Notebookcheck Logo

Chłodzona cieczą ładowarka doładowująca Huawei osiąga prędkość ładowania prawie 1 sekundy na kilometr w testach ekstremalnego ciepła

Ładowarki Huawei do pojazdów elektrycznych generowały tylko 59,5 dB dźwięku podczas ładowania. (Źródło obrazu: IT Home)
Ładowarki Huawei do pojazdów elektrycznych generowały tylko 59,5 dB dźwięku podczas ładowania. (Źródło obrazu: IT Home)
Chłodzona cieczą technologia doładowania Huawei działała imponująco w ekstremalnych temperaturach. Rygorystyczne testy w regionie Turpan (Chiny), znanym z intensywnych upałów, wykazały zdolność systemu do utrzymania niskiego poziomu hałasu przy jednoczesnym osiągnięciu wysokiej wydajności ładowania. Zaawansowany system chłodzenia i precyzyjne algorytmy kontroli temperatury są kluczowymi czynnikami sukcesu tej technologii, twierdzi Huawei.
E-Mobility Chinese Tech

Huawei ujawnił właśnie wyniki rygorystycznych testów technologii doładowania chłodzonej cieczą w surowym regionie Turpan w Chinach, znanym z ekstremalnych temperatur. Firma przeprowadziła testy na pustyni Kumtag i górze Huoyan, gdzie temperatury wzrosły do 49,6°C, a temperatury powierzchni przekroczyły 80°C.

Pomimo tych surowych warunków, technologia doładowania Huawei wykazała się imponującą wydajnością. System utrzymywał poziom hałasu na poziomie zaledwie 44,1 dB w trybie czuwania i tylko 59,5 dB podczas ładowania, nawet w temperaturze otoczenia wynoszącej 47,1°C.

Kluczem do sukcesu tej technologii jest zaawansowany system chłodzenia cieczą, który skutecznie odprowadza ciepło z komponentów ładujących. Huawei twierdzi, że jego precyzyjne algorytmy kontroli temperatury odgrywają kluczową rolę w utrzymaniu stabilności i wydajności systemu.

W testach ładowania obejmujących 414 pojazdów i całkowitą objętość ładowania wynoszącą 13 391 kWh, ładowanie Huawei osiągnęło prawie 100% wskaźnik powodzenia dla pojedynczych prób ładowania. Ponieważ rynek pojazdów elektrycznych nadal rośnie, technologie takie jak doładowanie Huawei prawdopodobnie przyczynią się do bardziej wydajnego ładowania w najbliższej przyszłości. Oczekuje się, że inwestycje w infrastrukturę ładowania pojazdów elektrycznych wyniosą ponad 12 miliardów dolarów do 2030 roku w samych Stanach Zjednoczonych, więc w tym momencie droga jest już przetarta.

w testach doładowania Huawei wzięło udział 414 pojazdów o łącznej pojemności ładowania 13 391 kWh. (Źródło: IT Home)
w testach doładowania Huawei wzięło udział 414 pojazdów o łącznej pojemności ładowania 13 391 kWh. (Źródło: IT Home)

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 07 > Chłodzona cieczą ładowarka doładowująca Huawei osiąga prędkość ładowania prawie 1 sekundy na kilometr w testach ekstremalnego ciepła
Anubhav Sharma, 2024-07-27 (Update: 2024-07-27)