Ceny baterii do pojazdów elektrycznych mogą nadal spadać, ponieważ największe złoża litu znaleziono na ziemiach plemiennych w Nevadzie
Po Exxon Mobil znalazł w Arkansas złoża litu wystarczające dla 50 milionów pojazdów elektrycznych, teraz nadszedł czas, aby granica Nevady z Oregonem zabłysła w erze pojazdów elektrycznych. Według nowych badań, kopalnia litu Thacker Pass, znajdująca się pod starożytnym wulkanem, może pomieścić do 40 milionów ton litu. Taka ilość może zostać przekształcona w węglan o jakości baterii, który może zasilać wszystkie przyszłe pojazdy elektryczne na świecie przez wiele dziesięcioleci.
Gliniaste podłoże południowej krawędzi kaldery McDermitt zostało uformowane przez wielokrotne erupcje wulkanów, które przekształciły smektyt magnezowy, typowe źródło wydobywanego litu, w glinę illitową. Zasadniczo podwoiło to zwykłe stężenie strategicznego surowca w kopalni litu Thacker Pass.
Badania, dzięki którym odkryto kopalnię z największymi na świecie złożami litu, zostały sfinansowane przez Lithium Nevada, LLC, spółkę zależną Lithium Americas Corporation (LAC), która jest właścicielem tego miejsca. Niestety, kopalnia litu Thacker Pass znajduje się na świętych ziemiach plemiennych i ważnych siedliskach różnorodności biologicznej, które mogą skomplikować każdy proces wydobycia na dużą skalę.
Po miesiącach publicznych przesłuchań z udziałem społeczności Orovada oraz plemion Fort McDermitt Paiute i Shoshone, Nevada Wydział Ochrony Środowiska wydał firmie LAC niezbędne pozwolenia dotyczące powietrza, wody i wydobycia. Zmienione pozwolenia zabraniają jednak wydobycia pod lustrem wody, a górnik będzie musiał również złożyć "ponad 47 milionów dolarów zabezpieczenia finansowego, aby zagwarantować rewitalizację terenu po zamknięciu kopalni".
W każdym razie, właśnie wtedy, gdy analitycy przewidywali odbicie https://cnevpost.com/2023/09/08/lithium-prices-china-to-stop-falling-sept-trendforce/ cen węglanu litu po drastycznym drastycznym spadku w tym roku, kiedy to spadły one o 80% w stosunku do szczytowego poziomu, odkrycie gigantycznych złóż może nadal wywierać na nie presję. W rezultacie producenci pojazdów elektrycznych mogą cieszyć się dalszym spadkiem kosztów baterii i lepszymi marżami.
Ceny akumulatorów do pojazdów elektrycznych spadły o 10% tylko w zeszłym miesiącu, podczas gdy dostawca Tesli, CATL, obniżył ceny swoich ogniw LFP, które trafiają do Modelu 3 i Modelu Y o 20%. Wraz z optymalizacją kosztów produkcji, spadek cen baterii pozwolił Elonowi Muskowi rozpocząć prawdziwą wojnę cenową, która nadal dziesiątkuje marże zysku innych producentów pojazdów elektrycznych, z wyjątkiem pionowo zintegrowanego BYD który produkuje własne akumulatory.
Pobierz złącze ścienne Tesla 48A z 24-calowym kablem na Amazon
Źródło(a)
Postępy nauki przez Science Alert