Notebookcheck Logo

Dekodowanie wpływu Denuvo: Jak DRM chroni wczesne przychody z gier nawet o 20 procent

Badanie wykazało, że pęknięcia DRM Denuvo mogą zmniejszyć przychody z gier PC o 20 procent (źródło obrazu: Fábio Magalhães, Unsplash)
Badanie wykazało, że pęknięcia DRM Denuvo mogą zmniejszyć przychody z gier PC o 20 procent (źródło obrazu: Fábio Magalhães, Unsplash)
Niedawne badanie przeprowadzone przez University of North Carolina ujawniło, że pęknięcia Denuvo DRM mogą zmniejszyć przychody z gier PC o 20 procent, jeśli zostaną złamane wcześnie po premierze. Jednak po 12 tygodniach wpływ na sprzedaż jest minimalny, co sugeruje, że wydawcy mogą odnieść korzyści z krótkoterminowego stosowania DRM.
Gaming Security

Niedawne badanie https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S1875952124002532 przeprowadzone przez Williama M. Volckmanna II z University of North Carolina wykazało, że złamanie zabezpieczeń Denuvo DRM może mieć negatywny wpływ na przychody z gier PC. Badanie zatytułowane "The Revenue Effects of Denuvo Digital Rights Management on PC Video Games" wykazało, że piractwo może spowodować spadek całkowitych przychodów o 20%, gdy Denuvo zostanie złamane wkrótce po premierze gry.

Podkreśla to, jak ważna dla wydawców gier jest ochrona ich tytułów w tych krytycznych pierwszych tygodniach po premierze. Aby zapobiec potencjalnym stratom w przychodach, firmy mogą nakładać zabezpieczenia, łącząc Denuvo z innymi technologiami DRM, mimo że gracze często narzekają na możliwe problemy z wydajnością i brak optymalizacji.

Co ciekawe, badanie sugeruje również, że długoterminowe korzystanie z Denuvo nie ma większego sensu, zwłaszcza po upływie trzech miesięcy. Volckmann odkrył, że gdy gra została złamana po 12 tygodniu lub gdy wydawca usunął Denuvo po tym początkowym okresie, średnia całkowita utrata przychodów była prawie zerowa. Zaleca on wydawcom gier porzucenie DRM po trzech miesiącach, przyznając, że gracze są wrażliwi na "negatywne techniczne skutki uboczne" związane z Denuvo.

Podczas gdy wydawcy mogą być kuszeni potencjałem Denuvo do zaoszczędzenia do 20 procent przychodów w ciągu pierwszych 12 tygodni - pomijając opłaty za usługi DRM - badanie nie znalazło żadnego wiarygodnego sposobu na przewidzenie, jak długo ochrona faktycznie się utrzyma. Volckmann zauważył, że charakterystyka gry tak naprawdę nie wyjaśnia jej szans na złamanie, o ile grupy crackerskie są nią zainteresowane.

Wyniki sugerują, że wydawcy mogliby skorzystać z krótkoterminowych umów Denuvo, oszczędzając pieniądze poprzez usunięcie DRM po pierwszych 12 tygodniach. Z drugiej strony, dłuższe umowy DRM wydają się być mniej efektywną inwestycją.

Źródło(a)

ScienceDirect (w języku angielskim)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 10 > Dekodowanie wpływu Denuvo: Jak DRM chroni wczesne przychody z gier nawet o 20 procent
Nathan Ali, 2024-10-15 (Update: 2024-10-15)