Cloudflare szczegółowo opisuje wpływ awarii Verizon na ruch internetowy
W związku z brakiem aktualnego oświadczenia Verizon w sprawie przyczyny awarii i wszczęciem dochodzenia przez Federalną Komisję Łączności, Cloudflare opublikował post na blogu zawierający szczegółowe informacje na temat ruchu internetowego Verizon podczas przestoju. Chociaż informacje te nie dają zbytniego wglądu w przyczyny awarii, dają wgląd w jej skutki. Według Cloudflare, AS6167 (CELLCO) to autonomiczny system Verizon dla sieci komórkowej. System autonomiczny lub AS, to bardzo duża sieć lub grupa sieci, której przypisano unikalny ASN używany do identyfikacji AS. Biorąc pod uwagę te informacje, Cloudflare był w stanie śledzić żądania HTTP wykonane przez AS6167, zaczynając od szerokiej analizy, a następnie dla miast podejrzewanych o poważniejszy wpływ.
O godzinie 09:00 czasu wschodniego Cloudflare nie zauważyło żadnych znaczących zmian w sieci jako całości, mimo że Verizon opublikował oświadczenie w mediach społecznościowych, w którym stwierdził, że sieć doświadcza problemów. Jednak około godziny 11:00 czasu wschodniego Cloudflare Radar zgłosił pięcioprocentowy spadek liczby żądań HTTP, który spadł nawet do około dziewięciu procent w ciągu następnych trzech godzin. Po tym, jak Verizon wydał oświadczenie, że inżynierowie robią postępy w tej sprawie, żądania HTTP powróciły do normy i przekroczyły liczbę żądań z zeszłego tygodnia mniej więcej o tej samej godzinie, 17:15 ET. Sieć nadal wracała do normy, co zbiegło się z oświadczeniami Verizon na temat rozwiązanego problemu sieciowego.
Niestety, nie dotyczyło to całej sieci. Omaha, Denver, Chicago, Phoenix i inne miasta doświadczyły poważniejszych przestojów, a liczba żądań HTTP spadła o 10-20 procent w tym samym czasie. Najbardziej ucierpiała Omaha w stanie Nebraska, gdzie liczba żądań spadła o około 30 procent w porównaniu z tym samym okresem w zeszłym tygodniu. Cloudflare wspomina jednak, że ruch w Omaha już w tym tygodniu wykazywał tendencję spadkową, co może tłumaczyć niższy ruch. W przypadku miast Nowy Jork i Atlanta, Cloudflare zauważył minimalne zmiany w żądaniach, z ruchem nieznacznie wyższym, pomimo zgłaszanych problemów w tych miastach.
Na podstawie analizy Cloudflare podejrzewa, że problemy z siecią Verizon dotyczyły głównie usług głosowych, a nie usług transmisji danych. Na szczęście dane pokazują również, że pomimo wpływu na wiele miast, żadne miasto nie doświadczyło pełnej awarii. Aby uzyskać więcej informacji, proszę odwiedzić poniższy wpis na blogu.