Citroën ë-C3 uruchamia się z zasięgiem 199 mil, szybkim ładowaniem i szokująco niską ceną
Na początku tego roku firma Stellantis wprowadziła na rynek Fiata 600e, co oznacza zaangażowanie w kompaktowe, przystępne cenowo pojazdy elektryczne, które koncentrują się na praktyczności, a nie na krzykliwych funkcjach i osiągach. Nowo ogłoszony Citroën ë-C3zapowiadany jako wygodny, kompaktowy samochód miejski, jest kontynuacją tego samego tematu praktyczności.
Ë-C3, który wydaje się różnić od modelu już sprzedawanego w Indiach, ma zapewnić skromny zasięg 199 mil dzięki pojedynczemu silnikowi elektrycznemu o mocy 83 kW (113 KM) zamontowanemu z przodu i akumulatorowi LFP o mocy 44 kWh. Niewielka pojemność akumulatora, w połączeniu z szybkim ładowaniem prądem stałym o mocy 100 kW, pozwala na naładowanie ë-C3 od 20 do 80% w zaledwie 26 minut.
Citroën wprowadza również nowy język projektowania i owalne logo wraz z premierą ë-C3. EV jest wyższy i bardziej pudełkowaty niż poprzednie projekty Citroëna i ma nieco mocniejsze elementy wizualne z przodu pojazdu. Wygląda na to, że minęły już słodkie Citroëny z poprzednich lat.
Wnętrze ë-C3 jest praktyczne - ze zdrową mieszanką fizycznych przycisków i wyświetlaczy dotykowych - i przestronne, choć nie szczególnie luksusowe, z dużą ilością plastiku. Na rynek europejski Citroën wprowadza ë-C3 tylko w dwóch wersjach wyposażenia - You i Max - w celu usprawnienia produkcji. Wersja Max będzie wyposażona w kultowy dwukolorowy dach Citroëna, a cena ë-C3 You będzie zaczynać się od 23 300 euro. Europejscy dealerzy Citroëna otrzymają zapasy ë-C3 w 2. kwartale 2024 roku.
Nie jest jasne, czy Citroën wprowadzi ë-C3 na rynek amerykański w późniejszym terminie, ale stosunkowo niski zasięg i kompaktowe proporcje sprawiają, że wydaje się to mało prawdopodobne.
Proszę kupić odlewany model samochodu Matchbox - 1968 Citroen DS na Amazon.
Źródło(a)
Stellantis