CATL zapowiada 8-tonowy samolot elektryczny o zasięgu 2000 mil, testując 4-tonowy samolot z technologią skondensowanej baterii 500 Wh/kg
Kiedy CATL ogłosił swój nowy Baterię skondensowaną która może osiągnąć gęstość energii 500Wh/kg, drażniła się, że ogniwa te mogą być nawet wykorzystywane do zasilania elektrycznych samolotów i statków.
Z gęstością energii tak wysoką jak w przypadku baterie półprzewodnikowe i dwukrotnie większej niż w przypadku obecnych ogniw trójskładnikowych, elektryczna mobilność powietrzna nie jest już ograniczona do dronów, takich jak DJI Mini 4 Pro, czy nawet eVTOLs.
CATL jest przekonany, że specyfikacje jego skondensowanej baterii pozwolą pewnego dnia zasilać regionalne samoloty o zasięgu do 3000 km (1865 mil) i wykonał pracę, aby to udowodnić.
Proces rozpoczął się na małą skalę, ale teraz z powodzeniem przetestował 4-tonowy samolot cywilny napędzany baterią, ogłosił dyrektor generalny Robin Zeng.
Aby osiągnąć sukces komercyjny, CATL musi udowodnić, że skondensowana bateria może napędzać większe samoloty, a teraz planuje mieć 8-tonowy samolot o zasięgu 2000-3000 km w locie do 2028 roku.
Na początku tego roku główny inżynier firmy akumulatorowej poinformował, że zespół pracuje nad certyfikacją jakości produkcji i bezpieczeństwa na poziomie lotniczym dla swoich nowych ogniw, które będą również wykorzystywane w innych zastosowaniach, w tym w samochodach elektrycznych.
Jak CATL technologia Condensed Battery, która będzie latać 8-tonowym samolotem cywilnym, obejmuje wiele iteracyjnych ulepszeń, a nie jakiś wielki przełom chemiczny:
Aby sprostać zmianom w materiałach o bardzo wysokiej gęstości energii wynikającym z reakcji elektrochemicznych, bateria skondensowana CATL wykorzystuje wysoce przewodzące biomimetyczne elektrolity w stanie skondensowanym do skonstruowania samodostosowującej się struktury sieci na poziomie mikronów, która może regulować interaktywne siły między łańcuchami, poprawiając w ten sposób wydajność przewodzenia ogniw, a tym samym wydajność transportu jonów litu, jednocześnie zwiększając stabilność mikrostruktury. Co więcej, skondensowana bateria integruje szereg innowacyjnych technologii, w tym materiały katodowe o ultra wysokiej gęstości energii, innowacyjne materiały anodowe, separatory i procesy produkcyjne, oferując doskonałą wydajność ładowania i rozładowywania, a także dobre parametry bezpieczeństwa.
CATL ma ambicje, aby elektryczne samoloty pasażerskie z jego bateriami latały na trasach regionalnych, aby uczynić przemysł lotniczy "czystszym i inteligentniejszym".
Proszę kupić ładowarkę ChargePoint Home Flex 50A EV na Amazon
Źródło(a)
China Daily przez CNEVPost