Notebookcheck Logo

Deweloper tworzy wersję Snake'a wykorzystującą subpiksele wyświetlacza

Deweloper stworzył wersję gry Snake, która wykorzystuje poszczególne czerwone, zielone i niebieskie subpiksele wyświetlacza. (Źródło obrazu: Patrick Gillespie / YouTube)
Deweloper stworzył wersję gry Snake, która wykorzystuje poszczególne czerwone, zielone i niebieskie subpiksele wyświetlacza. (Źródło obrazu: Patrick Gillespie / YouTube)
Deweloper o nazwisku Patrick Gillespie opracował być może najmniejszą wersję klasycznej gry Snake, jaka kiedykolwiek powstała. Zamiast wyświetlać prostą grafikę, wersja gry Gillespiego wykorzystuje poszczególne subpiksele wyświetlacza LCD.
Monitor Software Science

Pewien deweloper stworzył wersję klasycznej gry Snake nadającą się do benchmarku wyświetlaczy Notebookcheck.

Patrick Gillespie, twórca oprogramowania, stworzył wersję gry Snake , która wykorzystuje poszczególne subpiksele monitora lub wyświetlacza (takiego jak 24-calowy monitor LED Sceptre 1080p, obecnie 79,97 USD na Amazon). Gillespie opracował grę do uruchamiania w przeglądarce internetowej. Gra działa dokładnie tak samo jak standardowa wersja Snake'a, która pozwala graczowi kontrolować cyfrowego pełzacza, który konsumuje obiekty i wydłuża się z każdym posiłkiem.

Większość nowoczesnych wyświetlaczy wykorzystuje piksele do tworzenia obrazu. Piksele te są tworzone przy użyciu trzech kolorów: czerwonego, zielonego i niebieskiego. Każdy piksel zawiera kolumnę każdego koloru, z których każdy jest znany jako "subpiksel" (Mogą Państwo zobaczyć te subpiksele w większości laptop recenzjach laptopów tutaj w Notebookcheck, w sekcji Wyświetlacz)

Dużą przeszkodą w projekcie Gillespiego było sprawienie, by gra podświetlała tylko jeden kolor w każdym subpikselu. Chociaż udało mu się zaprogramować grę tak, by podświetlała poszczególne subpiksele, jego wyświetlacz powodował pewne problemy z kolorami. Na przykład, gdy zielony subpiksel miał być aktywny, światło z podświetlenia monitora przenikało i subtelnie oświetlało czerwony subpiksel obok niego.

Po przekodowaniu gry w celu użycia innej przestrzeni kolorów niż standardowa sRGB, Gillespie osiągnął zamierzony rezultat. Produktem końcowym jest całkowicie niepraktyczny sposób grania w Snake'a , który wymaga mikroskopu. Jest to jednak fascynujące spojrzenie na to, jak kod komputerowy może odczytywać i kontrolować poszczególne subpiksele wyświetlacza.

Pełne wyjaśnienie Gillespiego można obejrzeć na poniższym filmie.

Projekt jest dostępny na GitHub tutaj.

Źródło(a)

YouTube

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 01 > Deweloper tworzy wersję Snake'a wykorzystującą subpiksele wyświetlacza
Sam Medley, 2025-01-26 (Update: 2025-01-26)