Ceny używanych samochodów Tesla spadły najbardziej w historii, ponieważ dyrektor generalny Hertz został usunięty z powodu drastycznej amortyzacji Modelu 3
Wojna cenowa, która przetacza się przez branżę pojazdów elektrycznych od ponad roku, doprowadziła do tak drastycznego zniszczenia wartości, że używane Tesle są obecnie wątpliwymi mistrzami w spadku cen.
Używane samochody Tesli straciły prawie 30% swojej wartości od lutego ubiegłego roku, ponieważ Elon Musk nadal obniżał ceny nowych pojazdów, aby pozostać konkurencyjnym.
Samochody Tesla tracą na wartości najbardziej
Tesle straciły na wartości nawet szybciej niż wieloletni mistrzowie w amortyzacji samochodów używanych, tacy jak Alfa Romeo i Maserati, których pojazdy straciły na wartości odpowiednio tylko 13% i 9% w ciągu roku. Wypożyczalnie takie jak Hertz i Sixt ucierpiały najbardziej, ponieważ kupiły dziesiątki tysięcy pojazdów Tesli w szczytowym momencie, kiedy problemy z łańcuchem dostaw i nienasycony popyt czasami sprawiały, że ceny samochodów Tesli rosły nawet po zakupie.
W tamtym czasie nawet Elon Musk przyznał, że ceny samochodów Tesla są "szczerze mówiąc na żenującym poziomie". Teraz jednak dyrektor generalny Hertz ogłosił że ustępuje ze stanowiska, ponieważ jego nacisk na zakup 100 000 Tesli stawiając na zmianę nastrojów konsumentów, poszła nie tak. Cena przeciętnej używanej Tesli spadła z 51 323 USD do 36 515 USD od lutego ubiegłego roku.
Po dodaniu typowej amortyzacji wynajmowanego samochodu do tego zewnętrznego spadku ceny, Hertz stracił niebotyczną kwotę. Niedawno wystawił 20 000 swoich pojazdów Model 3 na cenach wyprzedaży zaczynając od 16 000 USD z federalną ulgą podatkową na używane pojazdy elektryczne.
Ceny używanego Modelu Y są jasnym punktem dla Tesli
Za bezprecedensowym spadkiem cen używanych samochodów Tesli o 28,9% kryje się jednak pewna historia. Rozbijając stopę amortyzacji marki według modeli, to najdroższe i najtańsze pojazdy Tesli odnotowały największe spadki cen. Na przykład cena używanego Modelu X spadła o prawie 20 000 USD od lutego ubiegłego roku, podczas gdy Model S stracił 15 000 USD swojej wartości, a używany Model 3 jest teraz o 10 000 USD tańszy niż rok temu.
Zdecydowana większość pojazdów sprzedawanych obecnie przez Teslę to jednak crossover Model Y. Tak bardzo, że Model Y stał się najlepiej sprzedającym się pojazdem na świecie w zeszłym roku. Ci, którzy kupili Model Y, byli świadkami, jak zachowuje swoją wartość najlepiej w porównaniu do innych pojazdów Tesli lub innych pojazdów elektrycznych. Okaże się, czy ceny samochodów elektrycznych będą nadal spadać w tym samym tempie w nadchodzącym roku, teraz, gdy chińscy producenci pojazdów elektrycznych, tacy jak BYD rozpoczęli własną wojnę cenową.
Model Y prawdopodobnie pozostanie jednak jasnym punktem w ofercie Tesli, biorąc pod uwagę, że jego cena może być teraz niższa niż Model 3 Highland po zastosowaniu ulg podatkowych.
Proszę kupić 80A złącze ścienne Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon