdów elektrycznych, Freevoy może naładować się z zasięgiem 173 mil w niesamowicie szybkich 10 minutach.
E-Mobility

Znany producent akumulatorów do pojazdów elektrycznych CATL zaprezentował na stronie swój najnowszy produkt "Freevoy Super Hybrid Battery", który ma na celu ustanowienie nowego standardu dla hybryd plug-in (PHEV) i pojazdów elektrycznych o rozszerzonym zasięgu (EREV) z pierwszym w branży całkowicie elektrycznym zasięgiem 400 km. Dla każdego, kto jest na bieżąco z technologią hybrydową, jest to kamień milowy.

W przeszłości pojazdy PHEV borykały się z ograniczeniami, które uniemożliwiały im zapewnienie wrażeń na równi z pojazdami elektrycznymi https://en.wikipedia.org/wiki/Electric_vehicle. Dla sporej części kierowców hybryd, jazda na samej energii elektrycznej na długich dystansach jest dość uciążliwa, często wymaga doładowania i ostatecznie kończy się niezaprzeczalną zależnością od ICE. Z zasięgiem deklarowanym na 250 mil (400 km)cATL wydaje się stawić czoła temu problemowi.

Co więcej, Freevoy może być również uzupełniony do 174 mil (280 km) zasięgu przy zaledwie 10-minutowym ładowaniu. Jeśli CATLto będzie to ogromny krok w kierunku zminimalizowania lęku przed zasięgiem, który nękał pojazdy PHEV i EV przez coś, co wydaje się wiecznością. W połączeniu z szybkim ładowaniem, Freevoy wydaje się być gotowy do umieszczenia hybryd na równi z tylko elektryczne jeśli chodzi o wygodę ładowania, a także zasięg, z dodatkową korzyścią w postaci pokładowego silnika gazowego zapewniającego bezpieczeństwo w czasach kryzysu.

CATL połączył liczne innowacje technologiczne, aby osiągnąć możliwości Freevoy. Po pierwsze, znaczącą innowacją jest katoda, w której elektrolit o wysokim napięciu i powłoka nanoochronna zmniejszają interakcje boczne, chroniąc materiały aktywne i promując stabilność. Transport jonów litu jest wzmocniony przez dodanie do katody wysokoenergetycznych cząstek w stanie wzbudzonym, co skutkuje szybkim i stabilnym przepływem jonów przez materiał.

Co więcej, dla kierowców w chłodniejszym klimacie, gdzie pojazdy elektryczne często mają trudności, Freevoy integruje CATLtechnologię sodowo-jonową, która łączy w sobie sodowo-jonową i ogniwa litowo-jonowe, aby zoptymalizować wydajność, umożliwiając działanie w temperaturach nawet 40 stopni poniżej punktu zamarzania. Zapewnia to nie tylko utrzymanie zasięgu akumulatora, ale także umożliwia niezawodne ładowanie w niskich temperaturach wraz z precyzyjną kalibracją SOC, co z pewnością było głównym źródłem frustracji zarówno w przypadku pojazdów elektrycznych, jak i hybryd.

CATL Freevoy ma zasięg 250 mil i imponujące możliwości szybkiego ładowania. (Źródło zdjęcia: CATL)
CATL Freevoy ma zasięg 250 mil i imponujące możliwości szybkiego ładowania. (Źródło zdjęcia: CATL)

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 10 > CATL prezentuje nową superhybrydową baterię, która może przejechać 173 mile w zaledwie 10 minut, przy maksymalnym zasięgu 250 mil
Sambit Saha, 2024-10-26 (Update: 2024-10-26)