Deweloper tworzy wersję Snake'a wykorzystującą subpiksele wyświetlacza
Pewien deweloper stworzył wersję klasycznej gry Snake nadającą się do benchmarku wyświetlaczy Notebookcheck.
Patrick Gillespie, twórca oprogramowania, stworzył wersję gry Snake , która wykorzystuje poszczególne subpiksele monitora lub wyświetlacza (takiego jak 24-calowy monitor LED Sceptre 1080p, obecnie 79,97 USD na Amazon). Gillespie opracował grę do uruchamiania w przeglądarce internetowej. Gra działa dokładnie tak samo jak standardowa wersja Snake'a, która pozwala graczowi kontrolować cyfrowego pełzacza, który konsumuje obiekty i wydłuża się z każdym posiłkiem.
Większość nowoczesnych wyświetlaczy wykorzystuje piksele do tworzenia obrazu. Piksele te są tworzone przy użyciu trzech kolorów: czerwonego, zielonego i niebieskiego. Każdy piksel zawiera kolumnę każdego koloru, z których każdy jest znany jako "subpiksel" (Mogą Państwo zobaczyć te subpiksele w większości laptop recenzjach laptopów tutaj w Notebookcheck, w sekcji Wyświetlacz)
Dużą przeszkodą w projekcie Gillespiego było sprawienie, by gra podświetlała tylko jeden kolor w każdym subpikselu. Chociaż udało mu się zaprogramować grę tak, by podświetlała poszczególne subpiksele, jego wyświetlacz powodował pewne problemy z kolorami. Na przykład, gdy zielony subpiksel miał być aktywny, światło z podświetlenia monitora przenikało i subtelnie oświetlało czerwony subpiksel obok niego.
Po przekodowaniu gry w celu użycia innej przestrzeni kolorów niż standardowa sRGB, Gillespie osiągnął zamierzony rezultat. Produktem końcowym jest całkowicie niepraktyczny sposób grania w Snake'a , który wymaga mikroskopu. Jest to jednak fascynujące spojrzenie na to, jak kod komputerowy może odczytywać i kontrolować poszczególne subpiksele wyświetlacza.
Pełne wyjaśnienie Gillespiego można obejrzeć na poniższym filmie.
Projekt jest dostępny na GitHub tutaj.
Źródło(a)
YouTube