Cybertruck jako magazyn energii elektrycznej: Tesla wprowadzi ładowanie dwukierunkowe
Tesla ogłosiła już 1 marca 2023 r., że do 2025 r. wszystkie pojazdy Tesli będą mogły ładować się w obu kierunkach. Trzy dni temu firma opublikowała nowy film https://www.youtube.com/watch?v=c-Nla9Nmax8 na temat tej funkcji. Ogłosiła również, że zostanie ona wdrożona w Cybertruck do 2025 roku.
Inni producenci samochodów elektrycznych od pewnego czasu stosują ładowanie dwukierunkowe, wykorzystując samochód elektryczny jako jednostkę magazynującą energię elektryczną. Z drugiej strony Tesla niechętnie podchodzi do tego rozwiązania. Starszy wiceprezes Tesli ds. układu napędowego i inżynierii energetycznej, Drew Baglino, powiedział w zeszłym roku, że:
Dwukierunkowość ... to nie było jak świadoma decyzja, aby tego nie robić. Po prostu w tamtym czasie nie było to priorytetem. Znaleźliśmy sposób na wprowadzenie dwukierunkowości przy jednoczesnym obniżeniu kosztów elektroniki zasilającej w pojeździe.
V2L, V2H i V2G
Dwukierunkowe ładowanie wymaga konwersji prądu stałego z akumulatora pojazdu na prąd przemienny dla sieci domowej. Istnieje wiele różnych rodzajów ładowania dwukierunkowego. The Ford F-150 Lightning, Hyundai Ioniq, Kia Niro na przykład modele MG mają normalne gniazdo do ładowania urządzeń elektrycznych, znane również jako Vehicle-to-Load (V2L), co może być interesujące dla handlowców, którzy chcą na przykład ładować narzędzia w ruchu.
Vehicle-to-Home (V2H) polega na tym, że samochód elektryczny jest podłączony do gniazdka ściennego w domu i dostarcza energię do domowej sieci energetycznej. Może to być przydatne na przykład w przypadku przerwy w dostawie prądu. Trzecia metoda to vehicle to grid (V2G), w której pojazd dostarcza energię elektryczną z powrotem do sieci jako całości. Samochody elektryczne takie jak Nissan Leaf, Mitsubishi Eclipse Cross, Skoda Enyaq i VW ID.Buzz są wyposażone w technologię V2H/V2G.
Cybertruck pierwszy w kolejce
Spośród wszystkich pojazdów Tesli Cybertruck będzie pierwszym, który będzie obsługiwał nowe funkcje V2L / V2H / V2G. Ze stałą mocą wyjściową 11,5 kW będzie w stanie dostarczać zmagazynowaną energię do sieci domowej, ładować inne samochody elektryczne, które na przykład się zatrzymały, i ładować urządzenia elektryczne, takie jak narzędzia z połączeniami 120 V / 240 V w przestrzeni ładunkowej i mocą wyjściową 9,6 kW. Jak dotąd Tesla nie podała jednak żadnych szczegółów dotyczących sposobu instalacji systemu.