Chevrolet i GM prześcigają Teslę, oferując 7 500 USD zniżki na amerykańskie pojazdy elektryczne tracące ulgę podatkową
Niedawne zmiany w przepisach dotyczących ustawy o redukcji inflacji wykluczają pojazdy elektryczne wykonane z komponentów akumulatorów od firm, które mają powiązania z rządami pozostającymi w niekorzystnych stosunkach z USA. Spowodowało to usunięcie ogromnej liczby pojazdów elektrycznych z list kwalifikujących się do ulg podatkowych IRA, w tym między innymi Tesla Cybertruck, Model 3, Model Y, Nissan Leaf, Cadillac, Lyriq i Chevrolet Blazer EV.
Podczas gdy producenci samochodów starają się zmienić łańcuchy dostaw i odzyskać niezbędne federalne zachęty podatkowe, w międzyczasie Chevrolet potwierdził The Detroit Free Press że zaoferuje potencjalnym klientom rabat w wysokości 7 500 USD na pojazdy elektryczne, które utraciły ulgę podatkową.
Jest to następstwem podobnego ruchu ze strony Tesli po tym, jak jej niemieccy klienci stracili podobne dotacje na Model 3 i Y. Podczas gdy Model 3, z wyjątkiem wersji Performance, również stracił dostęp do amerykańskich federalnych zachęt podatkowych, Tesla nie skomentowała jeszcze, jak podejdzie do sytuacji na amerykańskich wybrzeżach.
Po utracie uprawnień do zniżki, Model 3 jest znacznie droższy niż Chevrolet Bolt EV lub EUV, które od dawna utrzymują koronę wartości pojazdów elektrycznych.
Według Liz Winter, rzeczniczki GM, istnieją tylko dwa elementy, które wykluczają Blazer EV i Cadillaca Lyriq EV, a firma szybko pracuje nad zmianą źródeł tych części.
Cadillac Lyriq i Chevrolet Blazer EV tymczasowo utracą prawo do ulgi dla ekologicznie czystych pojazdów 1 stycznia 2024 r. z powodu dwóch drobnych elementów. Podczas gdy czekamy na ostateczne zasady, GM opracował plany zaopatrzenia w kwalifikujące się komponenty na początku 2024 r. I będzie wspierać naszych dealerów i klientów, którzy kupują pojazdy zbudowane przed nowymi wytycznymi. - Liz Winter, rzeczniczka GM
Tymczasem inne marki, takie jak Hyundai i Kia, nadal wykorzystują lukę w leasingu dla klientów, którzy chcą skorzystać z ulgi podatkowej w wysokości 7500 USD na pojazdy, które straciły ulgi podatkowe na pojazdy elektryczne, gdy po raz pierwszy weszły w życie ograniczenia dotyczące pochodzenia baterii.
Ciągłe poleganie na federalnych zachętach podatkowych w celu zwiększenia adopcji pojazdów elektrycznych stawia producentów pojazdów elektrycznych, którzy zbudowali swoje struktury cenowe wokół zachęt podatkowych, w trudnej sytuacji, jeśli chcą być konkurencyjni cenowo. Producenci ci są zdani na kaprys organów regulacyjnych, a erozja i ewentualna utrata zachęty podatkowej IRA EV może zaszkodzić nie tylko marżom EV, ale także przejściu na pojazdy elektryczne.
Proszęprzeczytać o rozwoju pojazdów elektrycznych Tesli w biografii Elona Muska autorstwa Waltera Isaacsona lub całkowicie zrezygnować z samochodu dzięki e-rowerowi Hover-1 Pro Series Altai R500/R750 od Amazon.
Źródło(a)
Detroit Free Press (przez InsideEVs)