Notebookcheck Logo

DLSS 4 jest już dostępny w ponad 100 grach, Neural Shaders już w kwietniu

Najnowsza technologia skalowania Nvidii, DLSS 4, jest teraz obsługiwana w ponad 100 grach i aplikacjach. (Źródło obrazu: Nvidia)
Najnowsza technologia skalowania Nvidii, DLSS 4, jest teraz obsługiwana w ponad 100 grach i aplikacjach. (Źródło obrazu: Nvidia)
Lista gier obsługujących DLSS 4 stale rośnie i obecnie jest już ponad 100 aplikacji i gier, które mogą korzystać z tego interfejsu API skalowania w górę, a także Multi Frame Generation. DLSS 4 jest również obsługiwany przez starsze RTX GPUS.
Nvidia Gaming Geforce GPU Microsoft

Deep Learning Super Sampling (DLSS) 4 firmy Nvidia jest obecnie dostępny w ponad 100 grach i aplikacjach, a firma twierdzi, że jest to "najszybciej przyjęta technologia gier Nvidia wszechczasów". API upscalingu zostało ogłoszone w styczniu, a lista gier, które je obsługują stale rośnie, a w przyszłości będzie ich jeszcze więcej. Ponadto Nvidia ogłosiła również, że w kwietniu wprowadzi technologię Neural Shader dla DirectX API.

Firma udostępniła pełną listę obsługiwanych gieri obejmuje ona takie tytuły jak Cyberpunk 2077, God of War Ragnarok, Star Wars Outlaws, THE FINALS, Ghostrunner 2, Ready or Not i inne, a także kilka niedawno wydanych tytułów, takich jak FragPunk, Avowed i inne. Lista ta będzie się stale powiększać, w miarę jak nowe gry będą otrzymywać wsparcie dla DLSS 4 każdego tygodnia. Wszystkie te tytuły obsługują DLSS 4 z funkcją Multi Frame Generation, która jest technologią opartą na sztucznej inteligencji, generującą do trzech dodatkowych klatek na tradycyjnie renderowaną klatkę.

Chociaż może to radykalnie poprawić liczbę klatek na sekundę w grachto nie wszystkie gry korzystają z tej technologii. Szybkie strzelanki, które wymagają maksymalnej dokładności i minimalnych opóźnień, mogą mieć negatywny wpływ na tę technologię, ponieważ "fałszywe" klatki mogą powodować opóźnienia wejściowe, niespójne czasy klatek i artefakty wizualne. Jednak gry oparte na kampanii znacznie skorzystałyby na generowaniu klatek.

Co więcej, Nvidia podzieliła się również kilkoma szczegółami na temat swojej technologii Neural Shader i obsługi DirectX. Technologia ta jest już dostępna jako część zestawu Nvidia RTX, ale teraz będzie również obsługiwać API DirectX. Renderowanie neuronowe, które Nvidia nazywa następną erą grafiki komputerowej, wykorzystuje maleńkie sieci neuronowe do generowania tekstur, materiałów, oświetlenia i innych elementów w celu poprawy jakości obrazu, a także wydajności gier. Nvidia współpracuje z Microsoftem, aby wprowadzić tę technologię do zestawu deweloperskiego DirectX 12 Agility, który będzie dostępny w przyszłym miesiącu.

DLSS 4 jest obsługiwany przez układy GPU z serii RTX 50, 40, 30 i 20, ale Generowanie wielu klatek jest oficjalnie ograniczone tylko do kart z serii RTX 50.

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 03 > DLSS 4 jest już dostępny w ponad 100 grach, Neural Shaders już w kwietniu
Vineet Washington, 2025-03-13 (Update: 2025-03-13)