Notebookcheck Logo

Demo parkour Assassin's Creed Shadows obiecuje przemierzanie dachów w stylu ninja z wyraźnymi różnicami dla samurajów

Parkour w Assassin's Creed Shadows - głębokie zanurzenie
Naoe, shinobo, będzie głównym celem ulepszonych systemów parkour w Assassin's Creed Shadows. (Źródło obrazu: Ubisoft)
Premiera Assassin's Creed Shadows jest praktycznie tuż za rogiem, więc Ubisoft dał nam szczegółowe spojrzenie na to, czego możemy się spodziewać po mobilności i parkour w najnowszej odsłonie serii Assassin's Creed. Wygląda na to, że postać shinobi otrzyma większość miłości do parkour, a samuraj będzie głównie zdegradowany do walki.
Gaming Launch Software Windows Console

Assassin's Creed Shadows obraca się wokół dwóch bardzo różnych bohaterów: Yasuke, potężnego samuraja, i Naoe, zwinnego shinobi o lekkich nogach. W związku z podwójnymi bohaterami, Ubisoft zdecydował się skupić na Naoe, jeśli chodzi o parkour i przemierzanie terenu, zmuszając nieco graczy do korzystania z obu postaci w różnych scenariuszach w trakcie gry.

Na początek, i prawdopodobnie największa zmiana dla obecnych graczy Assassin's Creed, Ubisoft zdecydował się zmienić mapowanie przycisków, zamieniając mapy przycisków kucania i uniku oraz łącząc unik z "parkour w dół". Choć wydaje się to drobną zmianą, nowy schemat sterowania rzekomo umożliwia graczom przejście od uników bezpośrednio do parkour, a także umożliwił Ubisoftowi zaimplementowanie nowej pozycji leżącej do walki.

W gry z serii Assassin's Creed zazwyczaj lepiej gra się za pomocą kontrolera, takiego jak bezprzewodowy kontroler 8BitDo Ultimate 2C z joystickami i spustami z efektem Halla (obecnie tylko 32,98 USD na Amazon).

Układ kontrolera w Assassin's Creed Shadows
Nowe sterowanie parkour i walką odblokuje nowe zestawy ruchów w Assassin's Creed Shadows. (Źródło obrazu: Ubisoft)

Wygląda na to, że Ubisoft próbuje wprowadzić trochę pseudorealizmu do Assassin's Creed Shadows, rozdzielając umiejętności parkour dwóch głównych bohaterów. Krótko mówiąc, Naoe, shinobi, będzie znacznie bardziej mobilny i zwinny niż Yasuke. Jest to nie tylko próba nieco dokładniejszego odwzorowania rzeczywistości - ciężko opancerzony samuraj będzie oczywiście mniej zwinny i będzie miał mniejszy trening mobilności niż shinobi - ale może to również dodać taktyczny zwrot do gry.

Podczas zagłębiania się w parkour w Assassin's Creed Shadows, Ubisoft skupił się głównie na mobilności i ruchach parkour dostępnych dla Naoe, w przeciwieństwie do Yasuke, który znalazł się w centrum uwagi podczas wcześniejszego zagłębiania się w walkę.

Oprócz zwiększonej zwinności Naoe, która pozwala jej skakać wyżej i dalej oraz szybciej i łatwiej wspinać się po ścianach i przemierzać dachy niż jej samurajski odpowiednik, Naoe ma również hak, który odblokowuje pionowe wspinaczki, które w innym przypadku byłyby niemożliwe. Naoe posiada również umiejętność regeneracji, która łagodzi i wycisza twarde lądowania, dzięki czemu skradanie się jest bardziej opłacalne. Naoe może również użyć swojego uniku sprintem, aby szybko pokonać mniejsze obiekty w wydłużonym manewrze nurkowania.

Parkour i przemierzanie nie ograniczają się jednak do dachów i środowisk miejskich. W Shadows gracze będą mogli eksplorować naturalne środowiska, w których znajdą różne powierzchnie, po których mogą się wspinać, uprawiać parkour i biegać po ścianach.

Parkour w Assassin's Creed Shadows wydaje się mieć na celu poprawę walki i skradania się, tak samo jak jest przeznaczony do przemierzania i eksploracji. Doskonałym tego przykładem są różne style zabójstw, które będą dostępne dla graczy korzystających z ruchów parkour, takie jak zabójstwo z pozycji leżącej pokazane podczas wcześniejszego skradania się i różne możliwe zabójstwa z upadku.

Assassin's Creed Shadows oficjalnie zadebiutuje 14 lutego 2025 roku na Steam, Xbox Series X|S i PlayStation 5. Jest to jedna z pierwszych współczesnych gier, które Ubisoft planuje wydać jednocześnie na konsole i komputery PC, a gigant gier zobowiązał się do wydawania większej liczby tytułów w ten sam sposób, prawdopodobnie jako sposób na zwiększenie zasięgu gry już na samym początku.

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 01 > Demo parkour Assassin's Creed Shadows obiecuje przemierzanie dachów w stylu ninja z wyraźnymi różnicami dla samurajów
Julian van der Merwe, 2025-01- 9 (Update: 2025-01- 9)