Cybertruck mógłby skorzystać z 1800-milowego odcinka Tesla Megacharger zbudowanego za pieniądze podatników
Tesla chce wykorzystać wielomiliardowy federalny program ładowania pojazdów elektrycznych, którego celem jest zbudowanie ogólnokrajowej sieci z propozycją 1800-milowego odcinka Megacharger z Kalifornii do Teksasu. Rzeczywista moc stosów na nowej trasie szybkiego ładowania wyniesie 750 kW, a Tesla twierdzi, że zarówno jej platforma Semi, jak i pickup Cybertruck będą mogły korzystać z Megachargers.
Może to oznaczać, że Cybertruck będzie pierwszym pojazdem Tesli zbudowanym na nowoczesnej architekturze 800V, co potwierdza plotka, że Tesla opracowała specjalne ogniwo Cyber dla swojego zestawu akumulatorów 4680, które ma wyższą gęstość energii.
Co ciekawe, Tesla prosi o 97 mln USD funduszy federalnych na budowę korytarza Megacharger rozpoczynającego się w Laredo na granicy z Meksykiem, a nie w Austin Gigafactory. Tam będzie to zaledwie 140 mil od nowej fabryki Mexico Gigafactory, która podobno będzie produkować model 2 na rynek masowya także komponenty Cybertruck.
W Kalifornii nowa trasa Megacharger prowadzi do fabryki Tesli we Fremont, która jest obecnie w trakcie rozbudowy produkcji 4680 akumulatorów. Tesla przeznaczy na ten projekt 24 miliony dolarów z własnych środków i zleciła Departamentowi Transportu w Teksasie oraz Kalifornijskiemu Okręgowi Zarządzania Jakością Powietrza na Południowym Wybrzeżu lobbowanie przed Federalnym Zarządem Autostrad Departamentu Transportu Stanów Zjednoczonych w celu uzyskania dodatkowych 97 milionów dolarów z pieniędzy podatników.
Amerykański rządowy podmiot zajmujący się transportem rozdziela dotacje ze środków o wartości 7,5 miliarda dolarów przeznaczonych na ogólnokrajową budowę sieci ładowania pojazdów elektrycznych w ramach ustawy o redukcji inflacjii ogłosi zwycięzców jeszcze w tym roku.
Pobierz złącze ścienne Tesla 48A z 24-calowym kablem na Amazon