Cyberpunk 2077: Patch 1.62 dostarcza wizualizację w czasie rzeczywistym z efektem śledzenia ścieżek, która przyciąga wzrok
CDProjekt Red dostarczył właśnie tryb RT Overdrive dlaCyberpunk 2077za sprawą łatki 1.62. Chociaż numer wersji łatki sugeruje, że RT Overdrive wprowadza niewielkie zmiany w grze, to jednak RT Overdrive przebudowuje ray tracing, by zapewnić wrażenia płynące ze śledzenia ścieżek. Dodatkowo, patch 1.62 wprowadza obsługę NVIDIA DLAS i Intel XeSS 1.1, a także udoskonalony tryb benchmarkowy. Więcej szczegółów można znaleźć w notatkach CDProjekt Red na stronie https://www.cyberpunk.net/en/news/47875/patch-1-62-ray-tracing-overdrive-mode aby uzyskać więcej szczegółów.
RT Overdrive to prawdopodobnie największa zmiana, jaką łatka 1.62 wprowadza do Cyberpunk 2077 i pozwala przyjrzeć się, jak konwencjonalny ray tracing różni się od śledzenia ścieżek w czasie rzeczywistym. Dla przypomnienia, tryb RT Overdrive został zaprojektowany z myślą o kartach graficznych z serii RTX 40. Jednak funkcja ta nadal działa na kartach ostatniej generacji z serii RTX 30.
Podobnie, serie RX 6000 i RX 7000 firmy AMD są kompatybilne, ale nie zapewnią tak płynnych wrażeń jak np GeForce RTX 4070 w górę. Digital Foundry udostępniło przeglądy i porównania trybu RT Overdrive także w akcji. Ostatecznie DLSS jest wymagane, aby tryb RT Overdrive był grywalny na każdej karcie graficznej obecnej generacji, GeForce RTX 4090 włącznie. Karty nie należące do serii RTX 40 są ograniczone do 1080p i 30 FPS przy włączonym trybie RT Overdrive. Należy pamiętać, że RT Overdrive należy na razie traktować jako podgląd techniczny i nie jest to jeszcze gotowy projekt.