Cola bije Pepsi Tesla Semi dostawy o tydzień jako Renault trolli jego opóźnione uruchomienie
Kilka tygodni wstecz, należące do Volvo Renault Trucks wydało delikatny tease do Tesli, gdzie ukradkiem wyśmiewało nadmierne obietnice i niedostarczanie nawyków jego CEO Elon Musk, mówiąc, że podczas gdy niektórzy " mówią, inni chodzą". Nie trzeba dodawać, że dotyczyło to obietnic Tesli Semi długodystansowych elektrycznych ciężarówek uwolnienia, które rozpoczęły się w 2017 roku i są teraz w piątym roku z rychłą dostawą 15 Semis do pierwszego klienta Pepsi zaplanowanego na 1 grudnia.
Renault jednak dostarczyło swoje pierwsze elektryczne platformy wiertnicze do archiwalnego Pepsi Coke w Belgii dzisiaj, tydzień przed oficjalnym wydarzeniem premierowym Semi, na które Tesla zaprosiła akcjonariuszy i inwestorów. Ciężarówki Renault należą do odmian modelowych E-Tech D et D Wide i nie są do końca bezpośrednim konkurentem Tesli Semi, ponieważ mają znacznie krótszy zasięg na jednym ładowaniu
Coca-Cola potrzebuje jednak platform do tzw. dostaw na ostatnią milę swoich napojów bezalkoholowych, więc Renault współpracowało z nią w celu opracowania indywidualnego rozwiązania. Jak mówi Siegfried Van Brabandt, dyrektor Renault Trucks Belux:
Dokładnie przeanalizowaliśmy dane logistyczne Coca-Coli, stworzyliśmy realistyczne symulacje tras i przeprowadziliśmy testy w rzeczywistych warunkach, które dotyczyły zużycia energii, a także komfortu i bezpieczeństwa kierowcy. Ciężarówki są również wyposażone w systemy kamer 360° eliminujące martwe pola, głośnik ostrzegający pieszych i rowerzystów oraz przezroczyste drzwi zapewniające optymalną widoczność po stronie pasażera....
Dodatkowo, jako część Grupy Volvo, inwestujemy w rozbudowę publicznej infrastruktury ładowania w Europie poprzez partnerstwa strategiczne. To będzie naprawdę ekscytująca dekada dla naszej branży i cieszymy się, że wraz z takimi partnerami jak Coca-Cola dokonujemy znaczących postępów w tej dziedzinie.
Dostosowane do potrzeb platformy Renault mogą pokonać 200 km na jednym ładowaniu, podczas gdy trasa ciężarówek z silnikiem diesla w tym rejonie wynosi średnio 150 km. Pozostawia to dużo swobody dla elektrycznych ciężarówek, które mogą wrócić do bazy i naładować się przez noc z dedykowanych stosów, które wykorzystują w 100% zieloną energię do uzupełniania zapasów, generowaną na miejscu
W przyszłym roku Renault planuje wypuścić na rynek prawdziwego konkurenta Tesli Semi o masie 44 ton, który na jednym ładowaniu będzie mógł pojechać znacznie dalej niż ciężarówki dostarczone dziś Coca-Coli, a jednocześnie inwestuje w infrastrukturę ładowania niezbędną do obsługi długodystansowych pojazdów elektrycznych.
Some talk the talk.
— Renault Trucks (@RenaultTrucksCo) October 13, 2022
Some walk the walk.
Ain't that right, @elonmusk? ????@Tesla#RevolutionIsOn pic.twitter.com/BBDKZTCtk0