CATL prezentuje swoje komercyjne akumulatory do pojazdów elektrycznych o zasięgu 500 mil i 15-letniej żywotności, które działają taniej niż olej napędowy
Dzięki nowym akumulatorom do komercyjnych pojazdów elektrycznych, CATL za jednym zamachem rozwiązuje wszystkie obawy operatorów pojazdów ciężarowych, takie jak koszty, żywotność i zasięg.
Akumulatory LFP w świeżo wypuszczonej serii Tectrans są podzielone na kilka kategorii pod względem pojemności i zasięgu, ale wszystkie oferują 15-letnią żywotność bez znaczącej degradacji.
W przypadku CATL jest to zwykle spadek poniżej 85% pierwotnej pojemności, w przeciwieństwie do obecnych pakietów w pojazdach elektrycznych, takich jak Tesla, których gwarancja na degradację baterii jest ważna poniżej 70%.
Ponieważ nowe baterie do ciężkich pojazdów elektrycznych mają tak długą żywotność użytkową pomimo ultraszybkiego 15-minutowego ładowania 4C, CATL twierdzi, że maszyny z nimi będą tańsze w eksploatacji w dłuższej perspektywie niż sprzęt, który obecnie działa na oleju napędowym.
Obliczono, że w typowym scenariuszu 8-letniego okresu użytkowania, komercyjna ciężarówka, która pokonuje 125 000 mil rocznie z pakietami Tectrans, może zaoszczędzić równowartość ponad 130 000 USD w porównaniu do swojego odpowiednika ICE.
Podstawowe pakiety Tectrans oferują zasięg 300 mil i będą działać przez równowartość 750 000 mil. Oferuje również szybkie ładowanie 4C, które osiąga 70% w 15 minut. Następna w gamie jest wersja długodystansowa wspomnianego pakietu, która jest oceniana na ponad 1 800 000 mil. Jest to wersja, która według CATL sprawia, że eksploatacja ciężarówek na niej jest tańsza niż na oleju napędowym.
Pakiet z najwyższej półki oferuje rozszerzony zasięg 500 mil i ma gęstość energii 220 Wh / kg, co jest bardzo wysokie, jeśli chodzi o akumulatory do pojazdów użytkowych o długiej żywotności. W rzeczywistości CATL twierdzi, że jest to najwyższa gęstość energii w branży ciężkich pojazdów elektrycznych.
Akumulatory z serii Tectrans nie są jakąś nierealną zapowiedzią, która ujrzy światło dzienne znacznie później. W rzeczywistości CATL już we wrześniu szczegółowo opisał większość swoich specyfikacji. Twierdzi, że akumulatory weszły już w fazę masowej produkcji i są już używane przez około 20 największych na świecie firm produkujących pojazdy ciężarowe.