Cybertruck trafia do Chin z entuzjastycznymi okrzykami fanów, gdy Ford patentuje jego osłonę skrzyni ładunkowej
Podczas gdy Cybertruck został uznany przez wielu za nabytą przyjemność, ma on ogromną rzeszę fanów na jednym z najważniejszych rynków Tesli - w Chinach - gdzie osiągnął 23% sprzedaży w zeszłym roku 23% sprzedaży w ubiegłym roku. Nie tylko to, ale niektóre z jego charakterystycznych cech, takich jak 48V architektura niskonapięciowa, mogą trafić do samochodów innych producentów pojazdów elektrycznych, takich jak Ford, którego dyrektor generalny już pochwalił fakt, że Elon Musk udostępnił jego dokumentację.
Ten sam konkurent Forda opatentował teraz coś, co wygląda całkiem blisko przesuwanej pokrywy tonneau którą Cybertruck wykorzystuje do uszczelnienia skrzyni ładunkowej ciężarówki przed żywiołami i znacznej poprawy aerodynamiki pickupa przy wyższych prędkościach. Zamiast skośnej automatycznej pokrywy, patent Forda przedstawia jednak podzieloną pokrywę, której elementy podnoszą się i opadają w zależności od prędkości i obciążenia ciężarówki jako kompromis między aerodynamiką krawędzi a osłoną ładunku.
Opracowany przez Forda system wygląda na bardziej skomplikowany niż osłona Cybertruck, ale jest on przewidziany jako przykręcany dodatek do istniejących łóżek ciężarówek Forda serii F i będzie wykonany z włókna szklanego i polimerów na aluminiowej ramie. Potencjalne scenariusze zastosowania mogą obejmować również kabinę załogową F-150 Lightning, mimo że Ford oferuje już opcje zwijanej pokrywy tonneau dla swojego 5,5-metrowego łóżka.
W każdym razie Tesla zabiera zarówno Cybertrucka, jak i jego osłonę przeciwsłoneczną na pokaz drogowy w Chinach, aby zademonstrować tamtejszym fanom swój inauguracyjny elektryczny pickup. Trasa Cybertrucka po Chinach obejmuje 8 głównych miast i już gromadzi tłumy, które chcą zobaczyć i dotknąć jego niekonwencjonalnego projektu lub podziwiać demonstrację jego specyfikacji z najwyższej półki.
Istnieje niewielka szansa, że Tesla zdoła sprawić, by ostre nadwozie Cybertruck było legalne w Chinach, powiedział Elon Musk, ale stłumiony popyt istnieje, biorąc pod uwagę ciekawość, z jaką ludzie tworzą ogromne kolejki, aby zobaczyć kilka jednostek demonstracyjnych, które Tesla przywiozła do Chin.