Cube: Hybrydowy e-rower z silnikiem zamontowanym centralnie, napędem pasowym i przekładnią CVT już dostępny
Na rynku zadebiutował Cube Kathmandu Hybrid Comfort Pro 800 2025. Ten e-rower można zamówić z klasyczną diamentową ramą lub jako model typu step-through. Dostępnych jest kilka rozmiarów ram i opcji kolorystycznych, choć pełna dostępność we wszystkich konfiguracjach wydaje się obecnie ograniczona. W cenie 3799 euro jest to rower elektryczny klasy premium, choć w tej samej kategorii dostępne są bardziej przystępne cenowo opcje z prostszymi komponentami
W przeciwieństwie do tradycyjnych rowerów napędzanych łańcuchem, Cube Kathmandu Hybrid Comfort Pro 800 wykorzystuje napęd pasowy Gates do przenoszenia mocy. Rower jest wyposażony w bezstopniowy system przekładni w piaście firmy Enviolo, zapewniający płynną zmianę biegów w ograniczonym zakresie. Taka konfiguracja zwiększa niezawodność i wymaga mniej konserwacji w porównaniu z konwencjonalnymi układami napędowymi. Sercem e-roweru jest silnik Bosch Performance Line CX Smart z napędem pośrednim (5. generacji), zapewniający solidny moment obrotowy 85 Nm, zapewniający potężne wsparcie na podjazdach lub podczas przyspieszania. Wbudowany akumulator o pojemności 800 Wh zapewnia znacznie większy zasięg. Oznacza to mniej postojów na ładowanie dla osób dojeżdżających do pracy w mieście i większą dostępność energii podczas dłuższych przejażdżek lub wycieczek.
Rower został zaprojektowany z myślą o komforcie nawet w terenie, wyposażony w amortyzowany widelec o skoku 100 mm i amortyzowaną sztycę podsiodłową, aby wygładzić nierówności terenu. Ważący około 28,5 kg rower jest w pełni wyposażony w błotniki, zintegrowane oświetlenie, tylny bagażnik i podpórkę. Aby zapewnić siłę hamowania, rower wykorzystuje hamulce hydrauliczne z 180-milimetrowymi tarczami na przednim i tylnym kole.