Nintendo ujawniło kluczowe rozważania i wybory dotyczące projektu Switch 2 w wywiadzie z kluczowymi deweloperami w 16. tomie Ask the Developer.
Wieloczęściowy artykuł zawiera wywiady z producentem Kouichi Kawamoto (Dział Planowania i Rozwoju Rozrywki), dyrektorem Takuhiro Dohtą (Dział Planowania i Rozwoju Rozrywki) oraz dyrektorem technicznym Tetsuyą Sasakim (Dział Rozwoju Technologii). Cała trójka rozpoczęła pracę nad projektem Switch 2 około 2019 roku, a prace badawczo-rozwojowe już trwają.
Ulepszony sprzęt i wydajność pamięci
Skupiając się na tym, co projektanci gier chcieli osiągnąć za pomocą Switch 1, ale nie mogli, zespół ulepszył Switch 2 o sprzęt, z którego twórcy oprogramowania mogliby być zadowoleni przez długi cykl życia (Switch 1 został wydany w 2017 roku). Początkowo skupiono się na wypuszczeniu prototypów na wczesnym etapie cyklu rozwojowego, aby programiści mogli rozpocząć tworzenie gier.
Ponieważ pojemność pamięci systemowej zawsze była głównym celem Nintendo, pamięć wewnętrzna została rozszerzona do 256 GB z większą prędkością odczytu/zapisu. Gniazdo rozszerzeń kart zostało również ulepszone, aby wymagało szybszej karty microSD Expressktóra wykorzystuje interfejs PCIe Gen 3-NVMe dla prędkości odczytu/zapisu zazwyczaj przekraczającej 400 MB/s.
W rezultacie otrzymujemy handhelda, który spodoba się szerokiemu gronu graczy, ponieważ zarówno gry, jak i eShop działają płynniej na większym 7,9-calowym wyświetlaczu LCD 1080p działającym z prędkością 120 klatek na sekundę. Co ciekawe, podczas opracowywania Switch 2 rozważano propozycję usunięcia funkcji ekranu dotykowego, biorąc pod uwagę jej brak konieczności w trybie TV. Została ona jednak ostatecznie odrzucona, ponieważ Iwata uważał, że niektóre gry nadal będą ją wykorzystywać.
Zaktualizowane kontrolery
Kontrolery Joy-Con 2 zostały ulepszone o mocniejsze silniki dudnienia, większe i trwalsze joysticki analogowe oraz wydłużone przyciski na ramionach. Zmiany te poprawiają wrażenia zarówno dla graczy o dużych, jak i małych dłoniach. Kontrolery są teraz mocowane do Switch 2 magnetycznie i odłączane za naciśnięciem przycisku.
Joy-Con 2 może być również używany jak mysz komputerowa z Switch 2. Był to pomysł, o którym dział rozwoju technologii myślał od dłuższego czasu, o czym Kawamoto dowiedział się, gdy zaproponował ten sam pomysł.
Nintendo przeprojektowało kontroler Switch 2 Pro z "bezszwowymi uchwytami", które bardziej przypominają uchwyty kontrolera GameCube, aby zapewnić palcom więcej miejsca i lepsze wyczucie. Dwa nowe konfigurowalne przyciski, GL i GR, zostały dodane z tyłu uchwytów, a joysticki są płynniejsze i cichsze niż wcześniej.
Audio i wideo GameChat
Gracze mogą komunikować się ze sobą za pomocą nowej funkcji GameChat https://www.nintendo.com/us/gaming-systems/switch-2/features/gamechat/. Ta funkcja czatu głosowego jest wywoływana przez naciśnięcie nowo dodanego przycisku C na kontrolerze Switch 2 Pro, a opcjonalna kamera zewnętrzna umożliwia prowadzenie rozmów wideo umożliwia prowadzenie rozmów wideo.
Głosy są przechwytywane przez mikrofon umieszczony na górnej krawędzi Switch 2, a gracze mogą korzystać z zestawu słuchawkowego za pomocą gniazda audio w kontrolerze Pro. Hałas w tle jest usuwany przez potężny układ przetwarzania dźwięku, umożliwiając wyraźne rozmowy nawet przy odkurzaczu działającym w pobliżu.
Wsteczna kompatybilność
Kompatybilność wsteczna była trudniejsza do osiągnięcia, ponieważ Switch 2 nie posiada żadnego sprzętu z Switch 1, w przeciwieństwie do DS/3DS lub Wii/Wii U. Bez tego projektanci musieli wybierać między pełną emulacją Switch 1 za pomocą oprogramowania lub wykorzystaniem dynamicznej rekompilacji do konwersji jego kodu na kod Switch 2 w locie, przy czym ta druga ostatecznie zwyciężyła.
Główną zaletą tej drugiej metody jest wydłużony czas działania. Zespół nadal musiał jednak wyposażyć Switch 2 w baterię 1,2 razy większą niż w Switch 1, aby zrównoważyć zwiększone zapotrzebowanie na energię szybszego sprzętu.
Firma przetestowała ponad 10 000 gier na Switch 1, aby znaleźć niezgodności i obejścia, i stwierdziła, że Switch 2 ma wysoką kompatybilność. Szybszy sprzęt ma potencjał do ulepszenia starszych gier poprzez uruchamianie ich w wyższych rozdzielczościach i liczbie klatek na sekundę, a Nintendo rozważa aktualizację starszych gier o takie ulepszenia.
Listę kompatybilnych i niekompatybilnych gier można znaleźć tutaj, a kompatybilność gier poprawi się, gdy Nintendo będzie pracować nad rozwiązaniem problemów z emulacją.
Konta i udostępnianie gier
Nintendo planuje umożliwić posiadaczom Switch 2 logowanie się za pomocą kont Nintendo w celu przeniesienia danych z jednostek Switch 1. Ponadto, gry będą mogły być szybko wymieniane pomiędzy starszym i nowszym Switch'em za pomocą funkcji Virtual Game Card, podobnie jak w przypadku fizycznych kartridży z grami
Nowa funkcja GameShare umożliwia strumieniowanie i udostępnianie części gry na wielu konsolach Switch 1 i Switch 2, choć przy obniżonej jakości obrazu. Funkcja działa z lokalnie podłączonymi urządzeniami Switch 1 i Switch 2 lub za pośrednictwem GameChat z urządzeniami Switch 2.
Nazewnictwo
Chociaż zespół zmagał się z tym, jak nazwać swoją nową konsolę, ostatecznie zdecydował się na Switch 2, ponieważ jest to właściwa kontynuacja oryginalnej konsoli z kompatybilnością wsteczną. Super NES nie posiadał wstecznej kompatybilności, więc nazwa tej konsoli była odpowiednia.
Czytelnicy mogą zarejestrować swoje zainteresowanie zakupem Switch 2 w My Nintendo Store kiedy konsola pojawi się na rynku 5 czerwca. Inne źródła, takie jak sklep Nintendo na Amazon, prawdopodobnie otrzymają ograniczone ilości.