Data premiery półprzewodnikowych akumulatorów Samsung do pojazdów elektrycznych dorównuje Toyocie
Dział SDI firmy Samsung, który jest odpowiedzialny za rozwój i produkcję akumulatorów do pojazdów elektrycznych, stworzył dedykowany zespół ds baterii półprzewodnikowych komercjalizacji. Zaplanowane uruchomienie wydaje się pasować do Toyotaw 2027 r., kiedy to pierwszy elektryczny Lexus z baterią półprzewodnikową powinien trafić do salonów.
Zalety produkcyjne, na których opiera się Samsung, aby osiągnąć komercjalizację baterii półprzewodnikowych w 2027 roku, są liczne, ponieważ ma wieloletnie doświadczenie w produkcji wielowarstwowych kondensatorów ceramicznych (MLCC), które są obecnie bardzo poszukiwane dzięki zastosowaniom w pojazdach elektrycznych. To know-how pomogło firmie produkować stały tlenek w wysokich temperaturach, którego stabilność czyni go głównym kandydatem do pełnienia roli elektrolitu tlenkowego stosowanego w bateriach półprzewodnikowych zamiast łatwopalnego ciekłego elektrolitu w obecnych bateriach EV.
Gęstość energii baterii półprzewodnikowych Samsung
Samsung reklamował baterię półprzewodnikową jako zdolną do "dłuższej żywotności baterii osiągniętej dzięki opatentowanemu przez firmę stałemu elektrolitowi i technologiom bezanodowym". Teraz twierdzi, że będzie w stanie osiągnąć ponad 900+ Wh / L, przyjmując technologię elektrolitu opartą na siarczkach, to samo podejście, które Toyota zastosuje, aby toyota swoją własną baterię półprzewodnikową na rynek.
Przypadkowo, Samsung dąży do wprowadzenia na rynek komercyjnej baterii półprzewodnikowej w 2027 roku, najwyraźniej podbudowany wynikami pilotażowej linii produkcyjnej, którą uruchomił w centrum badawczym Suwon na początku tego roku. Dedykowany "wymarzony" zespół baterii półprzewodnikowych Samsunga jest kierowany przez Go Joo-young, wiceprezesa w dziale baterii EV, w celu "przyspieszenia tempa projektów z klientami i przyspieszenia komercjalizacji ASB za pośrednictwem nowej organizacji".
Mówiąc o klientach, Samsung dostarcza akumulatory do pojazdów elektrycznych takim gigantom jak General Motors, Stellantis czy BMW, a Hyundai otrzyma swoje ogniwa pryzmatyczne. Podczas gdy partnerstwo z Rivian upadła z powodu obaw o szpiegostwo przemysłowe, Samsung SDI szukał lokalizacji w Michigan i Illinois dla wspólnej fabryki baterii o pojemności 40 GWh fabryki baterii ze Stellantis.
Prawdziwa bateria półprzewodnikowa będzie przełomem dla branży pojazdów elektrycznych, jeśli zostanie wykonana w przystępnej ceniea im większa konkurencja ze strony Samsunga i Toyoty, tym lepiej.
Proszę kupić power bank USB-C Samsungao pojemności10 000 mAh i mocy 25 W na Amazon