Cienkie panele nadwozia Tesli Cybertruck powodują efekt gilotyny w testach owocowych palców w porównaniu z bezpieczniejszym zamknięciem bagażnika Rivian R1T z czujnikiem szczypania
Istniało wiele obaw związanych z premierą Tesli Cybertruck, w tym wszystko, od kwestii bezpieczeństwa zderzeniowego wynikających z paneli nadwozia ze stali nierdzewnej po kontrolę jakości i problemy z dopasowaniem problemy i obawy związane z słabymi konstrukcjami zawieszenia. Kilka z problemów Tesli Cybertruck zostało naprawionych w okresie premiery, ale jak w przypadku każdego samochodu, im więcej osób dostaje go w swoje ręce, tym więcej wad zaczyna się ujawniać.
W niedawnym filmie Out Of Spec Reviews na YouTube wykorzystano banany, marchewki i hot dogi do przetestowania bezpieczeństwa zamykania drzwi, bagażnika i tylnej klapy Cybertrucka, Riviana R1T i Forda F-150 Lightning, a zespół miał tylko pozytywne wnioski na temat zmotoryzowanych mechanizmów Riviana.
Umieszczając te przedmioty między zamykającą się tylną klapą a nadwoziem elektrycznych pickupów, wszystkie trzy ciężarówki zrobiły sporo bałaganu z produktami spożywczymi. Tego samego nie można powiedzieć o innych zamknięciach, w których Rivian R1T okazał się najbezpieczniejszym z obecnych elektrycznych pickupów.
Ze względu na ręczne zamykanie drzwi, we wszystkich trzech pojazdach brakuje czujników przytrzaśnięcia na drzwiach, ale niezwykle ostre krawędzie panelu nadwozia Cybertrucka sprawiają, że szczególnie ryzykowne jest przytrzaśnięcie palców, ponieważ odciął on hot dogi. Z drugiej strony Rivian R1T ma zaokrąglone krawędzie zarówno na krawędzi drzwi, jak i nadwozia pojazdu, dzięki czemu przypadkowe przytrzaśnięcie palców jest nieco mniej traumatyczne.
Rivian R1T był również jedynym z elektrycznych pickupów, który nie przeciął żadnego z testowanych przedmiotów podczas testowania zmotoryzowanych bagażników. Zarówno Ford F-150 Lightning, jak i Tesla Cybertruck zrobiły sałatkę z banana i marchewki umieszczonych na drodze zamykającego się bagażnika, podczas gdy czujnik szczypania Rivian R1T, który biegnie w zasadzie na całej długości uszczelki bagażnika, natychmiast przestał zamykać bagażnik, gdy wyczuł obiekt na drodze.
Brak czujników przytrzaśnięcia nie jest zwykle problemem - między resztą nadwozia a zamykającymi się drzwiami, bagażnikiem lub maską jest zwykle wystarczająco dużo miejsca, aby palce przytrzaśnięte między nimi zwykle doznały jedynie siniaków.
To, co sprawia, że obudowa Cybertrucka jest potencjalnie bardziej niebezpieczna dla palców, to brak promienia na krawędziach paneli nadwozia. Tesla ostatecznie zdecydowała się wykonać panele nadwozia Cybertrucka z blach ze stali nierdzewnej o grubości 1,8 mm, które nie są zawinięte w rąbek na krawędziach, pozostawiając ostrzejszą krawędź niż zwykle. Gdy dwa z tych cienkich, stosunkowo ostrych paneli stykają się ze sobą tak blisko, mogą stanowić problem dla wszystkiego, co stanie im na drodze.
Należy również zauważyć, że są to testy dalekie od naukowych. Jednakże, podobne testy zostały przeprowadzone w przeszłości, aby podkreślić brak wyposażenia bezpieczeństwa w wielu elektrycznych szybach samochodowych, co może stać się problematyczne, gdy dziecko lub niczego niepodejrzewający pasażer przypadkowo przytrzaśnie sobie palce zamykającą się szybą.
Proszę kupićna Amazon samochód wyścigowy Hot Wheels RC 1:64 Tesla Cybertruck Rechargeable Radio-Controlled Racing Car lub używać swojego telefonu jako pomocy nawigacyjnej z uchwytem samochodowym Peak Design Wireless Charging Mobile Phone Car Mount.