Dacia Spring powraca z silnikiem o mocy 65 KM, nową konstrukcją i ulepszonymi funkcjami cyfrowymi
Wprowadzona na rynek w 2021 roku Dacia Spring udało się zostać trzecim najpopularniejszym samochodem elektrycznym wśród użytkowników niekorporacyjnych w 2022 i 2023 roku. Do tej pory na całym świecie zarejestrowano ponad 140 000 takich pojazdów rumuńskiej marki Dacia należącej do Renault. Pojazdy te są jednak produkowane w Dongfeng w Wuhan w Chinach. Po odświeżeniu marki w 2022 roku, które objęło wszystkie produkty Dacia i wprowadzeniu w zeszłym roku opcji silnika o mocy 65 KM (48 kW), Dacia Spring otrzymuje teraz pierwszą poważną aktualizację.
Zgodnie z oficjalnym komunikatem prasowym, nowa Dacia Spring "przechodzi kolejny kamień milowy, przenosząc te cechy, które sprawiły, że odniosła sukces na wyższy poziom", chociaż nie wiąże się to ze wzrostem mocy ani zasięgu. Nowy silnik jest jednak opisywany jako "bardziej dostępny". Samochód ma przeprojektowane wnętrze i odnowiony wygląd zewnętrzny inspirowany SUV-em Duster, zachowując prawie te same wymiary. Z drugiej strony, przestrzeń bagażowa wzrosła z 290 litrów do 308 litrów.
Chociaż nie udało jej się zabłysnąć w testach zderzeniowych, Dacia Spring otrzymała maksymalną ocenę 5 gwiazdek od niezależnej europejskiej organizacji Green NCAP za efektywność energetyczną i ślad węglowy. Zgodnie z danymi zebranymi przez zintegrowany system cyfrowy samochodu, Dacia Spring, używana głównie do krótkich codziennych podróży w zatłoczonych miastach, pokonuje średnio 37 km dziennie z prędkością 37 km/h. Nic dziwnego, że większość użytkowników (75%) ładuje Dacię Spring w domu.
Ceny zależą od sprzedawcy detalicznego, lokalnych rabatów na pojazdy elektryczne (lub braku takich zachęt) oraz wybranych opcji (obecnie dostępna jest opcja 15-calowych kół). Na razie Spring pozostaje "najbardziej przystępnym cenowo w pełni elektrycznym modelem na rynku", twierdzi Dacia.
Fani Dacii Spring mogą nabyć ten model w skali 1: 43 za 24,85 USD w sklepie Amazon.