Call of Duty: Activision krytykowane za wykorzystanie grafiki AI w ekranach ładowania Black Ops 6
Portrety Świętego Mikołaja Zombie i Gobbleguma w rękawiczkach krążą po X i subreddicie Call of Duty: BlackOps 6 https://www.reddit.com/r/blackops6/comments/1h8m2qy/this_is_unacceptable_at_this_point/?utm_source=embedv2&utm_medium=post_embed&utm_content=whitespace&embed_host_url=https://www.pushsquare.com/news/2024/12/call-of-duty-black-ops-6-players-fed-up-with-activisions-ai-slop-artwork&rdt=64047. Te obrazy, które pojawiają się na ekranach ładowania gry, wyglądają niesamowicie jak Grafikę sztucznej inteligencji z charakterystycznymi znakami, takimi jak dodatkowe palce i nienaturalną anatomią. Jak na studio gier, które zarabia miliardy dolarów kwartalnie i tytuł Tytuł Triple A z budżetem marketingowym porównywalnym z najnowszymi filmami fabularnymispołeczność czuje się słusznie lekceważona.
Nie każdy gracz uważa to oskarżenie za uzasadnione. Niektórzy twierdzą, że dodatkowy palec Świętego Mikołaja na ekranie Necrocalusa jest jedynie elementem tła, ale to wymaga przeanalizowania reszty stylu graficznego. Grafika AI może być często bardzo przekonująca, ale słynie z grzebania w dłoniach i palcach, a także z osobliwego stylizowanego podejścia do drobnych szczegółów. Na obrazku przedstawiającym dłoń w rękawiczce, Gobblegums wydają się być wciśnięte w dłoń, co wygląda tak, jakby gdzieś był wycięty szósty palec. W grze występuje kilka innych przypadków wizualizacji SI, ale są one znacznie mniej oczywiste.
Dzieje się tak po tym, jak Activision, studio gier stojące za serią Call of Duty, zmieniło większość swoich aktorów głosowych, którzy uczestniczyli w strajku SAG-AFTRA. Jak głosi historia, studio chciało wykorzystać ich głosy jako dane treningowe sztucznej inteligencji, a kiedy negocjacje stały się kwaśne, VA zrezygnowali w proteście. Activision następnie przekształciło ich role, co skutkowało słabymi występami niektórych postaci. Zeke Alton, VA stojący za Peck, rzekomo zabrał się do Reddit i wyraził chęć powrotu do Call of Duty - tylko pod warunkiem, że wprowadzone zostaną zabezpieczenia AI.
Niezależnie od tego, czy wątpliwa grafika w Black Ops 6 jest generowana przez sztuczną inteligencję, pozostaje faktem, że Activision nie jest ponad stosowaniem podstępnych taktyk w celu obniżenia kosztów. Co gorsza, nie jest to pierwsze rodeo studia z SI. Wired donosi, że Activision sprzedawało skórki generowane przez SI w Call of Duty: Modern Warfare 3. Jeszcze większą wiarygodność niedawnym oskarżeniom daje oferta pracy Treyarch na stronie https://x.com/charlieINTEL/status/1784591242040352849 w kwietniu, gdzie deweloper Call of Duty poszukiwał artysty 2D lub animatora z umiejętnością korzystania z narzędzi generatywnej sztucznej inteligencji. Od czasu przejęcia przez Microsoft przejęcia przez Microsoft za 68,7 miliarda dolarówstudio gier zwolniło setki artystów 2D i nalegało na wykorzystanie sztucznej inteligencji w tworzeniu gier.
Negatywne recenzje i oburzonych komentarzy jest mnóstwo na stronie Steam dla Black Ops 6. Co dziwne, Steam, który zazwyczaj wymaga od deweloperów wyraźnego ujawnienia wykorzystania sztucznej inteligencji wydaje się złagodzić tę zasadę dla Activision tę zasadę dla Activision. W chwili obecnej nigdzie na stronie Call of Duty: BO6 Steam nie wspomniano o wykorzystaniu sztucznej inteligencji, z wyjątkiem recenzji.
Pozostawia to piłkę całkowicie w rękach Activision. W końcu jest możliwe - choć mało prawdopodobne - że grafika została narysowana przez ludzi i tylko przypadkowo przypomina sztuczną inteligencję, ale wydawca gry zdecydował się na razie milczeć i ostatecznie gracze mogą nigdy nie mieć pewności.