CATL prezentuje nową superhybrydową baterię, która może przejechać 173 mile w zaledwie 10 minut, przy maksymalnym zasięgu 250 mil
Znany producent akumulatorów do pojazdów elektrycznych CATL zaprezentował na stronie swój najnowszy produkt "Freevoy Super Hybrid Battery", który ma na celu ustanowienie nowego standardu dla hybryd plug-in (PHEV) i pojazdów elektrycznych o rozszerzonym zasięgu (EREV) z pierwszym w branży całkowicie elektrycznym zasięgiem 400 km. Dla każdego, kto jest na bieżąco z technologią hybrydową, jest to kamień milowy.
W przeszłości pojazdy PHEV borykały się z ograniczeniami, które uniemożliwiały im zapewnienie wrażeń na równi z pojazdami elektrycznymi https://en.wikipedia.org/wiki/Electric_vehicle. Dla sporej części kierowców hybryd, jazda na samej energii elektrycznej na długich dystansach jest dość uciążliwa, często wymaga doładowania i ostatecznie kończy się niezaprzeczalną zależnością od ICE. Z zasięgiem deklarowanym na 250 mil (400 km)cATL wydaje się stawić czoła temu problemowi.
Co więcej, Freevoy może być również uzupełniony do 174 mil (280 km) zasięgu przy zaledwie 10-minutowym ładowaniu. Jeśli CATLto będzie to ogromny krok w kierunku zminimalizowania lęku przed zasięgiem, który nękał pojazdy PHEV i EV przez coś, co wydaje się wiecznością. W połączeniu z szybkim ładowaniem, Freevoy wydaje się być gotowy do umieszczenia hybryd na równi z tylko elektryczne jeśli chodzi o wygodę ładowania, a także zasięg, z dodatkową korzyścią w postaci pokładowego silnika gazowego zapewniającego bezpieczeństwo w czasach kryzysu.
CATL połączył liczne innowacje technologiczne, aby osiągnąć możliwości Freevoy. Po pierwsze, znaczącą innowacją jest katoda, w której elektrolit o wysokim napięciu i powłoka nanoochronna zmniejszają interakcje boczne, chroniąc materiały aktywne i promując stabilność. Transport jonów litu jest wzmocniony przez dodanie do katody wysokoenergetycznych cząstek w stanie wzbudzonym, co skutkuje szybkim i stabilnym przepływem jonów przez materiał.
Co więcej, dla kierowców w chłodniejszym klimacie, gdzie pojazdy elektryczne często mają trudności, Freevoy integruje CATLtechnologię sodowo-jonową, która łączy w sobie sodowo-jonową i ogniwa litowo-jonowe, aby zoptymalizować wydajność, umożliwiając działanie w temperaturach nawet 40 stopni poniżej punktu zamarzania. Zapewnia to nie tylko utrzymanie zasięgu akumulatora, ale także umożliwia niezawodne ładowanie w niskich temperaturach wraz z precyzyjną kalibracją SOC, co z pewnością było głównym źródłem frustracji zarówno w przypadku pojazdów elektrycznych, jak i hybryd.