Cybertruck i Model Y Juniper będą ładować się o 30% szybciej, gdy Tesla zaprezentuje aktualizację ładowarki V4 o mocy 500 kW
Tesla w końcu wprowadza szybkie szafy zasilające V4 na wyższy poziom Supercharger które wdraża od zeszłej wiosny.
Kiedy szafy V4, które obecnie otrzymują pozwolenia regulacyjne, zaczną pojawiać się na stacjach w przyszłym kwartale, nowe ładowarki V4 Supercharger będą mogły osiągnąć szczytową moc 500 kW na słupek.
Pozwoliłoby to właścicielom Cybertruck, którzy korzystają z architektury 800 V, na ładowanie o 30% szybciej niż obecnie, zbliżając się do obietnicy Tesli, że pickup może zostać naładowany w mniej niż 20 minut. To samo dotyczy nadchodzącego Model Y Juniper który będzie drugim pojazdem Tesli z układem napędowym 800V.
Niewiele się jednak zmieni dla obecnych właścicieli Modelu 3 lub Modelu Y, ponieważ te pojazdy elektryczne są nadal zbudowane na starzejącej się platformie Tesli 400V.
Kiedy jednak lifting Modelu Y Juniper zostanie wydany w przyszłym kwartale, jego premiera może bardzo dobrze zbiegać się z wprowadzeniem pierwszych szaf Tesli V4, pozwalając na zwiększenie zasięgu o ponad 250 mil w około 15 minut.
Prędkości doładowania Tesla V4
Większa moc wyjściowa nie jest jedyną zaletą nowych szaf doładowujących V4 Tesli. To prawda, że obsługują one architektury pojazdów elektrycznych 400V-1000V, dzięki czemu nadają się również do ładowania Tesli Semi z maksymalną mocą 1,2 MW, ale są też ważne ulepszenia pod względem kosztów i szybkości wdrażania.
Zamiast czterech, każda szafka obsługuje teraz na przykład osiem stanowisk Supercharger i nie ma już potrzeby stosowania magistrali DC między szafkami. Oznacza to, że na jedną stację Supercharger potrzebna będzie mniejsza liczba szaf zasilających, z mniejszą liczbą komponentów między nimi, co pozwoli na szybszą, tańszą instalację, a także dłuższy czas pracy.
Tesla poetycko twierdzi, że nowe szafy Supercharger o mocy 500 kW są zaprojektowane z najnowocześniejszą i najbardziej niezawodną elektroniką, która zapewnia 3-krotnie większą gęstość mocy niż obecne szafy V3 o mocy 250 kW na tej samej powierzchni, ale zmniejszona o połowę liczba szaf na stację ma swoje wady.
Według Maxa de Zeghera z Tesli, na przykład, podczas gdy szafy V4 mogą dostarczyć do 1,2 MW mocy, a mniej niż to jest potrzebne do"dostarczenia maksymalnej mocy do samochodów przez 99% czasu", moc wyjściowa byłaby nadal rozdzielana między osiem stanowisk, zwracając około 125 kW szczytowej szybkości ładowania na stanowisko.
Nie trzeba dodawać, że jest to najgorszy możliwy scenariusz w godzinach szczytu, kiedy wszystkie stanowiska są zajęte, a nawet wtedy ładowanie byłoby znacznie szybsze niż obecnie.
Kluczową rzeczą jest to, że Tesla w końcu dogoniła Jonesów z Chin, takich jak Nio czy Xpeng, które instalują szybkie ładowarki o mocy do 800 kW ponieważ większość ich pojazdów elektrycznych jest zbudowana w oparciu o architekturę 800V.
Jedyne, co pozostało Tesli, to wypuszczenie większej liczby pojazdów 800 V, takich jak Cybertruck, a nadchodzące odświeżenie Modelu Y Juniper, które prawdopodobnie sprzeda się w milionach, będzie dużym krokiem w tym kierunku.
Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon