Notebookcheck Logo

Cybertruck i Model Y Juniper będą ładować się o 30% szybciej, gdy Tesla zaprezentuje aktualizację ładowarki V4 o mocy 500 kW

Cybertruck przy nowych ładowarkach V4 Superchargers o mocy 500 kW (źródło zdjęcia: Tesla)
Cybertruck przy nowych ładowarkach V4 Superchargers o mocy 500 kW (źródło zdjęcia: Tesla)
Podczas gdy obecny Model Y nadal będzie ładował się z maksymalną prędkością 250 kW, nowe ładowarki Superchargers o mocy 500 kW, które ogłosiła Tesla, będą ładować nadchodzące odświeżone Juniper i Cybertruck o 30% szybciej.
E-Mobility

Tesla w końcu wprowadza szybkie szafy zasilające V4 na wyższy poziom Supercharger które wdraża od zeszłej wiosny.

Kiedy szafy V4, które obecnie otrzymują pozwolenia regulacyjne, zaczną pojawiać się na stacjach w przyszłym kwartale, nowe ładowarki V4 Supercharger będą mogły osiągnąć szczytową moc 500 kW na słupek.

Pozwoliłoby to właścicielom Cybertruck, którzy korzystają z architektury 800 V, na ładowanie o 30% szybciej niż obecnie, zbliżając się do obietnicy Tesli, że pickup może zostać naładowany w mniej niż 20 minut. To samo dotyczy nadchodzącego Model Y Juniper który będzie drugim pojazdem Tesli z układem napędowym 800V.

Niewiele się jednak zmieni dla obecnych właścicieli Modelu 3 lub Modelu Y, ponieważ te pojazdy elektryczne są nadal zbudowane na starzejącej się platformie Tesli 400V.

Kiedy jednak lifting Modelu Y Juniper zostanie wydany w przyszłym kwartale, jego premiera może bardzo dobrze zbiegać się z wprowadzeniem pierwszych szaf Tesli V4, pozwalając na zwiększenie zasięgu o ponad 250 mil w około 15 minut.

Prędkości doładowania Tesla V4

Większa moc wyjściowa nie jest jedyną zaletą nowych szaf doładowujących V4 Tesli. To prawda, że obsługują one architektury pojazdów elektrycznych 400V-1000V, dzięki czemu nadają się również do ładowania Tesli Semi z maksymalną mocą 1,2 MW, ale są też ważne ulepszenia pod względem kosztów i szybkości wdrażania.

Zamiast czterech, każda szafka obsługuje teraz na przykład osiem stanowisk Supercharger i nie ma już potrzeby stosowania magistrali DC między szafkami. Oznacza to, że na jedną stację Supercharger potrzebna będzie mniejsza liczba szaf zasilających, z mniejszą liczbą komponentów między nimi, co pozwoli na szybszą, tańszą instalację, a także dłuższy czas pracy.

Tesla poetycko twierdzi, że nowe szafy Supercharger o mocy 500 kW są zaprojektowane z najnowocześniejszą i najbardziej niezawodną elektroniką, która zapewnia 3-krotnie większą gęstość mocy niż obecne szafy V3 o mocy 250 kW na tej samej powierzchni, ale zmniejszona o połowę liczba szaf na stację ma swoje wady.

Według Maxa de Zeghera z Tesli, na przykład, podczas gdy szafy V4 mogą dostarczyć do 1,2 MW mocy, a mniej niż to jest potrzebne do"dostarczenia maksymalnej mocy do samochodów przez 99% czasu", moc wyjściowa byłaby nadal rozdzielana między osiem stanowisk, zwracając około 125 kW szczytowej szybkości ładowania na stanowisko.

Nie trzeba dodawać, że jest to najgorszy możliwy scenariusz w godzinach szczytu, kiedy wszystkie stanowiska są zajęte, a nawet wtedy ładowanie byłoby znacznie szybsze niż obecnie.

Kluczową rzeczą jest to, że Tesla w końcu dogoniła Jonesów z Chin, takich jak Nio czy Xpeng, które instalują szybkie ładowarki o mocy do 800 kW ponieważ większość ich pojazdów elektrycznych jest zbudowana w oparciu o architekturę 800V.

Jedyne, co pozostało Tesli, to wypuszczenie większej liczby pojazdów 800 V, takich jak Cybertruck, a nadchodzące odświeżenie Modelu Y Juniper, które prawdopodobnie sprzeda się w milionach, będzie dużym krokiem w tym kierunku.

Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 11 > Cybertruck i Model Y Juniper będą ładować się o 30% szybciej, gdy Tesla zaprezentuje aktualizację ładowarki V4 o mocy 500 kW
Daniel Zlatev, 2024-11-15 (Update: 2024-11-15)