Po wypróbowaniu otwartej bety Diablo IVwielu graczy zastanawiało się, jak będzie wyglądała pętla endgame, ponieważ jest to najważniejszy aspekt, który może albo zrobić lub złamać grę z punktu widzenia znaczącej progresji. Blizzard usłyszał te obawy i niedawno opublikował film prezentujący różne aktywności i systemy, które przywitają graczy po ukończeniu kampanii po premierze.
Po zakończeniu kampanii gracze będą musieli ukończyć specjalny Capstone Dungeon, który odblokuje system World Tier, który zasadniczo zwiększa poziom trudności gry wraz z nagrodami. Pierwszy World Tier jest oznaczony jako "Adventurer", który jest przeznaczony dla nowicjuszy. Następny poziom to Veteran, który zwiększa trudność potworów i daje 20% więcej doświadczenia na potwora oraz 15% więcej złota. Po tym poziomie następują Nightmare i Torment, które rzekomo odblokowują potężniejsze przedmioty i zwiększone ilości złota.
Podobnie jak w Diablo III, gracze będą mogli uzyskać dostęp do systemu Paragon dla umiejętności po tym jak skończą drzewko umiejętności. W przeciwieństwie do poprzednich wersji Diablo IV Paragon System pozwala jednak graczom obrócić planszę i zacząć po którejkolwiek stronie, aby dodać określone boony lub glify.
Kolejnym systemem endgame, który został już wstępnie zaprezentowany w otwartej becie, są Aspekty Mocy. Końcowi bossowie w lochach będą mieli szansę na upuszczenie jednego aspektu, a gracze mogą go użyć, aby uczynić przedmioty potężniejszymi i zmienić je w legendarny rarytas,
Dodatkowo, gracze mogą zmienić każdy z ponad 120 lochów napotkanych na całym świecie w loch Nightmare za pomocą specjalnego sigila, który zmienia styl gry i intensywność lochu. Podobnie jak w Path of Exile, pewne affixy mogą modyfikować lochy Nightmare, aby zwiększyć poziom trudności. Jeden z nich nazywa się na przykład Hell Gate i dodaje losowe portale, przez które mogą pojawić się potwory nie pochodzące z danego regionu.
Inne aktywności w grze końcowej obejmują oczyszczanie stref Helltide pod wpływem Lilith oraz system nagród oferowany przez Drzewo Szeptów. Obszary Helltide mają szczególny wygląd z czerwonawym odcieniem nadanym przez rzeki krwi przepływające przez nie. Potwory są tu trudniejsze, a gracze muszą uważać na spadające z nieba meteory. Niektóre potężne potwory upuszczają odłamki, które mogą otworzyć duże skrytki z nagrodami porozrzucane po obszarach Helltide. Z drugiej strony, Drzewo Szeptów będzie instruować graczy, aby przynosili do niego pewne przedmioty i nagrody w zamian za przydatne przedmioty, takie jak kolekcje każdego elementu ekwipunku.
PvP zostanie również włączone w niektórych obszarach zwanych Fields of Hatred. Aby uczynić rzeczy bardziej dynamicznymi, gracze będą mogli zbierać pewien rodzaj shard, który najpierw musi zostać oczyszczony, aby można go było zabrać z powrotem do miasta. Proces oczyszczania powiadomi innych graczy, którzy będą próbowali odebrać odłamki, angażując się w bitwy PvP. Gdy gracz zdobędzie oczyszczone odłamki, będzie mógł je wymienić w miastach na kosmetyki i nagrody.
Twórcy obiecują dodać więcej systemów wraz z planowanymi rozszerzeniami.
Źródło(-a)
via WCCFTech