Ceny akumulatorów do pojazdów elektrycznych spadają, ponieważ przewiduje się, że koszty ogniw półprzewodnikowych dorównają kosztom akumulatorów z 5% ciekłym elektrolitem
Tesla i inni producenci samochodów elektrycznych mogą wkrótce skorzystać na dalszym spadku kosztów akumulatorów EV, ponieważ cena węglanu litu klasy akumulatorowej jest w swobodny spadek ponownie osiągając najniższy poziom w tym roku.
Nadpodaż w Chinach jest tak duża, zarówno w przypadku materiałów akumulatorowych, jak i gotowych ogniw, że oczekuje się, że koszty produkcji pojazdów elektrycznych zaczną ponownie spadać.
Tendencja ta pomogła Tesli drastycznie obniżyć ceny swoich popularnych pojazdów Model Y i Model 3 od zeszłego roku, kiedy to rozpoczęły się obniżki cen węglanu litu, i zapoczątkowała wojnę cenową EV Wojnę cenową pojazdów elektrycznych również w Chinach.
Na przykład największy konkurent Tesli, BYD, właśnie wprowadził na rynek nowy pojazd Dolphin który oferuje większy zasięg na jednym ładowaniu dzięki większej baterii, ale utrzymał swoją i tak już niską cenę 13 700 USD na absolutnie tym samym poziomie. Nowy Dolphin pojawia się niecałe sześć miesięcy po poprzednim odświeżeniu w lutym i może być odzwierciedleniem spadających cen baterii.
"Koszty baterii spadły wraz ze spadającymi cenami surowców", radzi firma badawcza TrendForce, "prowadząc do trwałego spadku cen ogniw akumulatorów EV." "Miesięczna ASP dla kwadratowych trójskładnikowych, kwadratowych LFP i trójskładnikowych ogniw akumulatorów EV wynosiła odpowiednio 0,49 CNY/Wh, 0,42 CNY/Wh, 0,51 CNY/Wh", kontynuuje.
To świetna wiadomość dla tych, którzy oczekują tańszych samochodów elektrycznych, ale także dla rentowności rynku baterii półprzewodnikowych w przyszłości. Charakteryzują się one wysoką gęstością energii 500 Wh/kg i są znacznie bardziej kompaktowe, bezpieczne i szybkie w ładowaniu niż obecne akumulatory do pojazdów elektrycznych.
Ich zaporowy koszt jest główną przeszkodą przed masową produkcją, ale jeden z producentów akumulatorów półprzewodnikowych jest teraz zdania, że koszty spadną bardzo szybko. W rzeczywistości, według badań Sunwoda, w 2026 roku prawdziwe baterie półprzewodnikowe osiągną punkt kosztowy obecnych pakietów EV z 95% stałym i 5% ciekłym elektrolitem.
NIO ET7 pokonał 650 mil na jednym ładowaniu z takimi akumulatorami 150 kWh a NIO obecnie masowo produkuje te pakiety i wynajmuje je na dłuższe letnie wycieczki za 7-21 USD dziennie.
Przy obecnym koszcie 2 CNY/Wh, ogniwa półprzewodnikowe są jednak nadal 4x droższe niż ogniwa LFP, więc gdy prawdziwe baterie półprzewodnikowe osiągną swoje ceny, prawdopodobnie będą one również zarezerwowane tylko dla premium pojazdów elektrycznych.
Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon