Diablo IV endgame activities and systems revealed
Po wypróbowaniu otwartej bety Diablo IVwielu graczy zastanawiało się, jak będzie wyglądała pętla endgame, ponieważ jest to najważniejszy aspekt, który może albo zrobić lub złamać grę z punktu widzenia znaczącej progresji. Blizzard usłyszał te obawy i niedawno opublikował film prezentujący różne aktywności i systemy, które przywitają graczy po ukończeniu kampanii po premierze.
Po zakończeniu kampanii gracze będą musieli ukończyć specjalny Capstone Dungeon, który odblokuje system World Tier, który zasadniczo zwiększa poziom trudności gry wraz z nagrodami. Pierwszy World Tier jest oznaczony jako "Adventurer", który jest przeznaczony dla nowicjuszy. Następny poziom to Veteran, który zwiększa trudność potworów i daje 20% więcej doświadczenia na potwora oraz 15% więcej złota. Po tym poziomie następują Nightmare i Torment, które rzekomo odblokowują potężniejsze przedmioty i zwiększone ilości złota.
Podobnie jak w Diablo III, gracze będą mogli uzyskać dostęp do systemu Paragon dla umiejętności po tym jak skończą drzewko umiejętności. W przeciwieństwie do poprzednich wersji Diablo IV Paragon System pozwala jednak graczom obrócić planszę i zacząć po którejkolwiek stronie, aby dodać określone boony lub glify.
Kolejnym systemem endgame, który został już wstępnie zaprezentowany w otwartej becie, są Aspekty Mocy. Końcowi bossowie w lochach będą mieli szansę na upuszczenie jednego aspektu, a gracze mogą go użyć, aby uczynić przedmioty potężniejszymi i zmienić je w legendarny rarytas,
Dodatkowo, gracze mogą zmienić każdy z ponad 120 lochów napotkanych na całym świecie w loch Nightmare za pomocą specjalnego sigila, który zmienia styl gry i intensywność lochu. Podobnie jak w Path of Exile, pewne affixy mogą modyfikować lochy Nightmare, aby zwiększyć poziom trudności. Jeden z nich nazywa się na przykład Hell Gate i dodaje losowe portale, przez które mogą pojawić się potwory nie pochodzące z danego regionu.
Inne aktywności w grze końcowej obejmują oczyszczanie stref Helltide pod wpływem Lilith oraz system nagród oferowany przez Drzewo Szeptów. Obszary Helltide mają szczególny wygląd z czerwonawym odcieniem nadanym przez rzeki krwi przepływające przez nie. Potwory są tu trudniejsze, a gracze muszą uważać na spadające z nieba meteory. Niektóre potężne potwory upuszczają odłamki, które mogą otworzyć duże skrytki z nagrodami porozrzucane po obszarach Helltide. Z drugiej strony, Drzewo Szeptów będzie instruować graczy, aby przynosili do niego pewne przedmioty i nagrody w zamian za przydatne przedmioty, takie jak kolekcje każdego elementu ekwipunku.
PvP zostanie również włączone w niektórych obszarach zwanych Fields of Hatred. Aby uczynić rzeczy bardziej dynamicznymi, gracze będą mogli zbierać pewien rodzaj shard, który najpierw musi zostać oczyszczony, aby można go było zabrać z powrotem do miasta. Proces oczyszczania powiadomi innych graczy, którzy będą próbowali odebrać odłamki, angażując się w bitwy PvP. Gdy gracz zdobędzie oczyszczone odłamki, będzie mógł je wymienić w miastach na kosmetyki i nagrody.
Twórcy obiecują dodać więcej systemów wraz z planowanymi rozszerzeniami.
Źródło(-a)
via WCCFTech