DOE przeznacza 670 milionów dolarów na bezpieczeństwo akumulatorów EV: Aspen Aerogels zamierza rozszerzyć produkcję
Departament Energii Stanów Zjednoczonych (DOE) przeznacza 670,6 miliona dolarów na wsparcie kredytowe dla Aspen Aerogels, firmy znanej z produkcji ognioodpornych materiałów do akumulatorów pojazdów elektrycznych. To znaczące wsparcie finansowe ma na celu wsparcie ukończenia nowego zakładu produkcyjnego Aspen w Gruzji, który produkuje materiały izolacyjne do akumulatorów pojazdów elektrycznych (EV).
Aspen Aerogels rozwiązuje jeden z najtrudniejszych problemów w branży pojazdów elektrycznych: pożary akumulatorów. Podczas gdy pożary są rzadsze niż w samochodach napędzanych gazemto w pojazdach elektrycznych stanowią one większe wyzwanie, ponieważ mogą wybuchnąć ponownie nawet po ugaszeniu. Zastosowane wewnątrz akumulatorów materiały firmy blokujące ciepło mogą spowolnić lub zatrzymać rozprzestrzenianie się ciepła i płomieni, potencjalnie zapobiegając strasznym wypadkom.
Jigar Shah, który kieruje Biurem Programów Pożyczkowych DOE, omówił znaczenie spełnienia "krytycznych celów branży w zakresie bezpieczeństwa baterii" Inwestycja ta wpisuje się w bardziej znaczący nacisk na uczynienie pojazdów elektrycznych bezpieczniejszymi, ponieważ jeździ nimi coraz więcej osób.
Głównym celem technologii Aspen opartej na aerożelu jest powstrzymanie niekontrolowanego wzrostu temperatury - nieprzyjemnego cyklu, w którym ciepło i reakcje chemiczne wzajemnie się napędzają, prowadząc do pożarów lub eksplozji. Wsuwając te bariery termiczne pomiędzy ogniwa akumulatora, producenci samochodów mogą być w stanie ograniczyć wszelkie problemy do mniejszych części akumulatora, zmniejszając ryzyko zapalenia się całego samochodu.
Wielkie marki, takie jak General Motors, Toyota i Audi, już wykorzystują materiały Aspen w swoich pojazdach elektrycznych. Sprzedaż Aspen w tym obszarze wzrosła, skacząc z zaledwie 7 milionów dolarów w 2021 roku do aż 110 milionów dolarów do 2023 roku, a prognozy sugerują, że może się ponownie podwoić w 2024 roku.
Pożyczka DOE pomoże również Aspen uruchomić fabrykę w Georgii, której działalność ma rozpocząć się na początku 2027 roku. Po pełnym uruchomieniu, zakład mógłby produkować wystarczającą ilość materiałów dla ponad dwóch milionów pojazdów elektrycznych rocznie, poważnie zwiększając produkcję firmy.
Chociaż materiały te pomagają zapewnić bezpieczeństwo, to jednak wiążą się z pewnym kompromisem, ponieważ mogą nieznacznie zmniejszyć gęstość energii akumulatora. Ponieważ jednak aerożele są niezwykle lekkie, wpływ ten nie jest tak znaczący, jak w przypadku innych opcji. W zależności od zastosowania, dodanie tych barier termicznych może kosztować od 300 do 1000 dolarów za samochód.
Źródło(a)
MITTechnologyReview (w języku angielskim)