Demo parkour Assassin's Creed Shadows obiecuje przemierzanie dachów w stylu ninja z wyraźnymi różnicami dla samurajów
Assassin's Creed Shadows obraca się wokół dwóch bardzo różnych bohaterów: Yasuke, potężnego samuraja, i Naoe, zwinnego shinobi o lekkich nogach. W związku z podwójnymi bohaterami, Ubisoft zdecydował się skupić na Naoe, jeśli chodzi o parkour i przemierzanie terenu, zmuszając nieco graczy do korzystania z obu postaci w różnych scenariuszach w trakcie gry.
Na początek, i prawdopodobnie największa zmiana dla obecnych graczy Assassin's Creed, Ubisoft zdecydował się zmienić mapowanie przycisków, zamieniając mapy przycisków kucania i uniku oraz łącząc unik z "parkour w dół". Choć wydaje się to drobną zmianą, nowy schemat sterowania rzekomo umożliwia graczom przejście od uników bezpośrednio do parkour, a także umożliwił Ubisoftowi zaimplementowanie nowej pozycji leżącej do walki.
W gry z serii Assassin's Creed zazwyczaj lepiej gra się za pomocą kontrolera, takiego jak bezprzewodowy kontroler 8BitDo Ultimate 2C z joystickami i spustami z efektem Halla (obecnie tylko 32,98 USD na Amazon).
Wygląda na to, że Ubisoft próbuje wprowadzić trochę pseudorealizmu do Assassin's Creed Shadows, rozdzielając umiejętności parkour dwóch głównych bohaterów. Krótko mówiąc, Naoe, shinobi, będzie znacznie bardziej mobilny i zwinny niż Yasuke. Jest to nie tylko próba nieco dokładniejszego odwzorowania rzeczywistości - ciężko opancerzony samuraj będzie oczywiście mniej zwinny i będzie miał mniejszy trening mobilności niż shinobi - ale może to również dodać taktyczny zwrot do gry.
Podczas zagłębiania się w parkour w Assassin's Creed Shadows, Ubisoft skupił się głównie na mobilności i ruchach parkour dostępnych dla Naoe, w przeciwieństwie do Yasuke, który znalazł się w centrum uwagi podczas wcześniejszego zagłębiania się w walkę.
Oprócz zwiększonej zwinności Naoe, która pozwala jej skakać wyżej i dalej oraz szybciej i łatwiej wspinać się po ścianach i przemierzać dachy niż jej samurajski odpowiednik, Naoe ma również hak, który odblokowuje pionowe wspinaczki, które w innym przypadku byłyby niemożliwe. Naoe posiada również umiejętność regeneracji, która łagodzi i wycisza twarde lądowania, dzięki czemu skradanie się jest bardziej opłacalne. Naoe może również użyć swojego uniku sprintem, aby szybko pokonać mniejsze obiekty w wydłużonym manewrze nurkowania.
Parkour i przemierzanie nie ograniczają się jednak do dachów i środowisk miejskich. W Shadows gracze będą mogli eksplorować naturalne środowiska, w których znajdą różne powierzchnie, po których mogą się wspinać, uprawiać parkour i biegać po ścianach.
Parkour w Assassin's Creed Shadows wydaje się mieć na celu poprawę walki i skradania się, tak samo jak jest przeznaczony do przemierzania i eksploracji. Doskonałym tego przykładem są różne style zabójstw, które będą dostępne dla graczy korzystających z ruchów parkour, takie jak zabójstwo z pozycji leżącej pokazane podczas wcześniejszego skradania się i różne możliwe zabójstwa z upadku.
Assassin's Creed Shadows oficjalnie zadebiutuje 14 lutego 2025 roku na Steam, Xbox Series X|S i PlayStation 5. Jest to jedna z pierwszych współczesnych gier, które Ubisoft planuje wydać jednocześnie na konsole i komputery PC, a gigant gier zobowiązał się do wydawania większej liczby tytułów w ten sam sposób, prawdopodobnie jako sposób na zwiększenie zasięgu gry już na samym początku.