CATL rozpoczyna dostawy akumulatorów EV z gwarancją na 600 000 mil, która może trwać 15 lat
Contemporary Amperex Technology (CATL) - największy na świecie producent akumulatorów - przenosi swoje akumulatory o długiej żywotności do pojazdów elektrycznych z etapu badań i rozwoju oraz prototypowania do fazy wprowadzania na rynek.
Właśnie ogłosił, że dostarczy baterię do pojazdów elektrycznych, która może działać przez 15 lat i będzie w stanie przejechać prawie milion mil. CATL udziela na nią 10-letniej lub 600 000 mil gwarancji i gwarantuje, że na tym etapie zachowa 85% pojemności.
Dla porównania, obecne akumulatory w Teslach i innych samochodach elektrycznych mają tylko 8-letnią gwarancję, a przy tym zachowują 70% pojemności, więc nowa bateria CATL może prawie podwoić beztroską żywotność pojazdu elektrycznego.
Technologia CATL o niskim zużyciu litu może znacznie zmniejszyć zużycie aktywnej zawartości litu podczas użytkowania ogniwa i znacznie poprawić stabilność powierzchni i struktury materiału anody. Ma to kluczowe znaczenie dla spełnienia wymogu bardzo długiej żywotności.
Bateria CATL Tectrans Bus Edition jest przeznaczona dla pojazdów, które mogą faktycznie pokonywać takie odległości, a mianowicie autobusów elektrycznych, a CATL ma podobne pakiety przeznaczone dla lekkich ciężarówek i innych pojazdów użytkowych. Nowa bateria CATL została zaprojektowana z myślą o dłuższej żywotności i stabilności, a nie wydajności, dlatego też ma stosunkowo niską gęstość energii 175 Wh/kg, która jest nadal najwyższa w branży autobusów elektrycznych.
CATL gwarantuje również niemal zerową degradację baterii w pierwszych 1000 cykli ładowania-rozładowania. Laboratoria badawczo-rozwojowe wykazały, że
baterie LFP tego typu mogą faktycznie wytrzymać 16 lat, zanim ich pojemność spadnie do 85% pierwotnej, ale firma pozostaje po bezpiecznej stronie i udziela gwarancji na pakiety przez dekadę.
Jeśli chodzi o samochody elektryczne i SUV-y, NIO i CATL nawiązały współpracę w celu opracowania akumulatorów, które mogą wytrzymać żywotność pojazdu. NIO zajmuje się stroną regulacyjną i testową, podczas gdy CATL zajmuje się rozwojem baterii. Celem jest wprowadzenie na rynek samochodów elektrycznych z 15-letnią gwarancją zanim 20 milionów używanych pojazdów elektrycznych z wygasłą gwarancją trafi na rynek w ciągu najbliższych kilku lat.
15-letnia gwarancja na pojazdy elektryczne, argumentuje NIO, stworzy realny rynek dla używanych samochodów elektrycznych, ponieważ ludzie przestaną martwić się o kosztowne wymiany baterii poza gwarancją. CATL już teraz udziela 12-letniej gwarancji na baterie, które dostarcza do tysięcy stacji wymiany NIO, więc jest na dobrej drodze. CATL twierdzi, że jego nowa technologia akumulatorowa jest obecnie stosowana w ponad 80 modelach pojazdów 13 firm.