Deweloperska wersja nowego RPG akcji w stylu Diablo wyciekła do sieci
Fani Titan Quest czekali na sequel prawie dwadzieścia lat. Wydana w 2006 roku gra zyskała sobie miano kultowej dzięki szybkiej rozgrywce przypominającej Diablo oraz unikalnemu systemowi klas, który pozwala graczom mieszać i łączyć umiejętności dwóch klas.
Jeśli brzmi to jak Grim Dawn, to mają Państwo rację. Niektórzy członkowie zespołu, który pracował nad Titan Quest, założyli Crate Entertainment, twórców Grim Dawn. Firma wykorzystała nawet silnik, który zbudowali dla Titan Quest, aby stworzyć Grim Dawn.
Co więc stało się z Titan Quest? Iron Lore Entertainment zakończyło działalność w 2008 roku z powodu niemożności znalezienia inwestycji na kolejny projekt. Po kilku latach spędzonych w zawieszeniu, Titan Quest doczekało się rocznicowej niespodzianki w 2016 roku, a następnie rozszerzenia zatytułowanego Ragnarok w 2017 roku.
Po dwóch kolejnych rozszerzeniach w 2019 i 2021 roku (Atlantis i Eternal Embers), kontynuacja Titan Quest została zaprezentowana w 2023 roku. Kontynuacja jest opracowywana przez Grimlore Games, twórców Spellforce.
Wyciekł materiał z rozgrywki Titan Quest 2 działający na Steam Deck (Źródło: The Game Plays! na YouTube)
Więc co jest w tym wycieku? Jak donosi Insider Gaming, wygląda na to, że jest to wersja beta przeznaczona do wewnętrznych testów. Użytkownicy Reddita , którzy wypróbowali wyciekły build twierdzą, że gra nadal wykorzystuje system dwóch klas z pierwszej gry, ale teraz działa jak umiejętności w Diablo 3, co oznacza, że każda umiejętność ma różne modyfikatory, które można odblokować w miarę zdobywania kolejnych poziomów.
Jeśli to prawda, wygląda to na uproszczoną wersję drzewek umiejętności w Titan Quest i Grim Dawn, gdzie zamiast przypisywać punkty do umiejętności w miarę awansowania, wymieniamy je, gdy odblokujemy więcej modyfikatorów.
System umiejętności wDiablo 3 ma swoje problemy, ale usprawnił on rozgrywkę dla nowych graczy ARPG, którzy nie chcieli spędzać całego czasu na decydowaniu, na jakie umiejętności wydać swoje punkty. W ten sposób gracz może wypróbować wszystkie umiejętności, które chce, a gra wymaga od ciebie zamiany kompilacji w celu uzyskania maksymalnej wydajności, zachęcając do eksperymentowania kosztem złożoności.