Nintendo Switch 2 obiecuje imponującą wydajność, taką jak zadokowane wyjście 4K i do 120 klatek na sekundę. Według plotek, procesor Nvidia Tegra T239, DLSS upscaling może zmaksymalizować potencjał handhelda. Niedawno Nintendo w końcu potwierdziło, że specyfikacja Switch 2 obejmują wsparcie dla tej technologii. Teraz deweloper Cyberpunk 2077, CD Projekt Red, powiedział Digital Foundry że gra RPG akcji wykorzystuje DLSS.
Deweloper nie jest pewien, czy istnieje nowa wersja DLSS zoptymalizowana pod kątem Switch 2. Mimo to gracze znajdą ją dostępną w trybach wydajności i jakości w trybie ręcznym i zadokowanym. Przyznanie to oznacza, że tytuł jest pierwszą potwierdzoną grą na Switch 2, która wykorzystuje DLSS. Pomysł ten był dyskutowany, z Ręczne wersje demonstracyjne Switch 2 pokazujące przeważnie stałe 40 fps. Ponieważ Steam Deck ma trudności z osiągnięciem tego benchmarku, DLSS może wyjaśniać zwiększoną wydajność. To powiedziawszy, nie jest pewne, czy skalowanie w górę jest widoczne podczas Cyberpunk 2077: Ultimate Edition materiału filmowego.
Podczas najnowszego podcastu Digital Foundry Direct, analitycy przejrzeli materiały wideo w poszukiwaniu śladów DLSS. Przy aktywnym skalowaniu gracze mogą zobaczyć obiekty ze zdeformowanymi krawędziami. Jednak z wyjątkiem kilku przypadków, użycie skalowania Nvidii było niewykrywalne. Niskiej jakości rozmycie ruchu może zaciemniać ten dowód w grze Switch 2. Ponadto, gdy DLSS wyświetla obrazy w niższych rozdzielczościach, wskazanie tych drobnych szczegółów jest trudniejsze.
Deweloper Cyberpunk 2077: Ultimate Edition potwierdził również docelową wydajność Switch 2. Gracze mogą wybrać tryb jakości 30 fps lub tryb wydajności 40 fps (prawdopodobnie przy 120 Hz) po zadokowaniu. Sygnał wyjściowy to 1080p z pomocą DLSS. Jako handheld, gracze nadal mogą oczekiwać 30 klatek na sekundę przy 1080p w trybie jakości. Z drugiej strony, tryb wydajności obniża rozdzielczość do 720p, aby osiągnąć 40 klatek na sekundę.
Nintendo pozostaje niezdecydowane, aby podzielić się szczegółami na temat specyfikacji Switch 2. Jednak w miarę jak coraz więcej dziennikarzy testuje konsolę, powinno stać się jasne, w jaki sposób inne gry korzystają z DLSS.