Xiaomi uderza w tradycyjnych producentów samochodów tam, gdzie boli. Chińska firma sprzedała więcej pojazdów elektrycznych niż Ford i GM w 2024 roku w Chinach, mimo że działa na rynku krócej niż rok.
Elektryczny sedan SU7 okazał się hitem, napędzając Xiaomi na szczyt list przebojów i odnotowując 136 854 sprzedanych egzemplarzy w zeszłym roku.
Dla kontekstu, Mustang Mach-E Forda był drugim najlepiej sprzedającym się pojazdem elektrycznym w USA w 2024 roku, ale sprzedał się tylko 999 razy w Chinach. Inne modele elektryczne w stajni firmy z Detroit obejmują F-150 Lightning i E-Transit, ale nie były one dostępne w Chinach.
GM sprzedał 69 403 pojazdy elektryczne wszystkich swoich marek w Chinach. Jednak jego chińskie spółki joint venture radziły sobie znacznie lepiej, sprzedając odpowiednio 33 630 i 602 952 sztuk z Baojun i SAIC-Wulin.
Ford i GM sprzedały odpowiednio około 98 000 i 114 000 sztuk w USA.
Wzrost Xiaomi jako producenta pojazdów elektrycznych był po prostu spektakularny. Jego SU7, który kosztuje mniej niż 30 000 USD, sprzedał pierwsze 100 000 sztuk w zaledwie 229 dni, ale potrzebował tylko 119 dni, aby je podwoić. Firma będzie jeszcze bardziej zajęta w 2025 roku, ponieważ jej celem jest 350 000 dostaw. SU7 Pro jest w pełni zarezerwowany na resztę roku, podczas gdy SUV YU7 zostanie wprowadzony na rynek w czerwcu lub lipcu.