Diablo IV, Cyberpunk 2077 i Spider-Man działają już na macOS dzięki nowemu emulatorowi Game Porting Toolkit
Applenotorycznie słaba obsługa gier może wkrótce stać się przeszłością dzięki aktualizacji aktualizacji macOS Sonoma która dodaje tryb gry i zestaw narzędzi do przenoszenia gier dla programistów. Funkcje te zostały zaprezentowane bez większych fanfar na imprezie WDCC '23, ale niektórzy analitycy uważają, że te nieco niedoceniane aspekty gier pojawiające się w macOS mogą okazać się wielką sprawą dla Apple w nadchodzących latach. W międzyczasie niektórzy testerzy macOS mieli okazję pobawić się zestawem narzędzi do przenoszenia gier i odkryto, że obejmuje on również CrossOver's Wine który już teraz pozwala na uruchamianie gier DX12 na macOS z przyzwoitymi wynikami.
Emulator Wine jest w rzeczywistości dołączony dla twórców gier, aby szybko ocenić i zaplanować port gry, ale użytkownicy macOS poszli dalej i ulepszyli oprogramowanie, aby umożliwić takie gry jak Diablo IV, Cyberpunk 2077, Spider-Man, Dziedzictwo Hogwartu i Elden Ring działają nawet na procesorach M1. Oczywiście wydajność na procesorach M1 nie jest aż tak wysoka, ale nowsze procesory M2 z bardziej wydajnymi iGPU pokazują obiecujące wyniki.
Na przykład Diablo IV zostało przetestowane na procesorze M2 Max w rozdzielczości 1512 x 982 (połowa rzeczywistej maksymalnej rozdzielczości 3024 x 1964) z maksymalnymi ustawieniami jakości, a krzem Apple był w stanie uruchomić grę ze średnią prędkością 80-90 klatek na sekundę.
Inny posiadacz M2 Max wypróbował Hogwarts Legacy z ustawieniami średnimi i rozdzielczością renderowania ograniczoną do 1008 x 655 i był w stanie osiągnąć 35-40 klatek na sekundę. Podobna liczba klatek na sekundę została zarejestrowana z tym samym procesorem w grze Spider-Man działającej w rozdzielczości 1800 x 1169.
Uruchomienie Cyberpunk 2077 na starszym układzie M1 okazało się pewnym wyzwaniem. Podkręcając wszystko do Ultra, gra działała z prędkością tylko ~15 klatek na sekundę w rozdzielczości 1440 x 900. Mocniejszy M2 mógłby prawdopodobnie uzyskać blisko 60 klatek na sekundę przy wysokich ustawieniach.
Elden Ring działający na M1 Pro w rozdzielczości 1728 x 1117 osiągnął blisko 50 fps, podczas gdy na M2 Pro zdołał osiągnąć ponad 100 kl/s w GTA 3 Vice City w rozdzielczości 1800 x 1033.
Wszystkie te wyniki zostały uzyskane bez pomocy Apple's MetalFX super rozdzielczości. Implementacja tej funkcji w każdym tytule powinna być teraz możliwa dzięki Game Porting Toolkit, jeszcze bardziej zwiększając wydajność, miejmy nadzieję, co najmniej dwukrotnie.
Kup 16,2-calowego MacBooka Pro Apple z procesorem M2 Max na Amazon