CATL stawia na stacje wymiany akumulatorów EV z pierwszymi znormalizowanymi pakietami, które można wynająć od 50 USD miesięcznie
Największy na świecie producent akumulatorów, firma CATL, ogłosiła rozpoczęcie prac nad wprowadzeniem standaryzowanych pakietów do stacji ładowania pojazdów elektrycznych.
Dyrektor generalny CATL, Robin Zeng, przewiduje, że w niedalekiej przyszłości wymiana akumulatorów w pojazdach elektrycznych stanie się jedną trzecią wszystkich metod ładowania, wraz z domowymi i publicznymi stacjami ładowania. Zalety wymiennych akumulatorów są liczne, ponieważ ich wymiana zajmuje tylko kilka minut zamiast czekania na ładowarce przez pół godziny lub dłużej, ale aby stacje wymiany mogły się rozprzestrzeniać, zestawy akumulatorów muszą być znormalizowane.
Dokładnie to zrobi teraz CATL, ogłaszając swoje pakiety #20 i #25, których nazewnictwo jest stylizowane na liczbę oktanową paliwa na stacjach benzynowych, takich jak #95 lub #98. Pakiety #20 są dostępne w wersjach 42 kWh LFP i 52 kWh baterii niklowej, podczas gdy bateria #25 ma odpowiednio 56 kWh LFP i 70 kWh trójskładnikowej pojemności baterii.
Koszt wynajmu najmniejszego pakietu baterii będzie zaczynał się od równowartości 50 USD miesięcznie za maksymalnie 3000 km (1864 mil) miesięcznie lub 60 USD za nieograniczony przebieg.
Celem CATL jest posiadanie nowych pakietów w 10 000 stacji wymiany baterii EV w najbliższej przyszłości, a długoterminowym celem jest posiadanie 30 000 takich stacji, aby ustanowić model BaaS (bateria jako usługa).
NIO jest obecnie liderem w dziedzinie wymiany akumulatorów w pojazdach elektrycznych, a jego samochody mogą same podjechać do najbliższej stacji, wymienić baterię na nową w mniej niż trzy minuty i odjechać. Wykorzystuje pakiety CATL z 12-letnią gwarancją, a NIO pracuje nad zwiększeniem gwarancji na baterie EV do 15 lat i 85% retencji pojemności, aby pojazdy elektryczne stały się opłacalną propozycją na rynku samochodów używanych.
CATL najwyraźniej dostrzegł zalety tej propozycji i teraz naciska zarówno na dłuższe gwarancje na pojazdy elektryczne, jak i na standaryzację akumulatorów stacji wymiennych. Stwierdzono również, że znormalizowane pakiety są zaprojektowane w sposób, który może wykorzystać każdą nową technologię akumulatorów opracowaną przez CATL w przyszłości.
Proszę kupić przenośną stację zasilania Anker SOLIX C1000 na Amazon