Notebookcheck Logo

Ceny Modelu 3 zbliżają się do cen Modelu Y w Europie, nawet gdy Tesla otrzymuje połowę cła importowego BYD

Tesla podniosła ceny Modelu 3, aby uwzględnić taryfy (źródło obrazu: NotebookCheck)
Tesla podniosła ceny Modelu 3, aby uwzględnić taryfy (źródło obrazu: NotebookCheck)
Tesla już podniosła ceny Modelu 3, aby zapobiec cłom UE, a nowa opłata w wysokości 9% oznacza, że może być zmuszona do podniesienia ich jeszcze bardziej. Mimo to zapłaci znacznie mniej niż BYD.
E-Mobility

Tesla zapłaci połowę tego, co jej największy konkurent BYD za import swoich samochodów elektrycznych i ich sprzedaż w Europie.

Komisja Europejska podjęła decyzję w sprawie wysokości ceł na import pojazdów elektrycznych z Chin i przyznała preferencyjne traktowanie samochodom Tesli. KE twierdzi, że podjęła"decyzję o przyznaniu indywidualnej stawki celnej Tesli jako eksporterowi z Chin ustalonej na tym etapie na poziomie 9%", podczas gdy stawka BYD została ustalona na 17%.

Tesla produkuje Model Y w Niemczech, ale importuje Model 3 z Chin i już podniosła cenę Modelu 3 Cenę Modelu 3 w Europie, aby uprzedzić ewentualne cła. Podniosła jednak ceny Modelu 3 tylko o około 3%, więc nowy 9% podatek importowy może zmusić ją do jeszcze większego wzrostu, aby to zrekompensować. Taki ruch byłby ryzykowny, ponieważ niektóre konfiguracje Modelu Y już kosztują mniej niż Model 3 z zachętami, które mają zastosowanie do SUV-a wyprodukowanego w UE.

Na przykład zastosowanie 9% wzrostu ceny do podstawowej ceny Modelu 3 przed taryfami sprawi, że będzie on kosztował tyle, ile Model Y RWD z zachętami w Niemczech lub Francji. Model 3 dalekiego zasięgu stałby się nawet droższy niż Model Y LR, gdyby Tesla zdecydowała się w pełni zrównoważyć podatek importowy.

Nie musi tego jednak robić od razu, ponieważ Komisja daje producentom pojazdów elektrycznych 10 dni na przedstawienie swoich uwag i podejmie ostateczną obowiązkową decyzję do 30 października. Następnie"wszelkie potencjalne środki będą obowiązywać przez 5 lat, z możliwością przedłużenia na uzasadniony wniosek i późniejszy przegląd" - informuje Komisja Europejska.

BYD i inni chińscy producenci pojazdów elektrycznych już przenoszą produkcję akumulatorów i pojazdów do Europy, więc może nie potrwać długo, zanim obejdą cła importowe, tworząc lokalną bazę produkcyjną, co mogło być jednym z celów przepisów taryfowych przez cały czas.

Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon

Model 3 jest już niebezpiecznie blisko cen Modelu Y z zachętami w Europie
Model 3 jest już niebezpiecznie blisko cen Modelu Y z zachętami w Europie

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 08 > Ceny Modelu 3 zbliżają się do cen Modelu Y w Europie, nawet gdy Tesla otrzymuje połowę cła importowego BYD
Daniel Zlatev, 2024-08-21 (Update: 2024-08-21)