Degradacja akumulatora Modelu Y o dużym przebiegu dobrze wróży długowieczności najpopularniejszego pojazdu Tesli
Według Tesli, akumulatory pojazdów elektrycznych tracą średnio 12%-15% swojej pierwotnej pojemności do czasu, gdy osiągną 200 000 mil, w zależności od modelu. Najpopularniejszy pojazd Tesli, Model Y, został wydany dopiero w 2020 roku, ale są już jednostki, które pokonały już 200 000 mil i więcej.
Istnieją na przykład Model Y z licznikiem 210 000 mil na północ, a inne zbliżają się do progu Tesli z dokładnie taką średnią degradacją baterii, jaką podaje. Kicker polega na tym, że niektórzy z ich właścicieli twierdzą, że używają ich dużo i ładują tylko w Superchargers. Jeden właściciel z 12% degradacją baterii w swoim Modelu Y o zasięgu 180 000 mil nawet podłącza go do szybkiego ładowania dwa razy dziennie bez widocznego wzrostu tempa utraty pojemności.
Niedawne badanie potwierdziło, że różnica między utratą pojemności akumulatora wynikającą z ciągłego korzystania z Superchargers, a degradacją wynikającą z powolnego ładowania, takiego jak korzystanie z domowych ładowarek ściennych, jest statystycznie nieistotna. Według Recurrentci właściciele Tesli, którzy używają Superchargers przez 90% czasu i ci, którzy używają ich tylko sporadycznie, wykazują podobny procent degradacji baterii, a przykłady Modelu Y o dużym przebiegu potwierdzają teraz te ustalenia.
Oficjalne statystyki Tesli dotyczące procentowej degradacji baterii prawdopodobnie nie obejmują wczesnych pojazdów Model S do jesieni 2015 roku, które były wyposażone w drzwiczki bezpiecznika w górnej części akumulatora, gdzie wilgoć sprawiała, że wcześnie oddawały ducha. Zwiększa to średnią awaryjność akumulatorów EV awarii ale nie średnie statystyki degradacji, ponieważ po prostu nie udało im się przejechać 200 000 mil, zanim pakiet został wymieniony, głównie w ramach gwarancji.
Mimo to, obecnie istnieją egzemplarze Modelu S z przebiegiem 430 000 mil na oryginalnym akumulatorze, które wykazują 28% degradacji po 8 latach, w dużej mierze zgodnie z utratą pojemności, którą Tesla twierdzi, że stracą co 200 000 mil.
Biorąc pod uwagę, że akumulatory w Modelu 3 i Modelu Y są wyposażone w nowszą technologię, średnia degradacja pojemności akumulatora pojazdu Tesli może nawet spaść, ponieważ coraz więcej jednostek Modelu Y jest wystarczająco starych, aby przekroczyć próg 200 000 mil.
Proszę kupić uniwersalną ładowarkę do pojazdów elektrycznych Tesla z podwójną wtyczką na Amazon
Źródło(a)
Tesla (PDF), Electric Viking (YT)