Chłodzona cieczą ładowarka doładowująca Huawei osiąga prędkość ładowania prawie 1 sekundy na kilometr w testach ekstremalnego ciepła
Huawei ujawnił właśnie wyniki rygorystycznych testów technologii doładowania chłodzonej cieczą w surowym regionie Turpan w Chinach, znanym z ekstremalnych temperatur. Firma przeprowadziła testy na pustyni Kumtag i górze Huoyan, gdzie temperatury wzrosły do 49,6°C, a temperatury powierzchni przekroczyły 80°C.
Pomimo tych surowych warunków, technologia doładowania Huawei wykazała się imponującą wydajnością. System utrzymywał poziom hałasu na poziomie zaledwie 44,1 dB w trybie czuwania i tylko 59,5 dB podczas ładowania, nawet w temperaturze otoczenia wynoszącej 47,1°C.
Kluczem do sukcesu tej technologii jest zaawansowany system chłodzenia cieczą, który skutecznie odprowadza ciepło z komponentów ładujących. Huawei twierdzi, że jego precyzyjne algorytmy kontroli temperatury odgrywają kluczową rolę w utrzymaniu stabilności i wydajności systemu.
W testach ładowania obejmujących 414 pojazdów i całkowitą objętość ładowania wynoszącą 13 391 kWh, ładowanie Huawei osiągnęło prawie 100% wskaźnik powodzenia dla pojedynczych prób ładowania. Ponieważ rynek pojazdów elektrycznych nadal rośnie, technologie takie jak doładowanie Huawei prawdopodobnie przyczynią się do bardziej wydajnego ładowania w najbliższej przyszłości. Oczekuje się, że inwestycje w infrastrukturę ładowania pojazdów elektrycznych wyniosą ponad 12 miliardów dolarów do 2030 roku w samych Stanach Zjednoczonych, więc w tym momencie droga jest już przetarta.