DJI wprowadza na rynek silnik e-bike o mocy 850 W w ważącym 19,2 kg Amflow PL, wszechstronnym eMTB o zasięgu 98 mil
Po drażnieniu nadchodzącego silnika e-bike i wywołaniu wielu spekulacji, DJI w końcu ogłosiło swój silnik e-bike, który najwyraźniej jest przeznaczony do zastosowań eMTB.
Silnik DJI Avinox jest domyślnie wyposażony w Amflow PL, lekki eMTB z podwójnym zawieszeniem, który ma konkurować z serią Specialized Levo. Główną atrakcją Amflow PL, nowego systemu silnika DJI do rowerów elektrycznych, jest kilka zaskakujących specyfikacji i funkcji, które już teraz stawiają go o ligę przed tym, gdzie nawet Shimano i Bosch były, gdy rowery elektryczne zaczęły zyskiwać popularność.
Na początek, silnik DJI Avinox waży zaledwie 2,52 kg i może zwiększyć moc szczytową do 1000 W przez maksymalnie 30 sekund w trybie Boost - zamiast normalnego limitu 850 W. Silnik Avinox jest również w stanie wytworzyć moment obrotowy 105 Nm, co stanowi znaczną poprawę w stosunku do standardowych 85-90 Nm, które widzimy w większości ofert eMTB średniego i wysokiego zasięgu.
System DJI Avinox obejmuje baterię, wyświetlacz OLED i silnik. Nabywcy Avinox mogą wybierać między lżejszą baterią 600 Wh lub cięższą, ale większą jednostką 800 Wh - wszystko zależy od preferowanego kompromisu. Z baterią 800 Wh, Amflow zapewnia zasięg do 157 km (97,6 mil), podczas gdy bateria 600 Wh powinna zapewnić około 117 km (72,7 mil) na pełnym naładowaniu.
Podobnie jak w przypadku większości eMTB, do wyboru są tryby jazdy - w tym przypadku Auto, Eco, Trail i Turbo. Auto odczytuje dane z kolekcji czujników w całym rowerze, aby określić, ile pomocy i wsparcia należy udzielić rowerzyście oraz kiedy należy się wycofać, aby zoptymalizować zasięg. Charakterystykę jazdy można jednak zmienić za pomocą aplikacji Avinox, która służy również do zapewnienia bezpieczeństwa roweru oraz rejestrowania i udostępniania danych za pośrednictwem aplikacji i połączenia Bluetooth roweru elektrycznego.
DJI dołącza również szybką ładowarkę GaN, która według niej może naładować baterię 800 Wh od 0-75% w zaledwie półtorej godziny.
DJI i Amflow twierdzą, że PL waży tylko 19,2 kg - waga, która zaczyna niebezpiecznie zbliżać się do zwykłych tradycyjnych rowerów górskich - a to dzięki lekkiej ramie z włókna węglowego. Połączony pakiet lekkiego Amflow PL oraz silnika i akumulatora DJI Avinox ma stworzyć wszechstronny eMTB, który jest zarówno wystarczająco mocny, aby pokonywać podjazdy, jak i wystarczająco wydajny, aby spędzać długie dni w siodle.
Zobaczymy jednak, jak sprawdzi się to w praktyce. Jeśli chodzi o rzeczywiste części roweru górskiego Amflow PL, rower elektryczny wydaje się dość dobrze wyposażony, z tylnym amortyzatorem pneumatycznym Fox Float X Factory i przednim widelcem pneumatycznym Fox Factory 36. Amflow PL został zaprojektowany z myślą o kołach 27,5" i 29", dając rowerzystom wybór między lekką i zwinną jazdą a czymś szybkim i stabilnym.
Amflow i DJI nie ujawniły jeszcze cen Amflow PL, ale strona Amflow Bikes jest aktywna z polem aktualizacji e-mail dla zainteresowanych nabywców, a nowy eMTB powinien być dostępny do zamówienia w 4 kwartale 2024 roku.
Proszę kupićkamerę akcji DJI Osmo Action 4 na Amazon za 299 USD.
Źródło(a)
Informacja prasowa DJI, Amflow Bikes