Chiny chcą być liderem w dziedzinie baterii półprzewodnikowych dzięki wielomilionowym dotacjom państwowym
Chiny przekażą największym na świecie firmom produkującym baterie ponad 800 milionów dolarów dotacji na badania i łańcuch dostaw w celu opracowania i produkcji baterii półprzewodnikowych.
Uważane za kolejny etap rozwoju baterii do pojazdów elektrycznych, ogniwa z elektrolitem półprzewodnikowym charakteryzują się znacznie wyższą gęstością energii, a jednocześnie są bezpieczniejsze i szybsze w ładowaniu niż obecne baterie litowe stosowane w pojazdach elektrycznych.
Rządowy program dotacji na badania i rozwój zidentyfikował kilka firm na różnych etapach rozwoju i produkcji ogniw półprzewodnikowych.
Należą do nich nie tylko najwięksi na świecie producenci baterii do pojazdów elektrycznych CATL i BYDale także startupy, takie jak WeLion, który ma już baterię o pojemności 150 kWh z półprzewodnikowym elektrolitem, wykorzystywanym w samochodach elektrycznych NIO.
Chiny uczyniły pojazdy elektryczne i baterie priorytetem polityki publicznej około dekady temu, a rezultatem tego jest tempo produkcji i przewaga kosztowa, które uczyniły je liderem cenowym w branży. Chiński rząd chce teraz kontynuować ten trend, inwestując znaczne środki w akumulatory półprzewodnikowe, aby utrzymać przewagę konkurencyjną jako potęga w dziedzinie pojazdów elektrycznych.
Dotacje na badania nad akumulatorami półprzewodnikowymi nie podlegają żadnym ograniczeniom, a rząd pozwoli CATL, BYD, FAW, SAIC, WeLion i Geely zbadać wszystkie obiecujące możliwości produkcji ogniw półprzewodnikowych.
Ministerstwa odpowiedzialne za przyznanie 830 milionów dolarów rządowych dotacji na badania zidentyfikowały siedem kategorii, w których rząd może pomóc prywatnym firmom w prowadzeniu prac nad bateriami półprzewodnikowymi.
Obejmują one zarówno ustalone metody siarczkowe, jak i elektrolity polimerowe, ponieważ Chiny chcą zabezpieczyć swoje zakłady na baterie półprzewodnikowe, inwestując we wszystkie technologie, które szybciej wprowadzą je na rynek masowych samochodów elektrycznych.
Nacisk rządu mógł przekonać największego na świecie producenta baterii CATL do ponownego skupienia się na rozwoju akumulatorów półprzewodnikowych, po tym jak jeszcze niedawno nie zwracał uwagi na ich perspektywy.
CATL chce wprowadzić je na rynek w 2027 r., czyli znacznie wcześniej niż w 2030 r 2030 znacznie wcześniej niż w 2030 roku. Firma przeznaczyła również zasoby badawcze i inżynieryjne na osiągnięcie gęstości energii 500 Wh/kg do czasu, gdy Toyota toyota zapowiedziała, że wprowadzi na rynek własne pojazdy z akumulatorami półprzewodnikowymi.
Proszę kupić ładowarkę ChargePoint Home Flex 50A EV na Amazon